Behemoths

Autorem armii Behemoths jest purplewurple. Behemoths są tytanami Neodżungli, olbrzymimi bestiami, które z przyjemnością wgniatają swoich przeciwników w ziemię. Sama frakcja wydaje się niezmiernie prosta, z dużą ilością silnych jednostek, ale dzięki cesze Deptania, gra staje się bardzo dynamiczna i zaskakująca. A to przecież nadaje smaku całej grze.

 

Neodżungla jest zmutowanym ekosystemem, który z południa zagarnia kolejne połacie ziem. Pod wpływem promieniowania niektóre zwierzęta urosły do gigantycznych rozmiarów. Behemoths stanowią naprawdę olbrzymie bestie. Są największymi mieszkańcami wiecznie zielonych lasów Neodżungli. Stratują każdego przeciwnika, który nierozważnie wejdzie na ich terytorium. To właśnie Behemoths znajdują się na szczycie łańcucha pokarmowego. A gdy zabraknie im jedzenia w pobliżu lub gdy poczują dziki zew, wyruszają ze swojego królestwa w poszukiwaniu ofiar…

 

Zawartość armii:

  • Sztab Behemoths (x1) – atakuje w inicjatywie 1 i 0, Deptanie – gdy jednostka z tą cechą zniszczy wrogą jednostkę, przesuwa się w opuszczone pole, bez obracania się. Jeżeli jednostka z tą cechą lub Sztab Behemoths w danym segmencie inicjatywy niszczą więcej niż pojedynczą jednostkę, gracz wybiera, na które pole się przesuwa. Jeżeli w danym segmencie inicjatywy atak wykonuje kilka jednostek z Deptaniem, gracz wybiera również kolejność, w jakiej jednostki przesuwają się na opuszczone hexy.
  • Maruder (x4) – Ini 3, Cios w jednym kierunku o sile 2
  • Niszczyciel (x2) -Ini 2 i 1, Cios w dwóch kierunkach, Deptanie
  • Rozszarpywacz (x3) – Ini 3, Cios w trzech kierunkach
  • Miażdżyciel (x1) – Ini 3 i 2, Cios w dwóch kierunkach, Pancerz w dwóch kierunkach, Deptanie
  • Obijacz (x2) – Ini 3, Cios w jednym kierunku, Pancerz
  • Hydra (x3) – Ini 2, Cios w jednym kierunku, Wytrzymałość, Szał – gdy na Hydrze znajduje się jakiś znacznik ran, wykonuje w swoim segmencie inicjatywy dodatkowy Cios we wszystkich kierunkach (w jednym kierunku zadaje łącznie dwie rany)
  • Czerw (x1) – Ini 1, Cios w trzech kierunkach, Wytrzymałość x2, Deptanie
  • Piżmo furii (x3) – zwiększa siłę Ciosu o 1 w trzech kierunkach
  • Piżmo szału (x2) – zwiększa Inicjatywę o 1 w trzech kierunkach
  • Piżmo wściekłości (x1) – zwiększa siłę Ciosu i Inicjatywę o 1 w trzech kierunkach o 1
  • Bitwa (x5)
  • Ruch (x2)
  • Odepchnięcie (x2)
  • Tratowanie (x2) – zadaj jedną ranę wrogiej jednostce sąsiadującej z własną jednostką. Jeżeli jednostka zostanie zniszczona, własna jednostka przesuwa się w opuszczone miejsce bez obracania się. Nie działa na Sztaby.

 

Armię można pobrać z tej strony.

 

Sytuacje szczególne:

Deptanie jest cechą, a nie zdolnością specjalną Sztabu Behemoths, dlatego nie daje on sąsiadującym sprzymierzonym jednostkom cechy Deptania.

Jednostka z cechą Deptanie musi się przesunąć na opuszczone pole, jeśli zniszczy wrogą jednostkę.

 

Zalety armii:

  • duża siła jednostek, wiele modułów zwiększających rany od Ciosu
  •  dość ruchliwa frakcja
  • specjalna cecha Hydry
  • Deptanie, które może spustoszyć ładny kawałek planszy

Wady armii:

  • brak sieciarzy
  • brak strzelców
  • brak medyków

 

Jak wam się podoba armia Behemoths? Podzielcie się opiniami w komentarzach!

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.

Sklep NeuroshimaHex.pl

Polecamy:

. .