Inkubator
Inkubator – uruchamiając ten Wszczep, gracz decyduje o jego działaniu i kładzie na nim jeden z dostępnych znaczników Inkubatora. Po zakończeniu najbliższej Bitwy znacznik spada z planszy i wraca do dostępnej puli (dzięki czemu Inkubator będzie mógł zostać ponownie uruchomiony). Jednocześnie na jednym Inkubatorze może leżeć tylko jeden znacznik i nie może on zostać zamieniony na inny.
Dostępne znaczniki Inkubatora to:
Akcelerator – zwiększa o 2 inicjatywę.
Szpon – zwiększa o 2 siłę ciosu.
Sieć – dodaje sieć do wszystkich aktywnych kierunków ataku Sztabu (bazowo 3, a 6 gdy na planszy leży Moduł Paszcza). Kolec również otrzymuje dzięki niemu właściwość sieci.
Kwasomiot – pozwala na samym początku najbliższej Bitwy (jeszcze przed fazami inicjatywy) zdetonować jedną własną jednostkę (z wyjątkiem Sztabu). Wybrana jednostka ginie, a wszystkie sąsiadujące z nią własne i wrogie jednostki (poza Sztabami) otrzymują po 1 ranie. Eksplodujący żeton nie może być uratowany (np. w wyniku działania Wzmacniacza). Kwasomiotem nie można wybrać zasiecowanego żetonu.
Występowanie żetonu w armiach:
- Mephisto (Inkubator x3)
Pozostałe wszczepy: