Armia fanowska: Uniwersytet 3.0

Napisał w kategorii Armie fanowskie dnia 11 września 2020 o godz. 10:03.

Po stworzeniu Miami i Federacji Appalachów przyszedł czas na ostatnią armię, którą zapowiadałem na Rok Molocha, czyli Uniwersytet – jedną z najbardziej rozwiniętych technologicznie frakcji w świecie Neuroshimy.

W jakim celu zbierają technologię? Mimo, iż panuje teza, że to właśnie ona zniszczyła świat. Nikt nie zna prawdziwych intencji Uniwersytetu.

Opis Fabularny:
Gdzieś głęboko w podziemiach Nowego Yorku znajduje się ogromny labirynt składający się z ksiąg, technologii i przedwojennych „artefaktów”, a pieczę nad nim sprawuje organizacja zwana Uniwersytetem. Ma ona na celu wyszukiwanie i przechowywanie technologi sprzed Wielkiej Wojny jak i obecnej, każda informacja jest cenna i jeśli nie znajduje się ona we wcześniej wymienionym zbiorze, to albo nie istnieje, albo już jest przejmowana przez jego naukowców. Doskonałe wykorzystanie technologii do kamuflowania swoich działań pomaga gromadzić dane zarówno od ludzi jak i mutantów czy też samego Molocha. Uniwersytet nie cofnie się nawet przed porwaniem naukowców z przeciwnych frakcji w celu zwiększenia swojego zrozumienia nauki i kolekcji badań w labiryncie.

Opis Armii:
Największą zaletą są żetony energii które niewykorzystane odkładają się i można je wykorzystać podczas swojej tury. Daje to efekt posiadania 5 żetonów Strzału Snajperskiego. Gdy wszystkie zostaną wykorzystane Sztab traci swoją zdolność do ich używania, ale za to zdecydowanie się wzmacnia. Żetony z umiejętnością STEALTH doskonale sprawdzają się w ataku. Wadą armii jest to, że jednostki głównie atakują w 1 kierunku a żetony z umiejętnością STEALTH nie są w stanie osłonić sztabu przed strzelcami, gdy są ukryte.

Rada Taktyczna:
Kluczowe jest zajmowanie najlepszych pozycji do atakowania Sztabu przeciwnika, jednocześnie możesz eliminować jednostki przeciwnika za pomocą zdolności Sztabu. Staraj się nie dopuścić do zasieciowania Sztabu i umieszczaj jednostki z umiejętnością szpiega przy modułach przeciwnika, by zwiększać ich moc.
Grając przeciwko postaraj się eliminować jednostki nie tracąc swoich doprowadzając do dominacji nad polem bitwy z powodu ich 1 kierunku ataku. Jednostki ze STEALTHem nie można zaatakować gdy są ukryte, ale obrażenia obszarowe Bomba, Lawina, czy Działko Gaussa zadają im obrażenia. Dodatkowo nie są w stanie zasłonić sztabu przed twoimi strzelcami.

Nowe Mechaniki:
5 żetonów amunicji zostają automatyczne odrzucone w momencie dobierania. Jeśli gracz dobierze podczas jednego dociągu więcej niż jeden żeton amunicji może dobrać kolejny (by mieć standardowo 2 żetony). Dobrane żetony amunicji trafiają na miejsce przy graczu i symbolizują one ilość obrażeń które gracz może zadać za pomocą zdolności sztabu. Po wykorzystaniu strzału żetony amunicji są odrzucane permanentnie w zależności ile obrażeń postanowił zadać gracz.

STEALTH jednostki uniwersytetu potrafią wykorzystywać technologię na swoja korzyść. Technologia stealth umożliwia ukrycie jednostek armii Uniwersytetu do czasu ich ataku. Ukryte jednostki nie są widoczne dla przeciwnika i dopóki maja na sobie znacznik ukrycia wszystkie strzały i ataki „przelatują przez nie”, jednak mogą zostać zranione przez Bombę, Lawinę, wybuchającego Klauna czy Działko Gaussa.

Cecha specjalna Sztabu:
Zdolność sztabu wymaga dobrania ładunków (Żetony amunicji) pozwalających na wykonanie strzałów w przeciwnika. Można dokonać maksymalnie 1 strzału na turę o mocy zużytych Żetonów amunicji. Po użyciu 5 strzałów sztab jest obracany na 2 stronę.

Żetony Natychmiastowe (10):
– Bitwa (x4)
– Ruch (x4)
– Stealth (x2) – Ukrywa dowolny żeton za pomocą STEALTH.

Żetony Planszy – Moduły (9):
– Medyk (x2)
– Oficer (x2) – plus 1 do ataku
– Oficer (x2) – plus 1 do siły strzału
– Zwiadowca (x2) – plus 1 do inicjatywy
– Dywersant (x1) – obniża inicjatywę wszystkim pobliskim żetonom przeciwnika o 1

Żetony Planszy – Jednostki (10):
– Mobilne Labolatorium (x1) 1 ini, mobilność,  3 ataki w 1 kierunku.
– Ukryty (x2) 2 ini, STEALTH, atak w 1 kierunku.
– Railgun (x1) 1 ini, STEALTH, strzał gaussa w 1 kierunku.
– Szpieg (x1) 2 ini, szpieg, atak w 6 kierunkach
– Zbieracz (x2) 2 ini, strzał w 1 kierunku.
– Dron Zwiadowczy (x2) 1 ini, STEALTH, 2 strzały w 1 kierunku.
– Naukowiec (x1) 3 ini, szpieg, atak w 1 kierunku.

Od Autora
Grafiki na żetonach pochodzą z darmowych źródeł i są zastosowane bardziej w celu estetycznym. Opis jest inspirowany kilkoma światami post-apokaliptycznymi i informacjami zdradzanymi przez Portal Games podczas streamów. Trudno mi porównać armię z jakąkolwiek istniejącą jak było w przypadku Miami i Federacji Appalachów. Przedstawione arkusze z żetonami nadają się do druku, wiec jakby ktoś miał ochotę sobie wydrukować i przetestować to gorąco zachęcam, ponieważ nie specjalnie miałem okazję ją testować.

Jeżeli sami macie ciekawy koncept na armię, bądź już jakąś stworzyliście, zachęcam do podzielenia się z nami. Wystarczy napisać do mnie na maila skaczmg@gmail.com bądź na naszym serwerze Discord, a udostępnię ją na stronie. W razie jakichkolwiek pytań chętnie odpowiem.

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.

Sklep NeuroshimaHex.pl

Polecamy:

. .