Adresowanie pól hexowych

W szachach plansza posiada adresowanie pól, dlaczego by nie dodać czegoś takiego dla planszy hexagonalnej w NeuroshimaHex?
Gdyby ktoś zatęsknił za kartonową odmianą gry a inny gracz jest na drugim krańcu Polski, co wtedy? Dzięki adresowaniu pól można by jednak zagrać.

Gracze mogą sobie rozłożyć planszę na stoliku, każdy swoją u siebie. Rozłożyć swój komplet żetonów armijnych i do zagrania z drugim przeciwnikiem skomunikować się za pomocą telefonu, czy może listem, czy jak kolwiek inaczej.
Gracz losując swoje żetony do gry (prawa strona planszy) mówi przeciwnikowi co wylosował, przeciwnik na tej podstawie wybiera te żetony u siebie (lewa strona planszy) i na podstawie adresacji układa na planszy. I tak na przemian.

Podajemy adres pola i sposób ułożenia żetonu na planszy np. kładę mutka Borgo na D3-2. Zgodnie z instrukcją danej armii ustalamy spód każdego żetonu (cyfra po myślniku to sposób przyłożenia spodu żetonu do ścianki na polu hexowym, tu D3).

Można by też dzięki temu zapisywać przebieg gry, zaimplementować w Vassalu czy innym programie. Można by sobie też również, już teraz zagrać zdalnie Troglodytami Lodu lub innymi armiami fanowskimi.

Dla rozgrywki dwuosobowej pierwszy adres to B2.

(tuffo126)

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.