Moloch

Moloch - SztabMoloch to mechaniczno-elektroniczny twór zajmujący powierzchnię kilkunastu stanów. To właśnie on w 2020 doprowadził do upadku ludzkości. Po 30 latach od tamtych wydarzeń jest dziś jeszcze większy i potężniejszy. Armie maszyn przeczesują pustkowia w poszukiwaniu zorganizowanych resztek ludzkości. Rozkazy dla oddziałów robotów pochodzą z wnętrza Molocha, gdzie wiele połączonych ze sobą sztucznych mózgów opracowuje plany strategiczne. Mimo ogromnej militarnej przewagi, jaką Moloch posiada nad ludźmi, nadal pozostaje on w tyle pod względem sprytu i umiejętności improwizowania.

Opis talii:
Zaletą armii Molocha jest duża wytrzymałość, przez co po każdej Bitwie na planszy pozostaje więcej jego jednostek, niż Żołnierzy przeciwnika. W połączeniu z dużą liczbą strzelców i wzmacniających ich Modułów, Moloch jest w stanie tworzyć w trakcie rozgrywki całe linie maszyn, które strzelają w Sztab wroga. Również obrona własnego Sztabu jest w armii Molocha bardzo skuteczna, m.in. dzięki takim jednostkom, jak niezwykle wytrzymały bloker.
Wadą armii jest za to niewielka ruchliwość, niewielka szybkość i mała ilość żetonów Bitwy, przez co gracz kierujący Molochem ma mniejszą kontrolę nad tym, w którym momencie Bitwa zostanie rozegrana.

Rada taktyczna:
Dobrą metodą na prowadzenie walki jest umieszczenie Sztabu w narożniku i jak najszybsze otoczenie go własnymi wytrzymałymi jednostkami. Następnie otoczenie Sztabu przeciwnika po to, by uniemożliwić mu poruszanie się. W końcu wystawienie strzelców o różnej Inicjatywie w linii, przez co w czasie Bitwy przebiją się oni przez jednostki chroniące wrogi Sztab i zadadzą mu obrażenia. Należy też wykorzystać możliwość jednoczesnego wystawienia jednostki w dogodnym miejscu i zagrania przez nią żetonu Odepchnięcia.

Cecha specjalna Sztabu:
+1 do siły strzału dla wszystkich własnych sąsiednich jednostek.

Żetony w talii:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.