Opis armii Sand Runners
Co prawda na premierę najnowszego dodatku armijnego Sand Runners poczekamy jeszcze prawie dwa miesiące, ale skoro przedsprzedaż już ruszyła, a wraz z nią dostępna jest też instrukcja, to zaktualizowana została podstrona armii o szczegółowy opis żetonów.

Premiera Sand Runners odbędzie się podczas targów Essen, które rozpoczną się 24 października, a więc jakby nie patrzeć już w przyszłym miesiącu. Co prawda grafiki żetonów nie są najlepszej jakości, bo wycinaliśmy je z instrukcji PDF, ale jak tylko dostaniemy nasz egzemplarz, to zrobimy porządne skany i je uaktualnimy.
Sama armia wprowadza ciekawe nowości – na przykład dwustronny sztab, który raz na turę można obrócić, funkcyjną Burzę Piaskową, która zakrywa jedną jednostkę na czas trwania bitwy, czy Ruchome Piaski, które mogą skutecznie wciągnąć przeciwnika. Do tego kilka jednostek ma (znowu) cechy modułów, w tym dwóch identycznych medyków: Santa i Lu.
Co myślicie o tej armii?
Armia z pewnością wydaje się ciekawa, jednak zdecydowanie jestem zawiedziony grafikami na żetonach. Nie wiem czy to celowy zamysł, ale wrażenie mam takie, jakbym miał walczyć z jakimiś „pajacami”, którzy nadają się bardziej do cyrku, niż na pole walki. Czytałem oczywiście opis i w pewien sposób wyjaśnia on moje wątpliwości, jednak nie pasuje mi taki klimat do wojennych działań. Sombrero, laska z różową chustką (uff dobrze, że nie facet), brakuje tu jeszcze tylko podobizny Biedronia na koniu.Ta Stara Gwardia też wygląda jakby dopiero z gimnazjum wyszedł.
Wiem, że czepiam się być może na wyrost, ale w taki prowokacyjny sposób chcę zachęcić do dyskusji :)
„Wiem, że czepiam się być może na wyrost, ale w taki prowokacyjny sposób chcę zachęcić do dyskusji :)”
Ale to prawda. Od czasu wydania Death Breath, poziom grafik i desginu jednostek poleciał na łeb na szyję. Nie wiem czy w Portalu zmienił się grafik tworzący ilustrację do żetonów, ale jakoś wyraźnie się pogorszyła. Co jest dziwne, bo ilustracje alternatywne do Borgo i Hege (i częściowo posterunku) trzymają poziom.
Przyznaję po części rację poprzednikom. Armia bardzo atrakcyjna jeżeli chodzi o zdolności specjalne i mechanizm, natomiast grafiki rzeczywiście słabe. Cyngiel: Różowy misio? Serio?!. Kafar: widać brak pomysłu nic szczególnego, brak słów… Pani doktor w armii po wyniszczającej wojnie nie utrzymała by takiej ekstra fryzury z lat 70tych LOL. W takich realiach post Apo. powinna być raczej wygolona albo przynajmniej mieć dready żeby to miało sens. Spodziewałem się ekipy w stylu wojowników (i wojowniczek :)) pustynnych w chustach i strojach podróżników karawan a tu taka plama. Autorzy bardziej rozsądnie by postapili robiąc „recykling” kilku grafik z 51 stanu niż to co tu mamy teraz. Projektanci „klimatu” armii powinni robić konsultacje z szerszą grupą na zewnątrz firmowego studia. Pozdrawiam.