Nowy Jork

Nowy Jork - SztabMiasto Nowy Jork nie upadło. Zniszczone bombami atomowymi, zmienione w twierdzę pośród ruin, wciąż walczy w obronie ideałów Wolnej Ameryki. Z czasem stało się stolicą mini-państwa o tej samej nazwie i rozpoczęło krucjatę w sprawie odbudowy świata ludzi, uzurpując sobie przy okazji rolę przewodnika narodu i w miarę możliwości usuwając ze swej drogi wszystkich oponentów. Co rusz kolejne oddziały wyruszają na pustkowia w poszukiwaniu zasobów i przedwojennych technologii oraz werbując przydatnych ludzi. Samo miasto z czasem przekształciło się w policyjną twierdzę, jedno z niewielu bezpiecznych miejsc w zrujnowanym świecie, gdzie za spokój trzeba zapłacić posłuszeństwem.

Opis talii:
Zaletą armii jest różnorodność jednostek, w tym wiele rodzajów jednostek strzelających. Sporym atutem jest też cecha Sztabu dodająca wytrzymałość sąsiadującym jednostkom, a także obecność szpiegów, którzy potrafią korzystać z Modułów przeciwnika.
Wadą armii jest nieco mniejsza możliwość tworzenia potężnych, ofensywnych kombinacji oraz fakt, że cecha specjalna Sztabu nastawiona jest na defensywę.

Rada taktyczna:
Sztab Nowego Jorku musi zostać jak najszybciej otoczony własnymi jednostkami (wręcz dowolnymi jednostkami), by od samego początku wykorzystać swój atut i stworzyć trudny do przebicia mur wokół Sztabu. Także w trakcie gry za wszelką cenę trzeba jak najszybciej łatać dziury powstałe w tym murze. Swoją siłę Nowy Jork pokazuje w defensywie – gdy już zabezpieczy swój Sztab, może spokojnie zająć się nękaniem Sztabu przeciwnika.

Rada taktyczna dla przeciwnika:
Nawet kosztem poświęcenia własnych jednostek trzeba jak najszybciej zająć pola obok Sztabu Nowego Jorku – łatwiej będzie, jeśli podczas Bitwy zginie nasz żeton i pola te będą wolne, niż gdy stoi tam żeton Nowego Jorku z dodatkową (dzięki Sztabowi) wytrzymałością.

Cecha specjalna Sztabu:
Wszystkie własne sąsiednie jednostki otrzymują 1 dodatkowy punkt Wytrzymałości (gdy otrzyma jedną ranę, nie ginie, a zamiast tego należy położyć na niej znacznik rany). Jeśli jednostka taka przestanie być bezpośrednio w sąsiedztwie ze Sztabem lub gdy Sztab zostanie zasieciowany, natychmiast traci ów dodatkowy punkt Wytrzymałości (jeśli pozostawała na planszy tylko dzięki niemu, ginie natychmiast).

Żetony w talii:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.