Troglodyci
Po wojnie zimy stały się niemal nie do przetrwania. Mróz, brak zasobów i śmiercionośne maszyny – nie sposób to przeżyć i pozostać człowiekiem. Nieludzkie warunki zrodziły plemiona kanibali: prymitywnych, bezlitosnych, zmutowanych i śmiertelnie groźnych. Każdej zimy wędrują na południe w poszukiwaniu schronienia, łupów i pokarmu. Atakują używając gołych pięści oraz najbardziej prymitywnych broni – drewnianych konarów, maczug owiniętych w drut kolczasty, kości i złomu. Gdy lód skuje wodę, lepiej podwoić warty, bowiem lodowaty wicher to nie wszystko, co nadciąga z północy!
Opis armii:
Zaletą armii Troglodytów jest możliwość dostosowania jednostek do warunków zaistniałych na planszy. Skanibalizowanie własnej jednostki umożliwia natychmiastowe otrzymanie dodatkowego bonusu w postaci znacznika Sytości. Inną zaletą jest duża liczba wojowników oraz żetonów Bitwy.
Wadą armii jest konieczność poświęcania jednostek przez co zmniejsza się ich liczba co z kolei ogranicza możliwość uruchomienia bitwy przez zapełnienie planszy.
Rada taktyczna:
Sztab Troglodytów umożliwia otrzymywanie znaczników Większej Sytości przez jednostki własne znajdujące się w sąsiedztwie, dlatego najlepiej sprawdza się na środkowych polach planszy. Wojownicy ze znacznikami Większej Sytości zadają więcej ran, są szybsi, stają się mobilni lub wytrzymalsi. W trakcie gry pamiętaj również o tym, że skanibalizowanie własnych jednostek może nie tylko pomóc skierować siłę armii w odpowiednie miejsca, ale również (a czasem przede wszystkim) dynamicznie zwalniać miejsca na planszy.
Nowe reguły:
- Skanibalizowanie. Raz na turę gracz Troglodytów może Skanibalizować – wybiera własną jednostkę z cechą Kanibalizm i usuwa z planszy własną sąsiadującą jednostkę (z wyjątkiem Sztabu) oraz kładzie na wybranej jednostce znacznik Sytości. Jednostka może położyć na sobie jedynie znacznik Mniejszej Sytości, chyba że efekt gry pozwala jej również wybrać ze znaczników Większej Sytości.
- Miotacz. Strzelec z cechą Miotacz trafia tylko i wyłącznie jednostkę oddaloną o jedno pole wskazaną przez wierzchołek ataku (niezależnie od tego czy pomiędzy nim a celem znajdują się jakiekolwiek jednostki). Wierzchołek pancerza chroni przed strzałem Miotacza.
- Zamrożenie. Działa na wrogie Moduły oraz cechy Modułów. Dopóki wrogi Moduł jest połączony z Zamrożeniem tak długo Moduł ten nie zapewnia bonusów, ani obciążeń (np. Dywersant czy Strefa).
- Krwiożerczość. Jednostki z cechą Krwiożerczość, gdy Skanibalizują lub są Skanibalizowane, pozwalają na położenie znacznika Większej Sytości (wciąż gracz może wybrać Mniejszą Sytość).
Cecha specjalna Sztabu:
Smakosz. Jednostki sąsiadujące ze Sztabem mogą położyć na sobie znacznik Większej Sytości, gdy Skanibalizują (wciąż gracz może wybrać Mniejszą Sytość).
Żetony w talii:
- Żetony Natychmiastowe:
- Bitwa (x7)
- Ruch (x3)
- Lawina (x1)
- Skanibalizowanie Wroga (x1)
- Żetony Planszy – żołnierze:
- Frost (x2)
- Łucznik (x2)
- Tundra (x4)
- Sopel (x5)
- Niedźwiedź (x3)
- Mroźna Matrona (x2)
- Lodowa Małpa (x2)
- Dzieciaki (x2)
- Znaczniki – Sytość:
- Mniejsza Sytość: Płuca (x3)
- Mniejsza Sytość: Pazury (x3)
- Większa Sytość: Oczy (x1)
- Większa Sytość: Kły (x1)
- Większa Sytość: Mięśnie (x1)
- Większa Sytość: Serce (x1)