Relacja z Pucharu Dancera
Dnia 11 marca 2023 roku w rzeszowskiej Cybermachinie odbyły się pierwsze Ogólnopolskie Drużynowe Mistrzostwa Neuroshima Hex o Puchar Dancera, w których wzięło udział 36 graczy (12 drużyn).
Za pomysł oraz organizację imprezy odpowiadali członkowie Podkarpackiej Ligi Neuroshimy Hex: Michał Bernat, Waldemar Żarek, Piotr Porada oraz Piotr Lubecki. Sponsorami wydarzenia byli Portal Games Polska i Cybermachina Rzeszów. Wydarzenie było objęte patronatem medialnym przez portal Nowiny24 i Nowiny Gazeta Codzienna.
W trakcie imprezy trzyosobowe ekipy z całego kraju rywalizowały o tytuł najlepszej drużyny, potrójny Puchar Dancera oraz cenne nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów i organizatorów. Turniej był przeprowadzony w zupełnie nowym, nigdy wcześniej nie rozgrywanym formacie drużynowym.
Organizatorzy świetnie poradzili sobie z projektem samego Pucharu dla najlepszej trzyosobowej drużyny, dzieląc go na trzy świecące statuetki, w kolorach obiektów Dancera
W pierwszej części przeprowadzono 5-rundowego szwajcara, w trakcie którego parowano ze sobą nie pojedynczych graczy, jak to zwykle wygląda na turniejach Neuroshimy Hex, a całe drużyny. W takiej parze najlepszy gracz pierwszej drużyny podejmował w klasycznej grze jeden na jednego najlepszego gracza drugiego zespołu. Drugi gracz pierwszej drużyny grał przeciwko drugiemu. Najgorszy gracz z trójki podejmował najgorszego gracza drużyny przeciwnej. Za zwycięstwo w każdym pojedynku przyznawano 1 punkt, za remis przyznawano obu graczom po 0,5 punkta. Na koniec wszystkich meczy sumowano ilość punktów zdobytą przez wszystkich graczy drużyny. Zespół, który miał ich więcej zwyciężał mecz i otrzymywał punkty liczone do drużynowej klasyfikacji generalnej.
Do fazy pucharowej zakwalifikowano cztery najlepsze drużyny po fazie szwajcarskiej: Żbiki po psychotropach (Podkarpacie), Ślonzoki (2/3 Górny Śląsk; 1/3 Mazowsze), Na Wpół Oszalałe Obiekty (Mazowsze) oraz Giga Dudniarze (Mazowsze). W półfinale najlepsza drużyna podejmowała drużynę z miejsca czwartego, druga grała przeciwko ekipie z miejsca trzeciego. Zasady prowadzenia pojedynku były takie same, jak w fazie szwajcarskiej. Drużyna, która zwyciężyła przechodziła do finału. Zespoły które przegrały półfinał mogły powalczyć o 3 miejsce.
Każdy gracz przybyły na turniej otrzymał zestaw upominków przygotowany przez organizatorów: Dancerowy brelok oraz ciacho. Poza nagrodami rzeczowymi dla najlepszych drużyn, wręczono również dodatkowe nagrody indywidualne.
Równie pomysłowe, co Puchar, okazały się gadżety dla uczestników: roztańczone ciasteczka i breloczki Dancera
Nowinką wprowadzoną w tym turnieju było zastosowanie zegarów szachowych podczas pojedynków. Był to jeden z pierwszych dużych ogólnopolskich turniejów z takim rozwiązaniem. Pomysł i reguły stosowania zegara spotkały się z bardzo dobrym odbiorem grających. Nieco później zegary szachowe wprowadzono w bardzo podobnej formie do zasad oficjalnych turniejów Mistrzostw Polski Neuroshima Hex. Wcześniej zegary szachowe zastosowano w turnieju gry szybkiej (Blitz) podczas Pucharu Molocha w Warszawie, jednak później nie testowano tego rozwiązania na taką skalę jak podczas Pucharu Dancera w grze normalnej.
Pierwsze miejsce i tytuł drużynowego mistrza Neuroshimy Hex zdobyła drużyna “Giga Dudniarze” w składzie Paweł Stefaniuk, Łukasz Wójcik oraz Marcin Zając. Wicemistrzami została drużyna “Na Wpół Oszalałe Obiekty” w składzie Wojciech Duda, Jan Dmitruk, Radosław Zakrzewski. Tytuł drugiego wicemistrza przypadł drużynie “Ślązaki” w składzie Tomasz Żak, Justyna Śnieżek i “Aki”.
Klasyfikacja drużynowa
- Giga Dudniarze (Mazowsze) – 1. Nagroda drużynowa: Puchary, Pakiet gier planszowych od Portal Games (Eleven, Virtu, Batman: Detektyw), bon na 50 zł do wykorzystania na barze Cybermachina Rzeszów
- Na Wpół Oszalałe Obiekty (Mazowsze) – 2. Nagroda drużynowa: pakiet promek Neuroshima Hex, bon 50 zł do wykorzystania na barze
- Ślonzoki (2/3 Górny Śląsk; 1/3 Mazowsze) – 3. Nagroda drużynowa: bon 50 zł do wykorzystania na barze
- Żbiki po psychotropach (Podkarpacie)
- Pyry z Cebularzem (Lubelszczyzna)
- Ręka Seweryna (Podkarpacie)
- Nuklearny Trójniak (Podkarpacie)
- SzkTEAM (Lubelszczyzna)
- Łowcy Jeleni (Mazowsze)
- Lubelscy Zadymiarze (Lubelszczyzna)
- We don’t know what we’re doing (Podkarpacie)
- Gorsi niż bay (2/3 Podkarpacie; 1/3 Antywszechświat)
Klasyfikacja indywidualna
- Wojciech Duda – kat. Najlepszy gracz indywidualny – Nagroda: gra planszowa “War Chest”
- Łukasz Wójcik – kat. Najlepszy gracz nie posiadających swojego egzemplarza Neuroshimy Hex – Nagroda: Gra planszowa “Neuroshima Hex 3.0”
- Piotr Lubecki – kat. najlepszy gracz z Podkarpacia – Nagroda: Bon 50 zł
Format drużynowy bardzo spodobał się graczom, tak że Podkarpacie – czekamy na więcej takich turniejów!