Portal Games Vlog #15: poślizg Uranopolis
Tematem przewodnim kolejnego odcinka Vloga są konwenty, ale równie sporo czasu Trzewik poświęcił na wyjaśnienie opóźnienia dodatku armijnego Uranopolis do Neuroshimy Hex, i niestety nie są do zbyt dobre wieści.
Michał Oracz spędził nad armia Uranopolis zdecydowanie więcej czasu niż planował, a to za sprawą problemu balansowania każdej nowej armii wobec wszystkich pozostałych. Wiadomo, że nie jest to proces łatwy – każda dotychczasowa armia w założeniu musi mieć takie same szanse na wygraną czy przegraną wobec tej nowej, a przy kilkunastu różnych armiach jest to niezwykle trudne.
Źle wróży to na przyszłość, bo każdy kolejny dodatek armijny będzie wymagał jeszcze większej ilości czasu i uwagi na zbalansowanie go wobec już istniejących armii. Co prawda w jednym z artykułów Michał Oracz wspomina, że pomysłów na nowe armie ma bardzo dużo, ale barierą w ich wydawaniu może być właśnie problem balansu.
Miejmy nadzieję, że Portalowi uda się ten problem jakoś rozwiązać i kolejne nowe armie nadal będą się pojawiać, dzięki czemu zainteresowanie Hexem nie spadnie.
Coś w tym jest – chyba łatwiej stworzyć nową armię od podstaw pod resztę istniejących niż jakąś armie fanowską stale modyfikować aby dało się nią grać. I tak naprawdę w tym momencie przydałoby się Vegas 2.0 albo New Vegas, bo obecną frakcją ciężko teraz cokolwiek ugrać.
No proszę… A jak pisałem, że kontynuacja linii Hexa w obecnym kształcie i ciągłe wydawanie nowych dodatków będzie dla Portalu niewykonalne, a marka zwolni, to nikt mi nie wierzył :P
Cuthbert – jeśli wrócę na dobre do Heksa (a możliwe, że w jakiejś nieokreślonej przyszłości to zrobię), to coś na to zaradzę.
Taki szatański pomysł na zrobienie Neuroshimy Hex! 3,5 z przemodelowanym zestawem wszystkich 15 armii i solidnym balansem, a następnie napisana od nowa Neuroshima Hex! 4,0 tylko i wyłącznie z nowymi frakcjami. Pomarzyć zawsze można ;)