Neuroshima Hex Offline
Z przykrością muszę oświadczyć, iż ze względu na zmianę polityki Portalu i sprzedaż praw do zrealizowania pełnoprawnej gry Neuroshima Hex na PC zlikwidowany został serwer Yggdrasil.pl hostujący Neuroshimę Hex Online.
Jednocześnie odbywający się II Polterowy Turniej w Neuroshimę Hex został brutalnie przerwany na ostatnim jego etapie, przed pojedynkami o miejsca na podium.
Nie istnieje więc aktualnie żadna możliwość prowadzenia gry online w Neuroshimę Hex (oprócz wyczekiwanej możliwości gry online w wersję mobilną) – to jest najgorsze rozwiązanie ze wszystkich i dziwi mnie, że obie strony tak postąpiły. Yggdrasil szybko i skutecznie zamknął działający całkiem ładnie serwer, a Portal jakby nie interesował się potrzebami graczy, przez co przed premierą gry NS Hex na PC społeczność przestanie istnieć, zamiast się rozwijać. Nie pozbawia się przecież najbardziej wiernych fanów ich rozrywki, bo kto, jak nie oni, jako pierwsi mogliby ustawić się w kolejce po egzemplarze zapowiadanej gry?
Podobnie ma się kwestia z Open NHO – nie dość, że prace zostały zarzucone, to forum NHO na Yggdrasil zostało całkowicie usunięte z serwera.
Beznadziejne.
Zachłysnęli się sprzedażą na iOS. Ruch fanowski zawrócił im w głowach i… proszę!
O wiele lepszym rozwiązaniem byłoby przejęcie serwera i, jeśli już biznes, to umożliwienie wlogowania się zarejestrowanym graczom, czy to posiadaczom pudełkowych wersji, czy wirtualnych (ale jak teraz sprawdzić komu sprwzedawało się pudełka?).
A może chcą zrobić wersję płatną? I trzeba wykosić konkurencję?
Nie podoba mi się to!
A właśnie zaczynałem się rozkręcać.
Decyzje i Portalu, i właściciela Yggdrasil.pl, były podyktowane też różnymi czynnikami nie wymienionymi w notatce powyżej. Wyszło jak wyszło, żadnego bardziej rozsądnego rozwiązania nie dałoby się wymyślić. Ostatecznie było wiadomo, że koniec darmowej, amatorskiej NHO kiedyś nadejdzie i wyglądać będzie właśnie tak.
Po prostu smutno.
Mam jednak nadzieję, że społeczność nie przestanie istnieć. Że spotkam jeszcze w NHO – co z tego, że w innej wersji – tych samych zakręconych ludzi.
Nie znikajcie na zawsze.
Do, mam nadzieję, zobaczenia kiedyś na serwerze.
A właśnie planuje kupno pudełkowej wersji, chciałem sobie od świerzyć z czym to sie je.. a tu lipa, serwera nie ma, autor, nie żyje… Nie lubię kupować kota w pudełku… w worku a online było świetną możliwością poznania gry. a tak to muszę jeszcze raz przemyśleć wydatek takiej ilości pieniędzy.
Pingback: Neuroshima Hex Online – reaktywacja • Neuroshima Hex
Witam.
Czy w takiej sytuacji jest możliwość stworzenia gry w wersji np flashowej?
Jestem między innymi programistą flash i trochę się zastanawiam czy taką grę napisać (wersja multiplayer). Jednak obawiam się że właściciel praw powie NIE.
mateusz – prawa do NS Hex od Wydawnictwa Portal kupiło Big Daddy’s Creations i z nimi trzeba rozmawiać. Ale od razu mówię, że napisanie Hexa multi to nie taka prosta sprawa ;]