Podsumowanie Dnia Molocha

Napisał w kategorii Konwenty dnia 9 września 2020 o godz. 10:05.

W minioną sobotę, 5 września 2020, odbył się Dzień Molocha – święto od rana do wieczora wypełnione ciekawymi materiałami ze świata Neuroshimy.

Wystartowaliśmy rano równo o godzinie 10, i zaczęło się od razu „z grubej rury”: Ignacy Trzewiczek ogłosił przedsprzedaż limitowanej edycji kolekcjonerskiej Neuroshimy Hex 3.0 nazwanej po prostu „Rok Molocha”, która zawierać będzie mnóstwo ciekawych elementów różniących ją od edycji podstawowej (figurka robota chyba pasowałaby lepiej zamiast popiersia Borgo, ale i ta wygląda zacnie). Można już zamawiać w przedsprzedaży, pudło zadebiutuje na początku przyszłego roku.

W sklepie Portalu pojawiły się także interesujące promocje na wiele produktów związanych z Neuroshimą Hex, między innymi zestaw wszystkich 14 dodatków armijnych (nie licząc czterech podstawowych armii oraz Doomsday Machine, natomiast z najnowszymi Troglodytami). Zestaw startowy (Neuroshima Hex 3.0 plus jedna wybrana armia i Hexogłówki Iron Gang) oraz trzypak (trzy wybrane dodatki armijne) zniknęły ze sklepu mimo, że w sobotę jeszcze tam były.

Warto także wspomnieć o nowej edycji podręcznika do Neuroshimy RPG, również nazwanym edycją Roku Molocha, który także wystartował w przedsprzedaży i zadebiutuje w roku 2021.

Po prezentacji świata Neuroshimy o godzinie 11, przyszedł czas na rozgrywkę w 51 Stan: Moloch, i tu mała wtopa – mimo, że opis wydarzenia jasno na to wskazywał, nawet podczas streamu to było w tytule i opisie, Ignacy (zamiast Merry) zagrał z Joanną w 51 Stan bez zapowiedzianego dodatku Moloch, tylko z jednym ze starych dodatków znajdujących się w Master Secie.

O godzinie 13:30 mogliśmy posłuchać o najlepszych armiach Neuroshimy Hex, a o 15 przyszedł czas na pojedynek Michała Oracza (grającego Molochem) z Joanną Kijanką (grającą Troglodytami). Michał przez pierwsze pół godziny wydawał się bardzo zaskoczony umiejętnościami Troglodytów uważając ich za mocno przepakowanych, przez większość rozgrywki zapowiadało się na pogrom Molocha, ale punkty schodziły powoli i równomiernie, a na koniec Moloch zadał decydujący cios i wygrał. Cóż, w dniu swojego święta miał do tego prawo.

O godzinie 16 odbyła się ciekawa sesja pytań i odpowiedzi dotyczących (głównie) Neuroshimy RPG, natomiast o 18 można było obejrzeć rozgrywkę w Last Aurora – po polsku, ale najwyraźniej w „czystą” wersję jeszcze bez „wpływu” Neuroshimy. Uczestnicy w pewnym momencie zostali poprawieni przez autora gry odnośnie mechaniki dokładania kolejnych kart na stół, co znacznie usprawniło rozbudowę pojazdów i poruszanie się po planszy (coś jak my zdecydowanie za długo grający w 51 Stan wykonując daną akcję z karty frakcji tyle razy ile tylko mieliśmy zasobów).

Na koniec dnia, o godzinie 20, odbył się konkurs dla fanów, w którym można było zgarnąć wiele ciekawych nagród. Pytania dotyczyły różnych gier ze świata Neuroshimy, Ignacy wybierał z zestawu prostych i trudnych, gdzie te drugie momentami wydawały się na prawdę ciężkie do odpowiedzenia.

O godzinie 21 ruszyła anglojęzyczna transmisja, podczas której było również wiele ciekawych materiałów do obejrzenia – między innymi premiera mobilnej gry Convoy (opartej o karciankę Konwój).

Jak Wam się podobał cały dzień atrakcji? Zaliczyliście już przedsprzedażowe szaleństwo? Pamiętajcie, że wszystkie streamy można oglądać na kanale YouTube Portalu.

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.