Troglodyci kanibale – garść informacji o nowej armii

Napisał w kategorii Armie dnia 27 stycznia 2020 o godz. 10:05.

Od poprzedniego newsa dowiedzieliśmy się nieco więcej o nowym dodatku armijnym, którego prototyp można było testować na Portalconie, a potwierdzoną datą premiery jest dopiero 5 września 2020 roku.

Oficjalna nazwa nie została jeszcze ogłoszona, natomiast w oparciu o dotychczasowe dyskusje możemy się domyślać, że nowa armia być może będzie oparta o prototyp Troglodytów Lodu (który w 2013 można było kupić na aukcji WOŚP), a fabularnie będą to kanibale z Kanady.

Kilka osób sugerowało, że może to być wariacja na temat Salt Lake City, ale symbolem armii jest liść klonowy. W podręczniku do RPG to Wojownicy Lodu.

Główną umiejętnością ma być kanibalizm – możliwość zjadania własnych jednostek, by zwiększyć swoje umiejętności. A tych ma być trochę do wyboru: Inicjatywa +2 (oraz +1), siła Ciosu +2 (oraz +1), Podwójny Ruch, czy Wytrzymałość +2.

Mocniejsze znaczniki można użyć tylko na jednostkach przy swoim Sztabie, lub tych, które mają tą samą zdolność co Sztab. W innych przypadkach używamy słabszych znaczników. Można też zjeść przeciwnika za pomocą Żetonu Natychmiastowego, choć jest tylko jeden taki w całej talii żetonów armii.

Warto również wspomnieć o Żetonie Natychmiastowym Lawina, który działa jak Bomba Molocha (nie rani Sztabu i zadaje 1 punkt obrażeń wokół miejsca zagrania), ale w przeciwieństwie do Bomby może zostać rzucony jedynie na kraniec planszy (ścianę, ale nie kąt mapy). Dodatkowo kanibale nie ograniczają się jedynie do walki wręcz – nowy symbol ataku strzeleckiego w narożniku żetonu to coś pomiędzy Moździerzem Sharrash a Wyburzaczem Uranopolis – atakuje miejsce za dwoma przyległymi polami. Przed tym atakiem chroni krawędź Pancerza.

Na koniec dosyć ważną informacją jest to, iż pomimo, że jest to prototyp, to większych zmian w ilości i typach jednostek, ataków, czy umiejętności specjalnych nie powinno już być. Teraz pozostaje jedynie balansowanie armii względem pozostałych, czyli np. dostosowanie ilości Pancerzy, czy szczegółów interakcji unikatowych umiejętności wobec innych armii, np. nowy atak kontra Odbicie Sędziego ze Stalowej Policji, itp.

Co o niej myślicie?

Komentarze:

  • Pingback: Rok Molocha: unikalne 2020 • NeuroshimaHex.pl

  • Popcioslav

    Zapowiadają się ciekawie, możliwe, że będę jakąś kontrą na Death Breath i bunkrujące się armię.

    Zdecydowanie wolę by została nazwa Kanibale z Kanady. Nawet w wolnym tłumaczeniu – Canibals from Canada – brzmi dobrze i ciekawiej niż Wojownicy Lodu.
    Trochę dziwne, że Lawinę można rzucić tylko na ścianę a nie na kąt. Razi o potencjalnie dwa pola mniej niż bomba i można ją wykorzystać w mniejszej ilości pól. Ale tak poza tym armia zapowiada się dobrze oraz życzę powodzenia z testami.

  • Pingback: Komplet żetonów • NeuroshimaHex.pl

  • Pingback: Armia Fanowska Miami 3.0 • NeuroshimaHex.pl

  • MOSDEF66

    Very interesting!
    So they dug up a 7 year old prototype from the Master himself? Very thematic with the cannibalism of their own tribal collegues to boost damage, etc. Explains the unusually many fighting units. Could be an interesting dynamic. And, as I saw someone point out, in the RPG it says: ”Równocześnie sami są dosyć odporni na radiację i wszelkie chemiczne świństwo”. This could be used to make them immune to poison and/or Sharrash’s toxic Hole. The shooting between two adjacent hexes is un-thematic, though – as are all long range weapons. The Avalanche works (it’s like the equivalent of the Sand Runners’ Sandstorm: it belongs to their ’milieu’). But maybe it should work a little different than a bomb? After all, what happens is you’re buried in snow …

    I took the liberty to use Google to translate this article, and the last one with pics of the full set, and post it on BGG. Here: https://boardgamegeek.com/thread/2361748/cannibals-canada-are-coming

    Keep up the good work.

  • Feel free to keep translating our news and sharing with the world, thanks, and if there’s anything unclear just let me know – I’ll be more than happy to help clarify.

  • Pingback: Fanowski dodatek do Troglodytów? • NeuroshimaHex.pl

  • Pingback: Adaptacja Last Aurora nową grą w świecie Neuroshimy? • NeuroshimaHex.pl

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.

Przedsprzedaż do 23.11:

Neuroshima Hex Rok Molocha