Recenzja hexogłówek Iron Gang
Co prawda Neuroshima Hex jest grą dla 2-4 graczy, ale również samemu można trenować pomiędzy pojedynkami z innymi. Właśnie pojawiły się hexogłówki Iron Gang, dzięki którym można to osiągnąć.
Przed Tobą zestaw Hexogłówek dla armii Iron Gang w grze Neuroshima – doskonały sposób, aby pograć w Neuroshimę Hex solo! Główni bohaterowie zagadek to członkowie Iron Gang, próbujący wywalczyć sobie swoje miejsce na postapokaliptycznych polach bitew świata Neuroshimy. Czy znasz grę na tyle dobrze, aby rozwiązać wszystkie zagadki?
Hexogłówki wydane przez Portal Games w formie niezależnego produktu to nowość w ich asortymencie, natomiast sam koncept rozwiązywalnych hexogłówek ma już ładnych kilka(naście?) lat. To Michallus jako jeden z pierwszych zaczął je tworzyć, opierając się o ideę Mar_cus’a i Meppo z nieistniejącego już serwisu hex.elx.pl. Później, w okolicach roku 2011 swój debiut miała gra Neuroshima Hex: Puzzle autorstwa Big Daddy’s Creations, która zadebiutowała na urządzeniach mobilnych z systemem iOS.
Ponad dwa lata później, w oficjalnym wydaniu Neuroshimy Hex 3.0 w roku 2013 pojawił się zestaw 55 hexogłówek z podstawowymi armiami: Posterunkiem, Molochem, Borgo i Hegemonią. Musiało minąć aż 5 lat, żebyśmy dostali kolejne: armia Iron Gang jest pierwszą, która doczekała się niezależnego wydania, a następne są już podobno w drodze.
Opakowanie jest małe i poręczne – mieści standardowej wielkości karty i nie potrzebuje instrukcji, bo wszystko wyjaśnione jest na tylnej wkładce. W pudełku znajduje się także bonus – dodatkowy żeton Hak, który możemy wymienić za dowolny inny w armii Iron Gang.
Poszczególne sytuacje z kart można sobie rozłożyć na planszy, bo tak dla niektórych może być wygodniej, lub rozwiązywać „w głowie” patrząc bezpośrednio na daną kartę. Rozwiązanie zawsze znajduje się na odwrocie karty, więc szybko możemy zweryfikować naszą odpowiedź. Pamiętajcie, że dana sytuacja może mieć kilka różnych rozwiązań, więc nie sugerujcie się odpowiedzią jeśli wyszło Wam co innego. Skoro się zgadza, to też jest ok.
Hexogłówki to świetny sposób na podszkolenie się z nowych mechanik, lub przypomnienie sobie ich działania przed turniejem, jeśli chcemy zagrać daną armią. Co prawda są jednorazowe, ale na szczęście jest ich aż 50, więc na jakiś czas powinny wystarczyć. Poza tym kosztują tylko 19,95 PLN, więc nie jest to zbyt wygórowana cena za te kilka godzin rozrywki, które zdecydowanie gwarantują.
Można je sobie dawkować i rozwiązywać po jednej czy dwie dziennie w drodze do pracy. Zresztą, po rozwiązaniu wszystkich zawsze można je odstąpić koledze, który zawsze z Tobą przegrywa. Może nauczy się ciekawej sztuczki, za pomocą której pokona Cię następnym razem?
Hexogłówki Iron Gang to pierwsze z wielu, które mają pojawiać się w sprzedaży w najbliższym czasie. Zdecydowanie warto zaopatrzyć się w te, i czekać na kolejne – nawet wymiatacze mogą skorzystać z szybkiej łamigłówki, która od czasu do czasu przypomni im zasady.
Hexogłówki polecam każdemu, kto lubi grać w Neuroshimę Hex – kosztują niewiele, a gwarantują kilka godzin dobrej rozrywki umysłowej. Jeśli chcesz nauczyć się nowych umiejętności Iron Gang, lub je sobie przypomnieć i utrwalić, to łap za hexogłówki – na pewno nie będziesz zawiedziony.
Puzzle nie został wydany na androida niestety :/
Ah, dzięki za info. Miałem iOSa i grałem, i wydawało mi się, że Androida kiedyś w końcu wydali. Słabo, że nie.
Michallus nie tworzył HexoGłówek jako pierwszy, sam tak kiedyś napisałem i skorygował mnie:
„poprawka, główki nie są moim pomysłem, ja jedynie podchwyciłem ideę od użytkowników Mar_cus i Meppo z nieżyjącego już serwisu hex.elx.pl”
Antros – dzięki za zwrócenie uwagi, uaktualniłem ten fragment.
W tej „recenzji” nie uwzględniłeś, że aż 5 kart jest błędnych i nie da się ich rozwiązać a podane rozwiązania są niepoprawne (nie tylko na błędnych kartach). Jeśli jest ktoś zainteresowany to nr błędnych kart to: 8, 15, 18, 31, 35.
Pingback: Deckbuilding w Neuroshimie Hex • NeuroshimaHex.pl