Nowy Jork
Miasto Nowy Jork nie upadło. Zniszczone bombami atomowymi, zmienione w twierdzę pośród ruin, wciąż walczy w obronie ideałów Wolnej Ameryki. Z czasem stało się stolicą mini-państwa o tej samej nazwie i rozpoczęło krucjatę w sprawie odbudowy świata ludzi, uzurpując sobie przy okazji rolę przewodnika narodu i w miarę możliwości usuwając ze swej drogi wszystkich oponentów. Co rusz kolejne oddziały wyruszają na pustkowia w poszukiwaniu zasobów i przedwojennych technologii oraz werbując przydatnych ludzi. Samo miasto z czasem przekształciło się w policyjną twierdzę, jedno z niewielu bezpiecznych miejsc w zrujnowanym świecie, gdzie za spokój trzeba zapłacić posłuszeństwem.
Opis talii:
Zaletą armii jest różnorodność jednostek, w tym wiele rodzajów jednostek strzelających. Sporym atutem jest też cecha Sztabu dodająca wytrzymałość sąsiadującym jednostkom, a także obecność szpiegów, którzy potrafią korzystać z Modułów przeciwnika.
Wadą armii jest nieco mniejsza możliwość tworzenia potężnych, ofensywnych kombinacji oraz fakt, że cecha specjalna Sztabu nastawiona jest na defensywę.
Rada taktyczna:
Sztab Nowego Jorku musi zostać jak najszybciej otoczony własnymi jednostkami (wręcz dowolnymi jednostkami), by od samego początku wykorzystać swój atut i stworzyć trudny do przebicia mur wokół Sztabu. Także w trakcie gry za wszelką cenę trzeba jak najszybciej łatać dziury powstałe w tym murze. Swoją siłę Nowy Jork pokazuje w defensywie – gdy już zabezpieczy swój Sztab, może spokojnie zająć się nękaniem Sztabu przeciwnika.
Rada taktyczna dla przeciwnika:
Nawet kosztem poświęcenia własnych jednostek trzeba jak najszybciej zająć pola obok Sztabu Nowego Jorku – łatwiej będzie, jeśli podczas Bitwy zginie nasz żeton i pola te będą wolne, niż gdy stoi tam żeton Nowego Jorku z dodatkową (dzięki Sztabowi) wytrzymałością.
Cecha specjalna Sztabu:
Wszystkie własne sąsiednie jednostki otrzymują 1 dodatkowy punkt Wytrzymałości (gdy otrzyma jedną ranę, nie ginie, a zamiast tego należy położyć na niej znacznik rany). Jeśli jednostka taka przestanie być bezpośrednio w sąsiedztwie ze Sztabem lub gdy Sztab zostanie zasieciowany, natychmiast traci ów dodatkowy punkt Wytrzymałości (jeśli pozostawała na planszy tylko dzięki niemu, ginie natychmiast).
Żetony w talii:
- Żetony Natychmiastowe:
- Bitwa (x5)
- Ruch (x2)
- Odepchnięcie (x1)
- Snajper (x1)
- Żetony Planszy – Żołnierze:
- Strzelec (x1)
- Strzelec wyborowy (x2)
- Shotgun (x1)
- Szpieg-strzelec (x2)
- Wyrzutnia rakiet (x1)
- Gliniarz (x2)
- Stalowy bokser (x2)
- Młot (x2)
- Odpychacz (x1)
- Szpieg-czyściciel (x1)
- Sieciarz (x1)
- Żetony Planszy – Moduły:
- Żetony Podłoża:
- Mina (x2)