Fanowski dodatek do Troglodytów?

Napisał w kategorii Dodatki, Fani dnia 6 lutego 2020 o godz. 11:30.

Co prawda nadchodząca w roku Molocha nowa armia roboczo określana Troglodytami kanibalami z Kanady nie ma jeszcze nawet swojej oficjalnej nazwy, ale już pojawiła się propozycja pierwszego fanowskiego minidodatku.

Antidotum nawiązuje do opisu fabularnego z papierowego RPGa:

Z właściwym zwierzęcym instynktem unikają bardzo chorych i napromieniowanych ofiar. Równocześnie sami są dosyć odporni na radiację i wszelkie chemiczne świństwo.

Poniżej możecie przeczytać propozycję.

Pomysł zastosowania dodatkowego żetonu wzmocnienia. Byłby to jeden dodatkowy żeton silnego wzmocnienia opcjonalnie do użycia przez każdego gracza, grający umawiają się czy chcą go stosować. Wtedy w puli byłoby pięć żetonów silnego wzmocnienia. Proponuje się dwa warianty działania tego wzmocnienia (do przetestowania):

Pierwszy wariant:
1) Jeżeli jednostka jest niewzmocniona, może zostać zatruta
2) Jeżeli jednostka jest wzmocniona, nie można jej zatruć
3) Jednostka wcześniej zatruta po wzmocnieniu leczyłaby się z zatrucia lub nie zależnie czy ta opcja by była za silnym wzmocnieniem (balans).

Drugi wariant:
Z ogólnej mechaniki zatruwania jednostka raz zatruta ma truciznę do końca. Gdy jednostka posiada to wzmocnienie jad na czas posiadania wzmocnienia jest neutralizowany i nie działa. Gdy jednostka niezatruta chroniona tym wzmocnieniem ulega zatruciu to jad jest zadawany, ale nie działa do czasu gdy zmienimy rodzaj wzmocnienia.

W przypadku zjadania zatrutej jednostki jad nie przechodzi na konsumenta, tak jak inne rany. Pozostałe reguły zjadania i wzmocnień jak w opisie prototypu armii. Oczywiście gdy gramy przeciwko armiom nie trującym wzmocnienie to jest nieprzydatne. Dla testów i ogrania tego wzmocnienia gracze mogą się umówić, że będzie to słabe wzmocnienie w liczbie 1 do 3 żetonów.

W wydawnictwie Portal Games ten pomysł został przedyskutowany, ale z racji minimalizacji ilości nowych zasad na razie nie zostanie wprowadzony, zatem dopiero po premierze armii można by mówić o oficjalnym debiucie fanowskiego dodatku.

Komentarze:

  • Skacz

    Myślec że ta mechanika nie wiele zmienia dopóki nie możemy użyć jej na sztabie.

  • tuFFo

    Sztab niema umiejętności zjadania chyba, że po za turniejami gracze się umówią, ale wtedy można by się nauczyć błędnych nawyków.
    A to wzmocnienie ma pasować też do opisu armii z RPG.

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.