Mistrzostwa Armii Androidowej Aplikacji
Poziom AI (ang. artificial intelligence, sztuczna inteligencja) w aplikacji na urządzenia mobilne nie imponuje. Co jeśli zamiast sami potykać się z AI damy mu drugie AI za przeciwnika? Która z armii okaże się najlepsza?
Wszyscy Hexofani oczekują niecierpliwe nowej aplikacji na urządzenia mobilne. Niestety, sam Trzewik nie wie kiedy się pojawi. Tak więc póki co postanowiłem pobawić się tym, co mamy. Wystawiłem w szranki 13 armii dostępnych w aplikacji przeciwko wszystkim pozostałym. W ramach MAAA (Mistrzostw Armii Androidowej Aplikacji) każda frakcja stoczyła dwa pojedynki z pozostałymi co daje nam sumarycznie 156 meczów. Bój był straszny i zażarty, zaledwie 7 starć (4%) zakończyło się remisem, daleko częściej od remisu można było oglądać wyzerowanego przeciwnika (kilkanaście starć).
W poniższej tabeli wyniki wszystkich pojedynków (wynik to różnica wytrzymałości sztabów pierwszego i drugiego gracza) za zwycięstwo przyznawano 3 punkty, a za remis 1, liczono też małe punkty czyli różnice wytrzymałości sztabów, które rozstrzygały o miejscu w wypadku remisu.
Ostatecznie zwyciężyła Neodżungla przed DDM i Molochem. Dwie pierwsze armie wyróżniły się nie tylko liczbą zwycięstw, ale i także małymi punktami, ich wygrane były druzgocące dla przeciwnika.
punkty | małe punkty | ||
1 | Neodżungla | 49 | 115 |
2 | Doomsday Machine | 47 | 111 |
3 | Moloch | 42 | 33 |
4 | Missisipi | 41 | -28 |
5 | Borgo | 39 | 17 |
6 | Nowy Jork | 36 | 24 |
7 | Stalowa Policja | 34 | 44 |
8 | Smart | 34 | -22 |
9 | Posterunek | 33 | -73 |
10 | Dancer | 30 | -50 |
11 | Vegas | 29 | -43 |
12 | Sharrash | 22 | -58 |
13 | Hegemonia | 22 | -70 |
Pierwsze miejsce może odrobinę dziwić. Neodżungla, chociaż bardzo lubiana przez graczy, nie jest wybierana na turniejach. W ostatnich Mistrzostwach Polski nie została wybrana przez ani jednego finalistę. Wynika to z cechy Sztabu tj. Macierzy, budowanie jednego żywego organizmu cyber-dżungli daje satysfakcję i w rezultacie potężne zwycięstwo, jednak doświadczeni gracze z łatwością potrafią do tego nie dopuścić niszcząc zawczasu moduły. Jak widać AI aplikacji nie potrafi rozbijać Macierzy i mamy rezultaty.
Drugie miejsce już nie zaskakuje, Doomsday Machine to armia nie dopuszczona do zmagań turniejowych ze względu na nieskończone kombo i szereg innych potężnych zdolności. Jest to jedyna armia na aplikację z którą osobiście miewam problemy i nigdy nie jestem pewny wygranej, a więc jeśli nie graliście w aplikacji czy na żywo to polecam. Zabawne, że AI tak dobrze gra tą armią, wspaniale się to komponuje z tym, że jest ona „klimatycznie” w świecie Neuroshimy zautomatyzowanym, inteligentnym system obronnym czyli de facto AI :).
Pomijając pierwszą dwójkę, której wyniki zdają się wybrykiem algorytmów aplikacji i potęgi samej armii kolejne miejsca: Moloch, Missisipi, Borgo wyglądają w tym zestawieniu dość „normalnie”, tzn. w potyczkach żywych graczy moglibyśmy się ich spodziewać. Trochę szkoda mi słabych wyników Hegemoni i „szczurzej armii” tj. Sharrash, które sam chętnie wybieram na turnieje.
Ze względu na nierówny i stosunkowo słaby poziom komputerowego gracza trudno z tych statystyk wyciągać ogólne wnioski przydatne do gry żywych graczy. Jednak mam nadzieję, że wraz z nową wersją aplikacji stanie się ona prawdziwym sparingpartnerem dla wszystkich zawodników i wtedy wrócimy do tych statystyk, czego nam wszystkim życzę
Tak z czystej ciekawości, powiedz proszę ile czasu zajęło przeprowadzenie tych mistrzostw?
@Sasza zacząłem koło 13:00 w czwartek i tak chyba do 01:00 w piątek i jeszcze rano z godzinkę, dało by się szybciej (poniżej 7h), ale telefony leżały i grały, a ja zerkałem co jakiś czas bez presji czasu i nie wstrzymując innych domowych zajęć
Pingback: Plany na najbliższe tygodnie • NeuroshimaHex.pl