Death Breath

Death Breath - SztabDeath Breath to przerażający wirus rozprzestrzeniający się od kilku miesięcy wokół wschodnich enklaw Molocha, w okolicach dawnego Detroit, zmieniający ludzi, mutanty i molochowe cyborgi w bezmózgie, krwiożercze bestie. Hordy szaleńców przypominających zombie rzucają się na wszystko co żywe. Organizmy ofiar wirusa mutują, tworząc trudne do unicestwienia wybryki natury. Póki co najskuteczniejszym lekarstwem na pozbycie się problemu z zarażonymi są porządne naboje, granaty, a w ostateczności solidna siekiera.

Opis armii:
Podstawową zaletą armii są (rosnące w miarę rozgrywki) możliwości doboru konkretnych żetonów ze specjalnej Puli Zombie i możliwość wystawiania coraz silniejszych wersji swoich jednostek dzięki Ożywieniu. Ponadto Death Breath dysponuje dużym wyborem miejsca zasieciowania przeciwnika, a także wywoływania Bitwy oraz Szarżą, pozwalającą na przedarcie się do wrogiego Sztabu mimo jego osłony. Potężnym żetonem natychmiastowym jest Roszada Z Przeciwnikiem, pozwalająca np. przesunąć Sztab przeciwnika w śmiertelną pułapkę.
Wadą armii są stosunkowo słabe jednostki walczące w swojej wersji podstawowej (przed Ożywieniem), całkowity brak strzelców, a także konieczność wyboru maksymalnie jednej jednostki, której sieć będzie aktywna.

Rada taktyczna:
Należy pamiętać o taktycznym używaniu Szarży, by jednostki przedzierały się do osłoniętego wrogiego Sztabu lub usuwały kluczowe osłonięte jednostki przeciwnika. Warto doprowadzić jak najszybciej do poświęcenia jednostek możliwych do ulepszenia przez Ożywienie oraz stale dbać o pełną Pulę Zombie. Atakując, należy cały czas pamiętać o podstawowej cesze Death BreathOżywieniu, dzięki której natychmiast po Bitwie wypełnimy swoimi jednostkami miejsca po usuniętych żetonach przeciwnika, np. w sąsiedztwie własnego lub wrogiego Sztabu.

Nowe reguły:
Pula Zombie. Zawsze, gdy jednostka Death Breath (zarówno Wojownik, jak i Moduł) ginie, zamiast trafić na stos żetonów odrzuconych, trafia do osobnej Puli Zombie. Żetony w Puli Zombie są odkryte i tym samym jawne również dla przeciwników.
Ożywianie. Ożywianie jest cechą Sztabu Death Breath. Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany. W tych miejscach grający Death Breath może natychmiast po zakończeniu Bitwy wystawić dowolnie wybrane jednostki z Puli Zombie (i usunąć leżące tam znaczniki Ran). Po wystawieniu żetonów z Puli Zombie zdejmujemy pozostałe znaczniki Ran z pustych pól. Jeśli gracz nie wystawi żadnych jednostek, to również usuwa znaczniki Ran z pustych pól.
Zombie. Niektóre z jednostek Death Breath posiadają cechy lub ataki w kolorze zielonym. Nie bierze się ich pod uwagę podczas pierwszego wystawienia takiej jednostki na planszę. Gdy jednak taka jednostka zostaje wystawiona po raz kolejny na planszę (czyli z Puli Zombie), kładzie się na niej znacznik, co oznacza, że cechy i ataki w kolorze zielonym stały się aktywne.
Szarża. Jednostka z cechą Szarży może poruszyć się na miejsce zabitej właśnie przez siebie jednostki przeciwnika. Ruch odbywa się na koniec aktualnego segmentu Inicjatywy, przed rozpatrzeniem kolejnego segmentu Inicjatywy. Jednostka może się przy tym dowolnie obrócić.
Macki. Macki działają identycznie jak Sieć, z jednym wyjątkiem: tylko jedne Macki mogą być aktywne w danym momencie gry (do zaznaczenia aktywnych Macek wykorzystuje się specjalny znacznik Macek, który jest tylko jeden). Grający armią Death Breath może w dowolnym momencie swojej tury (raz na turę) wybrać, które z Macek jego jednostek są aktywne (i przełożyć znacznik na zasieciowaną przez te Macki jednostkę). Gracz nie może wskazać pustego pola jako kierunku działania Macek.
Pożarcie. Jednostka z cechą Pożarcie zabijając jednostkę przeciwnika przywraca 1 punkt Wytrzymałości swojemu Sztabowi.

Żetony w talii:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.