Neuroshima Hex! Polska po Mistrzostwach 2018

Napisał w kategorii Mistrzostwa Polski dnia 2 lutego 2019 o godz. 18:13.

27. stycznia 2019 roku w Gliwicach, drugiego dnia Portalconu, odbyły się Mistrzostwa Polski w Neuroshimę Hex! Jest to najważniejsza impreza roku dla wszystkich miłośników naszej ulubionej planszówki i jako NeuroshimaHex.pl nie zamierzamy przejść obok tego faktu obojętnie.

Z grona zakwalifikowanych zawodników na turniej przyjechały 53 osoby, z których najlepszym graczem okazał się Grzegorz Krzewski z Gdańska. Wicemistrzem został Adam Knera – zeszłoroczny mistrz, a 2. wicemistrzem Piotr Szeklicki, przegrywając z oboma wyżej wymienionymi zawodnikami i kończąc turniej na 3. miejscu.

Grzegorz Krzewski – Mistrz Polski w Neuroshimę Hex! 2018 – prezentujący nagrody

W tym roku w trakcie Mistrzostw testowany był nowy system rozgrywek finałowych – tryb podwójnej eliminacji, który w skrócie, mimo zwyczajnej drabinki pucharowej, daje szanse wygrać turniej zawodnikowi nawet, jeśli ten odniósł jedną porażkę. Pozwala to wyrównać nieco szanse graczom w przypadku gier ze znaczącym czynnikiem losowym. Z perspektywy obserwatora była to dodatkowa dawka emocji!

Najlepsi gracze turnieju trafili na siebie już w pierwszym etapie finałów (1/8), gdzie lepszy był Grzesiek. Po wygranej z mistrzem, ogrywał także każdego kolejnego przeciwnika, pnąc się w górę, w czym dłużny nie pozostawał mu Adam, robiąc to samo w drabince osób z jedną przegraną. Ponowne spotkanie obu graczy poddał w wątpliwość Piotr Szeklicki, grając Mephisto przeciwko Death Breath Grzegorza. Dochodziła już 20:00, rozgrywki trwały od 10:00 rano, przez co zmęczenie dawało się finalistom we znaki, a Mephisto już zdawało się górować nad zombiakami. Maciej Szeklicki – brat 2. wicemistrza i laureat 13. miejsca – zapowiadał, że mają dobrze rozegrane starcie między tymi frakcjami i Death Breath przegra. Jednak Grzesiek brawurowo wykorzystał poznaną tego samego dnia (sic!) zasadę o rozgrywaniu dodatkowej rundy w wypadku remisu, doprowadził do niego i wykorzystał pozostawione żetony, zdobywając przewagę.

Piotr miał nadal szanse wrócić do walki o 1. miejsce, jednak szybko jego nadzieje zrewidował, idący jak burza, Adam Knera, wracając do finału i gry z Grzegorzem. Najciekawszym wydaje się fakt, że Adam i Grzesiek za każdym razem wybierali przeciwko sobie te same armie. Adam – Missisipi, Grzegorz – Mephisto. Ich drugie spotkanie okazało się zwycięskie dla Mistrza 2017. I to w ulubionym dla niego stylu – poprzez doprowadzenie do niekończącej się bitwy! Każdy z graczy miał teraz po jednej przegranej, więc musieli zagrać ponownie. Adam planował powtórzyć tę samą sztuczkę, która pozwoliła mu wygrać poprzedni pojedynek, jednak tym razem Grzesiek doświadczony poprzednią grą, już mu na to nie pozwolił i został Mistrzem Polski w Neuroshimę Hex! 2018.

Nieco więcej dowiedzieć możecie się z relacji Portalu – tam także klasyfikacja wszystkich uczestników oraz zestawienie wybieranych armii.

„Teraz zero hexa przez kilka miesięcy” – usłyszałem od kolegi, z którym znaleźliśmy się poza top8 i zostało nam kibicowanie najlepszym. Na szczęście nie mówił na serio i za chwilę dał się namówić na partię towarzyską. Taki właśnie entuzjazm oraz chęć grania w Neuroshimę Hex! mam wrażenie, że bije od całego środowiska turniejowych graczy. Bez wątpienia jest to zasługa poznania się graczy z regionalnych lig w hexa w trakcie mistrzostw oraz otwarcia na rozmowy o tym, co można poprawić lub zmienić w organizacji turnieju ze strony samego Portalu.

Jeśli chcecie dowiedzieć się, jakie mamy pomysły i jak mogą wyglądać następne mistrzostwa – zajrzyjcie na nowo powstałą grupę Neuroshima Hex Polska. Właśnie toczy się tam żywa dyskusja na temat zasad przeprowadzania turnieju, roztaczamy wizje organizacji nowych, dodatkowych turniejów mistrzowskich i próbujemy wypracować wspólne stanowisko graczy, które przedstawimy Portalowi. Dołączajcie do grupy – zapraszamy do dyskusji!

Na zgłaszanie zmian i pomysłów mamy czas do 15. lutego, ponieważ do 1. marca musi powstać nowy, aktualny regulamin mistrzostw. Od tego czasu już pozostanie nam tylko… granie w eliminacjach! Ja nie mogę się doczekać, a Wy?

Mam nadzieję, że ta inicjatywa, którą wykazują gracze, przełoży się na jeszcze więcej turniejów, lig i graczy. O większości rozgrywek będziecie mogli się dowiedzieć z niusów na naszej stronie i nie przejmujcie się krótkim stażem w Hexa – w finałach Mistrzostw Polski grali ludzie znający planszową Neuroshimę od 10-u lat, jak i roku, a sam Mistrz gra dopiero od 3-ech lat. Nigdy nie jest za późno, żeby zacząć i odnosić sukcesy!

Komentarze:

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.