Bestie
To co zwykło się nazywać cudami natury przepadło. Nuklearne zimy i głód przetrwały tylko jednostki potrafiące dostosować się do tych wyzywających warunków. Z pomocą Laboratoriów Molocha mutacje zaszły dziesiątki razy szybciej, tworząc mordercze Bestie panoszące się na ruinach ówczesnej cywilizacji. Bestie nie tworzą drużyn, zależy im tylko na własnym kawałku terytorium, o który zawalczą z każdym kto przekroczy jego progi.
Opis armii:
Bestie to bardzo agresywna armia, skupiająca się na kontroli wielu pól na planszy – jednak z uwagi na atakowanie swoich własnych jednostek, jest to obosieczna broń. Pilnuj terenów łowieckich swoich Bestii, bo po zajęciu zbyt wielu pól mogą zacząć się wzajemnie atakować. Frakcja posiada najwyższą wśród pozostałych armii Inicjatywę – jednostkę z Inicjatywą 4 oraz Sztab o Inicjatywie 1. Bardzo ważną częścią armii jest zestaw Modułów, pozwalający dostosowywać armię do potrzeb walki z przeciwnikiem posiadającym odporne, czy szybkie jednostki.
Rada taktyczna:
Podczas przygotowania możesz wystawić Sztab w rogu i zasłonić się Cerberem, pozostawiając jedynie 2 wolne pola narażone na atak, bądź jeżeli jesteś drugim graczem wystawiającym Sztab, możesz wystawić Sztab tak, aby Cerber od samego początku gry atakował Sztab przeciwnika. Cecha ataku Friendly Fire pozwala na tworzenie łańcuchów z jednostkami z Agonią, pozwalającymi szybko eliminować bardziej oddalone cele.
Przygotowanie do gry:
Talia Bestii zawiera 36 żetonów (nie posiada zapasowego, pustego żetonu). Podczas przygotowania odłóż na bok dwustronne żetony: Sztab oraz Cerbera, a następnie pomieszaj pozostałe żetony i utwórz z nich stos.
Nowe reguły:
- Friendly Fire. Większość żetonów we frakcji Bestii posiada specjalny rodzaj ataku. Wojownik z cechą Friendly Fire zadaje cios o takich samych właściwościach co standardowy Atak Wręcz. Jedyną różnicą jest to, że ranę/y zadaje zarówno wrogim jak i sojuszniczym jednostkom. Jednostka z cechą Friendly Fire nie jest uznawana za wrogą.
- Agonia. Jest to specjalna Inicjatywa – rozpatruje się ją symultanicznie w Inicjatywie, w której Wojownik posiadający ją otrzymuje tyle ran, że zostanie zniszczony. Jeżeli Agonia wystąpi w Inicjatywie, w której ten Wojownik atakuje używając swojej standardowej Inicjatywy, to zaatakuje tylko raz (Inicjatywy nie nakładają się i Agonia jest ignorowana). Inicjatywa Agonia aktywuje się tylko jeżeli Wojownik ginie w czasie Bitwy w fazach Inicjatywy. Nie aktywuje się przed albo po fazach Inicjatywy. Jeżeli zginie poza Bitwą, np. w wyniku działania Żetonu Natychmiastowego czy Żetonu Podłoża, również się nie aktywuje. Istnieje możliwość, aby Agonia została łańcuchowo aktywowana przez Agonię innej jednostki.
Cecha specjalna Sztabu:
Siedlisko. Podczas rozpoczęcia gry, po wyłożeniu na planszy swojego Sztabu, wyłóż także żeton Cerbera, tak, aby z nim sąsiadował.
Uwaga: Zwróć uwagę, że Sztab Bestii ma Inicjatywę 1!
Żetony w talii:
- Żetony Natychmiastowe:
- Ruch (x2)
- Bitwa (x6)
- Polowanie (x1)
- Przyciągnięcie (x3)
- Żetony Planszy – żołnierze:
- Żetony Planszy – Moduły: