Uranopolis

Uranopolis - SztabPrzedwojenne kopalnie uranu z ukrytym pod ziemią sprzętem i załogami zdołały przetrwać apokalipsę i do dziś wydobywają cenny uran. W ciągu kolejnych dekad wiele z ciężkich, górniczych maszyn przekształcono w narzędzia zagłady i skierowano do obrony podziemnych twierdz. Tak powstało Uranopolis, potężne górnicze miasto, skutecznie pilnujące swoich skarbów przed zakusami sąsiadów.

Opis armii:
Główną zaletą armii jest duża liczba jednostek o ogromnej sile ataku, a także ich duża wytrzymałość, dzięki czemu po Bitwie zostaje ich na planszy więcej niż jednostek wroga.
Wadą armii jest wyjątkowa cecha większości jednostek, która sprawia, że do aktywności wymagają one Zasilania.

Rada taktyczna:
Jednostki walczące należy wystawiać tak, by zapewnić im jak najwięcej możliwości do podłączenia Zasilania. Najlepszym źródłem Zasilania jest Sztab, który najlepiej wystawić w obrębie środka planszy (z wyjątkiem rozgrywek przeciwko Borgo). Należy szczególnie bronić Sztabu przed wrogimi sieciarzami, by nie pozbawili Uranopolis głównego źródła Zasilania.

Rada taktyczna dla przeciwnika:
Większość walczących jednostek Uranopolis wymaga Zasilania, a więc potrzebuje minimum dwóch pól na dwa podłączone żetony. Dlatego dobrą taktyką przeciw Uranopolis jest pozostawianie luk na planszy w postaci pojedynczych niezajętych pól. Należy też pamiętać, że często łatwiejsze będzie unicestwienie Modułu zasilającego niż wytrzymałej jednostki.

Nowe reguły – Zasilanie
Większość walczących jednostek Uranopolis wymaga Zasilania, aby normalnie funkcjonować. Jednostki te oznaczone są ikonką wtyczki. Wystawiając taki żeton na planszę, należy położyć na nim znacznik Braku Zasilania. Dopóki na jednostce leży znacznik Braku Zasilania, traktowana jest ona dokładnie tak, jak jednostka zasieciowana (tzn. nie może ona atakować, poruszać się, odpychać, dodawać bonusów, itd). Gdy tylko jednostka zostanie podłączona do Zasilania, zyskuje pełną funkcjonalność i należy zdjąć z niej znacznik Braku Zasilania. Źródło Zasilania oznaczone jest symbolem gniazdka. Analogicznie – jeśli tylko jednostka zostanie pozbawiona potrzebnego jej Zasilania, natychmiast należy położyć na niej znacznik Braku Zasilania i traktować jak zasieciowaną. Jednostka jest podłączona do Zasilania, jeśli sąsiaduje ze Sztabem Uranopolis, z odpowiednią ścianką Mechanika lub jest podłączona do Modułu zasilającego. W armii Uranopolis znajdują się następujące jednostki zapewniające zasilanie: Sztab, Mechanik oraz wybrane Moduły (Generator Bojowy, Generator Przyspieszający i Transport).

Cecha specjalna Sztabu:
Zapewnia Zasilanie każdej własnej sąsiadującej jednostce.

Żetony w talii:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.