Posterunek

Posterunek - SztabOstatnia regularna armia ludzkości, tocząca nieustające boje z Molochem na samych jego granicach. Po kilkudziesięciu latach partyzanckiej wojny opracowała niezliczone i skuteczne metody walki z silniejszym wrogiem. Błyskawiczny atak z zaskoczenia i szybki odwrót to podstawowa taktyka Posterunku. Posterunek nie posiada żadnej stałej lokalizacji, a dowództwo i zaplecze to wciąż przemieszczające się i ukrywające się wędrowne miasto. Dzięki wielu wygranym starciom z maszynami Posterunek dysponuje wysoko rozwiniętą technologią Molocha.

Opis talii:
Zaletą armii Posterunku jest duża ruchliwość i spora ilość żetonów Bitwy, przez co gracz może łatwo wykorzystywać dogodne dla siebie sytuacje i natychmiast zagrywać Bitwę. Również ogromna różnorodność Modułów, w tym działające na jednostki wroga, niejednokrotnie daje przewagę na polu walki.
Wadą armii jest niewielka ilość Żołnierzy i niewielka wytrzymałość jednostek.

Rada taktyczna:
Skuteczną metodą walki jest wystawienie Sztabu Posterunku na środkowych polach i ciągłe jego przemieszczanie za pomocą żetonów Ruchu, by uniemożliwić przeciwnikowi przeprowadzenie ataku. Dopiero w momencie, gdy plansza jest prawie zapełniona, nadchodzi właściwa pora na ucieczkę i otoczenie się własnymi jednostkami.

Cecha specjalna Sztabu:
Sąsiednie jednostki mogą powtórzyć swoją akcję w segmencie Inicjatywy późniejszym o 1. Jeśli jednostka sama z siebie wykonuje dwie akcje, wtedy dodatkowa trzecia akcja nastąpi w trzecim kolejnym segmencie. Jeśli jednostka wykonała swoją normalną akcję w segmencie Inicjatywy 0, w tym przypadku nie może już wykonać dodatkowej akcji.

Żetony w talii:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.