Kolec
Kolec – uruchamiając ten Wszczep, gracz kładzie znacznik Kolca (każdy Wszczep Kolca pozwala na użycie jednego, odpowiadającego mu znacznika Kolca – lewego lub prawego) na dowolną jednostkę przeciwnika (w tym Sztab), która nie sąsiaduje ze Sztabem Mephisto.
Położony znacznik oznacza, że dana jednostka wroga jest w zasięgu ataku Sztabu Mephisto. W najbliższej Bitwie zostanie ona zaatakowana w inicjatywie i z siłą, z jaką atakuje Sztab Mephisto, tak jakby sąsiadowała ze Sztabem i była przez niego bezpośrednio atakowana.
Kolec nie jest dodatkowym atakiem, co oznacza, że jeśli na wrogiej jednostce leży znacznik Kolca i jest ona w trakcie Bitwy atakowana przez Sztab Mephisto jego normalnym atakiem wręcz, to atakowana jest tylko raz (po czym żeton Kolca normalnie wraca do gracza).
Znacznik Kolca wraca do gracza: po wykonanym ataku w czasie Bitwy, w przypadku gdy jednostka, na której leżał zostanie w jakikolwiek sposób przemieszczona na inne pole, a także po zasieciowaniu, przejęciu lub zniszczeniu Wszczepu Kolca.
Wyłożonego znacznika Kolca nie można przenieść dopóki nie wróci on do gracza. Pancerz nie chroni przed działaniem Kolca.
Występowanie żetonu w armiach:
- Mephisto (Kolec Lewy x1, Kolec Prawy x1)
Pozostałe wszczepy: