Liberty Media chce zainwestować 4 miliardy dolarów w przejęcie MotoGP
Wyścigi F1 to świetne widowisko i popularna marka rozpoznawalna na całym świecie. W 2017 roku doszło do jej przejęcia przez Liberty Media – firmę zajmującą się środkami masowego przekazu w USA. Za kolosalne pieniądze F1 zostało przejęte przez Liberty, lecz to nie koniec inwestycji tego giganta.
Dziś dochodzą do nas doniesienia o planowanym zakupie marki MotoGP przez tę samą firmę. Liberty Media ma w planie zainwestować ponad 4 miliardy USD, by stać się jej właścicielem. Jeśli do tego dojdzie, to pierwszy raz w historii wyświeci motocyklowe i Formuły 1 będą w rękach jednego właściciela.
Historia MotoGP
Wyścigi MotoGP odbywają się nieustannie od 1949 roku. Zrzeszają najlepszych motocyklistów na świecie, którzy ścigają się na sprzętach o różnej pojemności. Kibice mogą obserwować wyścigi motocykli o pojemności do 500 cm, 350 cm, 250 cm i 125 cm sześciennych.
MotoGP jako marka działa prężnie i towarzyszy kibicom w życiu codziennym. Współcześnie przygody zawodników, statystyki i newsy można obserwować na mediach społecznościowych firmy.
MotoGP – prawdziwe emocje na żywo
Wyścigi motocyklowe GP to widowisko dla prawdziwych koneserów emocji.
Branża wyścigów motocyklowych GP bije rekordy popularności i oglądalności w wielu krajach. Nic dziwnego, że zakłady bukmacherskie przeżywają synergiczny wzrost, a bukmacherzy chcą się jeszcze bardziej zaangażować, inwestując w sponsoring marek sportowych i wnosząc swój wkład w finansowanie wydarzeń. Oprócz wyścigów, kibice mogą obstawiać różnego rodzaju zakłady i kibicować z trybun lub zacisza domowego z oryginalnymi gadżetami swojego ulubionego zawodnika albo zespołu.
Wyścigi MotoGP są rozgrywane regularnie, więc kibice mogą obserwować zmagania swoich zawodników i drużyn dość często, na różnych torach, w różnych krajach i również na żywo z trybun.
Negocjacje w toku
Wciąż nie ustalono konkretów i nie podpisano żadnych umów. Warto pamiętać, że na ten moment nic nie jest przesądzone. Liberty jest w trakcje negocjacji i ma szeroko zakrojone plany, by stać się właścicielem Dorna Sports – promotora MotoGP. Negocjacje z pewnością nie są łatwym zadaniem, ponieważ chęć zakupu marki wyraziły również największe firmy rozrywkowe, platformy strumieniowania filmów, platformy handlowe, platformy z grami i fundusze kapitałowe. Zapewne zakupy poczyni ten, kto będzie w stanie położyć więcej USD na stół negocjacyjny.
Popularność MotoGP na świecie
MotoGP to wyścigi motocyklowe podobne istotą do F1. Należą do najbardziej widowiskowych sportów motocyklowych na świecie. Zawody rozgrywane są na różnych kontynentach, a udział w nich biorą światowe gwiazdy i najlepsi zawodnicy. MotoGP to cenna marka w świecie rozrywki i show-biznesu. Zmagania motocyklistów obserwują miliony widzów, a trend ten wcale nie maleje.
MotoGP na przestrzeni lat zyskało swoją popularność ze względu na kilka istotnych kwestii:
- Wydarzenie międzynarodowe – wyścigi są rozgrywane na różnych torach i w różnych krajach na całym świecie. Bywa, że zawody rozgrywane są w najbardziej luksusowych miastach oraz na regularnych torach.
- Wysoki poziom zawodników – wyścigi GP zrzeszają prawdziwą śmietankę motocyklistów z całego świata. Oprócz perfekcyjnie wyszkolonych kierowców kibice mogą oglądać najbardziej zaawansowane motocykle w akcji. W większości przypadków to technika jazdy i spektakularne akcje przyciągają uwagę kibiców.
- Medialność i transmisje – MotoGP jako regularne wydarzenie sportowe jest transmitowane w mediach masowego przekazu, dzięki czemu kibice mają dość łatwy dostęp do tego show. Dodatkowo wydarzenia są odpowiednio promowane, a efektem tego jest fakt, że markę GP kojarzy praktycznie każdy.
- Sławni zawodnicy – w wyścigach GP biorą udział legendarni zawodnicy i twarze wielkich marek, w tym Marc Marquez, Lorenzo, Rossi i wielu innych. Nazwiska te przyciągają kibiców i czynią z tego widowiska prawdziwy biznes, nie tylko jeśli chodzi o aspekt sportowy przedsięwzięcia.
MotoGP z roku na rok zyskuje na rozgłosie. Być może przejęcie marki przez Liberty Media przyczyni się do jeszcze większego wzrostu popularności wydarzeń w Europie, Ameryce i kolejnych krajach na świecie. Amerykańska firma z sukcesem przejęła F1 i stara się zwiększać dostępność wyścigów. Być może podobnie będzie z MotoGP.
Ujawniamy plany Liberty Media
Od pewnego czasu Liberty Media sporo inwestuje w branżę popularnych i rozpoznawalnych wyścigów motoryzacyjnych. Kilka lat temu przejęło F1, by uczynić ją bardziej dostępną. Na przestrzeni lat, gdy F1 była własnością Liberty, poczyniono kilka istotnych zmian – na przykład ustalono nową siedzibę dla F1 i wprowadzono małe zmiany w przepisach w wyścigach.
Przejęcie MotoGP, jeśli do niego dojdzie, może wyglądać całkiem podobnie. Firma chce odnosić wymierne korzyści z transmisji i organizacji tego typu imprezy, dlatego z pewnością planuje uczynić ją bardziej atrakcyjną dla widzów. Liberty Media jako masowy dostawca rozrywki zna się na tym doskonale. Jesteśmy przekonani, że przejęcie przyniesie widzom sporo nowości i udogodnień. Przede wszystkim liczymy na to, że oglądanie i dostęp do transmisji z wyścigów będzie łatwiejszy i przede wszystkim możliwy w krajach, w których jak dotąd nie był nadawany.
🔙 Powrót do listy artykułów.