Mephisto

Mephisto - SztabAnomalie rodem z radioaktywnych lejów po bombie rodzą potworności, o których nie śniło się przedwojennym naukowcom. Mephisto to gigantyczny czerw, jedyna w swoim rodzaju synteza ciała i stali, która stanowi zagrożenie nawet dla dobrze uzbrojonych sił ekspedycyjnych. Skażony krater kusi jako szlak na skróty i źródło zasobów, lecz nader często staje się dla przybyszów cmentarzyskiem. Wejście na terytorium monstrum oznacza bowiem zmagania na jego zasadach, z mrowiem pułapek i podstępów z dawna czekających na ofiarę. To jak walka z całą armią, a nie z pojedynczą istotą!

Opis talii:
Głównymi zaletami armii są: liczne Moduły, które aby działać nie muszą być połączone ze Sztabem, a także nowy rodzaj jednostek, jakimi są Wszczepy.
Wadą armii jest posiadanie tylko jednego żetonu, za pomocą którego może atakować przeciwnika, który w dodatku wymaga wyłożenia na planszę dodatkowych żetonów, by przyspieszyć jego ataki i zwiększyć ich siłę. Mephisto nie posiada również możliwości strzelania.

Rada taktyczna:
Od początku rozgrywki warto pilnować, by Sztab Mephisto nie znajdował się przy krawędzi planszy, ale za to blisko Sztabu przeciwnika. Z kolei Wszczepy i Moduły Mephisto najlepiej ustawiać na obrzeżach planszy, z dala od Sztabu przeciwnika. Dzięki temu będzie on musiał zdecydować, czy poświęci swoje siły na likwidację Wszczepów i Modułów, nie raniąc w ten sposób Sztabu, czy skoncentruje się na jego atakowaniu, jednocześnie pozwalając na znaczne jego wzmocnienie.

Cecha specjalna Sztabu:
Raz na turę jedna, dowolna jednostka Mephisto (w tym również Sztab) może obrócić się w dowolnym kierunku.

Sztab Mephisto jako jedyny żeton w armii posiada możliwość atakowania wrogich jednostek (w tym Sztabów). Zasieciowany Sztab Mephisto działa normalnie, z tą różnicą, że obniża się jego inicjatywę o 1 za każdą rzuconą na niego sieć. W pozostałych przypadkach traktowany jest jak inne Sztaby (tzn. jego Wytrzymałość to 20, inne Sztaby go nie ranią, ataki nie zadające ran Sztabom również go nie ranią, itd.).

Moduły Mephisto (poza Wzmacniaczem) nie muszą być przyłączone do Sztabu, aby na niego wpływać – wystarczy, że zostaną położone w dowolnym miejscu na planszy.

Żetony w talii:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.