Adaptacja Last Aurora nową grą w świecie Neuroshimy?

Napisał w kategorii Last Aurora dnia 8 lutego 2020 o godz. 13:24.

W roku Molocha, oprócz nowej armii Troglodytów kanibali z Kanady, mamy doczekać się kilku innych atrakcji – między innymi dodatku do 51 Stanu związanego z Molochem, ale także zupełnie nowej gry w świecie Neuroshimy wydanej na licencji.

Co to za tajemnicza gra? W wywiadzie Geek Factor przeprowadzonym w trakcie Portalconu Ignacy Trzewiczek przyznał, że dostali propozycję wydania gry postapo, która idealnie pasowała pod rok Molocha i właściwie spadła im z nieba. Autorzy gry zgodzili się, by polska edycja została umieszczona w świecie Neuroshimy, na grafikach pojawiły się znane nam jednostki i frakcje, a całość nawiązywała do Molocha.

We wczorajszym odcinku Planszówek TV padło pytanie czy tą grą jest Last Aurora. Co prawda Ignacy zaprzeczył, ale skoro nad tym pracują, a szczegóły miały zostać ujawnione dopiero w czerwcu, to nie dziwne, że starał się utrzymać sekret w tajemnicy. A może faktycznie jest to jakaś inna gra?

Last Aurora wygląda na grę dosyć skomplikowaną i rozbudowaną – zdecydowanie bliżej jej do 51 Stanu niż Neuroshimy Hex. Rozgrywka skupia się na wyścigu do ostatniego statku, na który chcą zdążyć gracze, by uratować się przed zagładą. Czy możliwe jest upchnięcie tu ścigającego się Molocha? Prędzej kilka innych frakcji jak Posterunek, Stalowa Policja, Uranopolis czy przede wszystkim Iron Gang, bo jakoś nie wyobrażam sobie ścigającej się Neodżungli czy Mephisto albo Death Breath.

Z drugiej strony Moloch mógłby kierować przeciwnikami, z którymi gracze muszą się mierzyć – coś jak Konwój, tylko role są odwrócone: to Moloch stara się powstrzymać graczy jadących w stronę Aurory.

Temat wydaje się trochę naciągany, ale nie niemożliwy – w końcu jest to gra postapo, która nie została jeszcze wydana, i która pasowałaby do opisu. Co o tym myślicie? A może macie jakieś inne propozycje?

Komentarze:

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.