Kolec

Wszczepy - KolecKolec – uruchamiając ten Wszczep, gracz kładzie znacznik Kolca (każdy Wszczep Kolca pozwala na użycie jednego, odpowiadającego mu znacznika Kolca – lewego lub prawego) na dowolną jednostkę przeciwnika (w tym Sztab), która nie sąsiaduje ze Sztabem Mephisto.

Położony znacznik oznacza, że dana jednostka wroga jest w zasięgu ataku Sztabu Mephisto. W najbliższej Bitwie zostanie ona zaatakowana w inicjatywie i z siłą, z jaką atakuje Sztab Mephisto, tak jakby sąsiadowała ze Sztabem i była przez niego bezpośrednio atakowana.

Kolec nie jest dodatkowym atakiem, co oznacza, że jeśli na wrogiej jednostce leży znacznik Kolca i jest ona w trakcie Bitwy atakowana przez Sztab Mephisto jego normalnym atakiem wręcz, to atakowana jest tylko raz (po czym żeton Kolca normalnie wraca do gracza).

Znacznik Kolca wraca do gracza: po wykonanym ataku w czasie Bitwy, w przypadku gdy jednostka, na której leżał zostanie w jakikolwiek sposób przemieszczona na inne pole, a także po zasieciowaniu, przejęciu lub zniszczeniu Wszczepu Kolca.

Wyłożonego znacznika Kolca nie można przenieść dopóki nie wróci on do gracza. Pancerz nie chroni przed działaniem Kolca.

Występowanie żetonu w armiach:

  • Mephisto (Kolec Lewy x1, Kolec Prawy x1)

Pozostałe wszczepy:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.