Orbital

OrbitalOrbital to stacja kosmiczna, ostatni działający sztuczny satelita krążący wokół zniszczonej Ziemi. Dzięki temu mobilnemu nadajnikowi możesz nawiązać z nim kontakt. Dane z satelity, uzyskiwane bez wiedzy śpiących astronautów, dają ogromne wsparcie taktyczne.

Typ Żetonu

Żeton wspólny – należy jednocześnie do każdej frakcji i traktowany jest przez wszystkich graczy jak własny żeton: nie blokuje linii strzału, można go poruszyć za pomocą własnego żetonu Ruchu, można podłączać do niego własne Moduły, nie można go zranić (chyba że za pomocą Bomby, która rani również własne jednostki), nie można go odepchnąć, zasieciować, przejmować itd. Jeśli zostanie zniszczony, Orbital odpada z gry.

Wystawiany na planszę na początku gry – na początku gry, jeszcze przed wystawianiem Sztabów, żeton kładziony jest na dowolne pole planszy z wyjątkiem pól krawędzi i pola środkowego.

banner-orbital

Opis Orbitala

Orbital to wspólny dla wszystkich graczy moduł. W swojej turze gracz może maksymalnie jeden raz użyć Orbitala kosztem 2 punktów wytrzymałości Sztabu.

Działanie – jedna połączona z Orbitalem jednostka (także Sztab) może wykonać wszystkie swoje działania dokładnie tak, jak w trakcie Bitwy.

Dostępność

Żeton Orbitala rozdawany był podczas finału Mistrzostw Polski 2017 w Neuroshimę Hex 3.0, który odbył się podczas PortalConu 10.

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.