Relacja z Pucharu Dancera

Napisał w kategorii Turnieje dnia 31 sierpnia 2023 o godz. 12:00.

Dnia 11 marca 2023 roku w rzeszowskiej Cybermachinie odbyły się pierwsze Ogólnopolskie Drużynowe Mistrzostwa Neuroshima Hex o Puchar Dancera, w których wzięło udział 36 graczy (12 drużyn).

Za pomysł oraz organizację imprezy odpowiadali członkowie Podkarpackiej Ligi Neuroshimy Hex: Michał Bernat, Waldemar Żarek, Piotr Porada oraz Piotr Lubecki. Sponsorami wydarzenia byli Portal Games Polska i Cybermachina Rzeszów. Wydarzenie było objęte patronatem medialnym przez portal Nowiny24 i Nowiny Gazeta Codzienna.

W trakcie imprezy trzyosobowe ekipy z całego kraju rywalizowały o tytuł najlepszej drużyny, potrójny Puchar Dancera oraz cenne nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów i organizatorów. Turniej był przeprowadzony w zupełnie nowym, nigdy wcześniej nie rozgrywanym formacie drużynowym. 

Organizatorzy świetnie poradzili sobie z projektem samego Pucharu dla najlepszej trzyosobowej drużyny, dzieląc go na trzy świecące statuetki, w kolorach obiektów Dancera

W pierwszej części przeprowadzono 5-rundowego szwajcara, w trakcie którego parowano ze sobą nie pojedynczych graczy, jak to zwykle wygląda na turniejach Neuroshimy Hex, a całe drużyny. W takiej parze najlepszy gracz pierwszej drużyny podejmował w klasycznej grze jeden na jednego najlepszego gracza drugiego zespołu. Drugi gracz pierwszej drużyny grał przeciwko drugiemu. Najgorszy gracz z trójki podejmował najgorszego gracza drużyny przeciwnej. Za zwycięstwo w każdym pojedynku przyznawano 1 punkt, za remis przyznawano obu graczom po 0,5 punkta.   Na koniec wszystkich meczy sumowano ilość punktów zdobytą przez wszystkich graczy drużyny. Zespół, który miał ich więcej zwyciężał mecz i otrzymywał punkty liczone do drużynowej klasyfikacji generalnej.

Do fazy pucharowej zakwalifikowano cztery najlepsze drużyny po fazie szwajcarskiej: Żbiki po psychotropach (Podkarpacie), Ślonzoki (2/3 Górny Śląsk; 1/3 Mazowsze), Na Wpół Oszalałe Obiekty (Mazowsze) oraz Giga Dudniarze (Mazowsze). W półfinale najlepsza drużyna podejmowała drużynę z miejsca czwartego, druga grała przeciwko ekipie z miejsca trzeciego. Zasady prowadzenia pojedynku były takie same, jak w fazie szwajcarskiej. Drużyna, która zwyciężyła przechodziła do finału. Zespoły które przegrały półfinał mogły powalczyć o 3 miejsce.

Każdy gracz przybyły na turniej otrzymał zestaw upominków przygotowany przez organizatorów: Dancerowy brelok oraz ciacho. Poza nagrodami rzeczowymi dla najlepszych drużyn, wręczono również dodatkowe nagrody indywidualne.

Równie pomysłowe, co Puchar, okazały się gadżety dla uczestników: roztańczone ciasteczka i breloczki Dancera

Nowinką wprowadzoną w tym turnieju było zastosowanie zegarów szachowych podczas pojedynków. Był to jeden z pierwszych dużych ogólnopolskich turniejów z takim rozwiązaniem. Pomysł i reguły stosowania zegara spotkały się z bardzo dobrym odbiorem grających. Nieco później zegary szachowe wprowadzono w bardzo podobnej formie do zasad oficjalnych turniejów Mistrzostw Polski Neuroshima Hex. Wcześniej zegary szachowe zastosowano w turnieju gry szybkiej (Blitz) podczas Pucharu Molocha w Warszawie, jednak później nie testowano tego rozwiązania na taką skalę jak podczas Pucharu Dancera  w grze normalnej.

Pierwsze miejsce i tytuł drużynowego mistrza Neuroshimy Hex zdobyła drużyna “Giga Dudniarze” w składzie Paweł Stefaniuk, Łukasz Wójcik oraz Marcin Zając. Wicemistrzami została drużyna “Na Wpół Oszalałe Obiekty” w składzie Wojciech Duda, Jan Dmitruk, Radosław Zakrzewski. Tytuł drugiego wicemistrza przypadł drużynie “Ślązaki” w składzie Tomasz Żak, Justyna Śnieżek i “Aki”.

Klasyfikacja drużynowa

  1. Giga Dudniarze (Mazowsze) –  1. Nagroda drużynowa: Puchary, Pakiet gier planszowych od Portal Games (Eleven, Virtu, Batman: Detektyw), bon na 50 zł do wykorzystania na barze Cybermachina Rzeszów
  2. Na Wpół Oszalałe Obiekty (Mazowsze) – 2. Nagroda drużynowa: pakiet promek Neuroshima Hex, bon 50 zł do wykorzystania na barze
  3. Ślonzoki (2/3 Górny Śląsk; 1/3 Mazowsze) – 3. Nagroda drużynowa: bon 50 zł do wykorzystania na barze
  4. Żbiki po psychotropach (Podkarpacie)
  5. Pyry z Cebularzem (Lubelszczyzna)
  6. Ręka Seweryna (Podkarpacie)
  7. Nuklearny Trójniak (Podkarpacie)
  8. SzkTEAM (Lubelszczyzna)
  9. Łowcy Jeleni (Mazowsze)
  10. Lubelscy Zadymiarze (Lubelszczyzna)
  11. We don’t know what we’re doing (Podkarpacie)
  12. Gorsi niż bay (2/3 Podkarpacie; 1/3 Antywszechświat)

Klasyfikacja indywidualna

  1. Wojciech Duda – kat. Najlepszy gracz indywidualny – Nagroda: gra planszowa “War Chest”
  2. Łukasz Wójcik – kat. Najlepszy gracz nie posiadających swojego egzemplarza Neuroshimy Hex – Nagroda: Gra planszowa “Neuroshima Hex 3.0”
  3. Piotr Lubecki – kat. najlepszy gracz z Podkarpacia – Nagroda: Bon 50 zł

Format drużynowy bardzo spodobał się graczom, tak że Podkarpacie – czekamy na więcej takich turniejów!

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.

Polecamy:

. .