Sand Runners

Sand Runners - SztabSand Runners to pozostałość oddziału wojskowego, który na początku wojny został wysłany do walki z Molochem. Zgraja trepów, którym odbiło do szczętu. Żołnierze i luzacy, z lekkim podejściem do życia, ale twardzi i karni na polu walki. Tyle i tylko tyle? Dokładnie wtedy gdy uznasz, że poznałeś ich na wylot, wokół Runnersów zaczynają dziać się rzeczy, o których nie śniło się szamanom…


Opis armii:
Główną zaletą armii jest możliwość wyłączania z Bitwy kluczowego pola za pomocą Burzy piaskowej. Kilku Wojowników Sand Runnersów posiada cechy Modułów co pozwala im wspierać się wzajemnie podczas Bitwy. Ponadto, żeton Sztabu jest dwustronny i jedna ze stron pozwala mu wyeliminować pojedynczy groźny, lecz wolniejszy cel, zanim ten zdąży zaatakować.
Wadą armii jest stosunkowo niska bazowa Inicjatywa. Dodatkowo, nierozważne odwrócenie Sztabu na stronę z atakiem w tylko jednym kierunku, może skutkować brakiem możliwości zabicia otaczających go jednostek podczas Bitwy.

Sand Runners banner

Rada taktyczna:
Staraj się identyfikować jednostki, które zapoczątkowują niekorzystny łańcuch wydarzeń w trakcie Bitwy – to właśnie one powinny stać się celem Burzy piaskowej. Pamiętaj, że jej użycie nie pozwoli Ci wyeliminować żetonu, na który została zagrana. Burza piaskowa rzadko kiedy rozwiązuje problem – pozwala za to zmierzyć się z nim kiedy będziesz na to gotowy.
Pamiętaj, że Ruchome piaski nie działają na Twoje jednostki. Pod tym względem świetnie sprawdzają się nie tylko jako obrona Sztabu, ale również zarezerwowanie miejsca na atak przy Sztabie przeciwnika.

Sand Runners - SztabSand Runners - Sztab 2

Nowe reguły:

  • Dwustronny Sztab. Sztab Sand Runnersów w trakcie gry wykorzystuje obie strony (awers oraz rewers). Podczas rozstawiania Sztabów, gracz kontrolujący Sand Runnersów wybiera na której stronie wykłada swój Sztab.
  • Adaptacja. Raz na turę żeton może zmienić stronę, na której się znajduje, dowolnie się przy tym obracając.

Żetony Podłoża:
Żetony Podłoża można położyć tylko na wolne pole. Na Żetonie Podłoża może zostać w normalny sposób ustawiona (lub przesunięta za pomocą Ruchu, itp.) dowolna jednostka, zarówno własna, jak i wroga. Żetony Podłoża nie są traktowane jak jednostki i nie można ich przesuwać, odpychać, sieciować, przejmować, ranić, itd. Mogą zostać zniszczone tylko przez atak za pomocą Żetonów Natychmiastowych (Snajper, Granat, Bomba, Mała bomba, itp.). Żetony Podłoża nie blokują linii strzału – można w normalny sposób strzelać ponad nimi. Żeton Podłoża nie liczy się przy sprawdzaniu zapełnienia planszy (w przypadku Bitew wywołanych automatycznie przez zapełnienie planszy).


Żetony w talii:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.