Zwycięzcy Mistrzostw Polski 2016

Napisał w kategorii Mistrzostwa Polski dnia 2 lutego 2017 o godz. 10:57.

Podczas Portalconu 9 odbył się finał Mistrzostw Polski 2016 w Neuroshimę Hex 3.0 – dla tych, którzy jeszcze nie znają zwyciężców prezentujemy ich nazwiska poniżej.

Mogliśmy podziwiać już fotorelację z tego wydarzenia, dowiedzieliśmy się także o planach wydawniczych na najbliższe miesiące, a dziś wszyscy, którzy jeszcze nie poznali wyników mogą zaspokoić ciekawość. Oto i zwycięzcy:

  1. Dominik Szczygielski (Warszawa)
  2. Jakub Kopaczyński (Wrocław)
  3. Orian Rohde (Gdynia)

Gratulujemy! Oprócz tego dorzucamy garść ciekawostek od Adama na temat finału:

Z 41 zwycięzców turniejów eliminacyjnych na finał przyjechało 31 osób. Po 5 rundach eliminacyjnych najlepszy jest zawodnik, który wszystkie partie wygrał prowadząc Mephisto. Kolejnych 6 graczy ma po 4 zwycięstwa i po 1 porażce. Pozostaje jeszcze jedno miejsce w 1/8 finału dla najlepszego gracza z 3 zwycięstwami. Okazuje się, że jest dwóch najlepszych z tą samą ilością małych punktów i o awansie decyduje… rzut kostką. Szczęście uśmiecha się do Jakuba z Wrocławia, który… jak się później okaże całkiem dobrze wykorzysta swoją szansę.

Półfinały:

W pierwszym półfinale Dominik Szczygielski z Warszawy gra Posterunkiem przeciwko Orianowi Rohde z Gdyni który wybrał Uranopolis. Początek należy do Posterunku, który prowadzi 6:0, ale jest ciekawie bo Uranopolis nie daje za wygraną i za chwilę przewaga spada do 1 punktu, jest 11:10. Ostatecznie Posterunek zadaje jeszcze 5 obrażeń i Dominik zwycięża. W drugim półfinale oglądaliśmy pojedynek Death Breath z Dancerem. Ostatecznie Jakub Kopaczyński z Wrocławia, który miał trochę szczęścia przy awansie do kluczowej fazy turnieju wygrywa tą partię i zagra w finale.

Finał:

Jakub wybiera Death Breath, Dominik zagrał Posterunkiem. Jak słusznie zauważył Trzewik w finale mamy najnowszą i najstarszą armię. Większa część partii bardzo wyrównana, gracze często odpalają bitwy, które zmieniają sytuacje na planszy, ale nie przynoszą konkretnych korzyści punktowych. Przy stanie 3:3 następuje kluczowy moment finału, Dominik dociąga Pancerz Wspomagany oraz Likwidatora, a jest na planszy miejsce aby ustawić ich tak aby zadali łącznie 6 obrażeń w sztab przeciwnika. Jakub dociąga 3 bitwy – jedną odrzuca, drugą zostawia, a trzecią… odpala. Dostaje 6 hitów, ale ma uzupełnioną obronę wokół sztabu i bitwę na ręce którą będzie się starał odwrócić losy finału. Niestety dla niego niewiele jest już w stanie zdziałać. Ostatnia bitwa przynosi 1 hit na sztab Death Breath. Dominik Szczygielski z Warszawy wygrywa 10:3 i zostaje Mistrzem Polski Neuroshima HEX 2016. Mecz o 3 miejsce wygrywa Orian Rohde z Gdyni.

Mistrz w 5 partiach eliminacyjnych 4 razy grał Hegemonią (w tym raz przegrał), a 1 raz Posterunkiem. Natomiast w 3 partiach fazy finałowej zawsze wybierał Posterunek. Biorąc pod uwagę to, że poprzedni Mistrz Polski Marek Tkacz z Jeleniej Góry wszystkie mecze turnieju finałowego grał (i wygrał) Molochem nasuwa się wniosek, że w armiach z podstawowej wersji Hexa jest naprawdę duży potencjał i warto po nie sięgać. Dominik oprócz Hegemoni i Posterunku miał jeszcze Nowy Jork, ale w finale ani razu nim nie zagrał. Na pytanie od jak dawna gra w Hexa odpowiedział, że zaczął grać gdy rozpoczęły się eliminacje do Mistrzostw w 2015 r.

Zasłyszane w trakcie turnieju finałowego:

O ile dobrze zrozumiałem słowa Michała Oracza w tym roku raczej nie zostanie wydana nowa armia do Hexa, chociaż są 3 zarysy koncepcji nowych armii, chyba że Portal zgłosi taką potrzebę to prace nabiorą tempa. Natomiast będzie wydany jakiś konkretny dodatek do Hexa, ale co to będzie to jest na razie tajemnicą, której autor gry nie chciał zdradzić. Eliminacje do Mistrzostw 2017 r. zgodnie z tym co zadeklarował Trzewik mają ruszyć już w marcu. Jeden z graczy zaproponował, aby w nowych eliminacjach każdy z graczy przed wyborem armii mógł wyeliminować jedną z 3 armii przeciwnika, tak aby obaj gracze wybierali z 2 a nie z 3. Ze strony Romka, który prowadził turniej finałowy padła odpowiedź, że taka opcja zostanie rozważona.

A Wy znacie jeszcze jakieś ciekawe informacje z tego wydarzenia?

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.