Sharrash
Sharrash to tajemnicza i świetnie zorganizowana społeczność zmutowanych, obdarzonych nieludzką inteligencją szczurów. Żyją pod ziemią, w tunelach i kanałach zniszczonych miast, wraz ze służącymi im, zdegenerowanymi ludźmi i mutantami. Nie dopuszczają do siebie obcych, bronią zażarcie swoich gniazd, a ich wojownicy nie zawahają się oddać życia za stado. Szczury z Sharrash to nie zwierzęta, ale mutanci, sprytniejsi od ludzi i dużo bardziej nieobliczalni. I właśnie zawitali do świata gry Neuroshima Hex.
Opis talii:
Głównymi zaletami armii są: mobilność Sztabu, możliwość wysadzania nawet najszybszych jednostek przeciwnika oraz całkowitego paraliżowania wolniejszych, a także omijania linii obronnych przeciwnika dzięki moździerzom. Dodatkowym atutem Sharrash jest trudny do wyeliminowania żeton podłoża (Dziura), który potrafi burzyć szyki przeciwnika.
Wadą Sharrash jest mniejsza niż w innych armiach ilość walczących jednostek, ich słaba mobilność, niska wytrzymałość i inicjatywa, a także całkowity brak opancerzenia.
Rada taktyczna:
Zależnie od przeciwnika, Sztab Sharrash powinien mieć albo możliwość ucieczki w otwartym polu (np. w przypadku Molocha i Posterunku), albo zabezpieczenia się przed atakami w narożniku (np. w przypadku Hegemonii i Borgo). Dziura posiada dwa możliwe do wyboru zastosowania – położona w pobliżu Sztabu Sharrash będzie odciągała atakujących, zaś położona obok Sztabu przeciwnika będzie wyciągała jednostki broniące Sztabu.
Cecha specjalna:
Podziemna roszada. W swojej turze gracz może zamienić miejscami swój Sztab z dowolną swoją jednostką posiadającą cechę Podziemny, o ile sąsiadowała ona ze Sztabem. Żetony nie mogą się przy tym obrócić. Zasieciowany Sztab lub jednostka nie mogą wykonać Podziemnej roszady.
Nowe reguły:
Moździerz – Strzelec z cechą Moździerza trafia na swojej linii strzału tylko i wyłącznie jednostkę oddaloną o 1 pole, bez względu na to, czy cel ten jest zasłonięty przez inną jednostkę. Pancerz w normalny sposób chroni przed strzałem z Moździerza.
Podziemny – Cecha Podziemny nie ma żadnego innego działania poza tym, że pozwala Sztabowi Sharrash na wykonanie Podziemnej roszady z jednostką posiadającą tą cechę.
Paraliż – Jeśli jednostka z cechą Paraliżu zada wrogiej jednostce (lub Sztabowi) odrażenia (dystansowe lub w walce wręcz), trafiona jednostka oprócz otrzymania tych obrażeń zostaje sparaliżowana. Należy położyć na niej znacznik Paraliżu i od tego momentu aż do końca aktualnie rozgrywanej Bitwy nie może ona wykonać żadnego ataku. Reszta cech sparaliżowanej jednostki pozostaje bez z mian (Moduły, sieci, wytrzymałość, pancerze itd. działają normalnie). Po zakończeniu Bitwy Paraliż rzestaje działać (z jednostki należy zdjąć znacznik Paraliżu).
Żetony w talii:
- Żetony Natychmiastowe:
- Żetony Planszy – Żołnierze:
- Plaga (x2)
- Bestia (x1)
- Mutant (x3)
- Szczury (x3)
- Moździerz (x3)
- Ładunek Wybuchowy (x4)
- Żetony Planszy – Moduły:
- Żetony Podłoża:
- Dziura (x1)