Hegemonia – porady ogólne

Ogólne rady jak wygrać Hegemonią:

• Hegemonia posiada bardzo interesujące moduły, z czego najbardziej wartościowymi są Transport, Kwatermistrz i Boss, zwłaszcza te dwa pierwsze. Staraj się ich nie tracić.
• Trzymaj się blisko Sztabu przeciwnika, najlepiej, gdy dwie twoje jednostki będą przyległe zarówno do Sztabu przeciwnika, jak i twojego.
• Jeśli zaczynasz grę, postaw swój Sztab w centrum planszy. Jeśli walczysz przeciwko armii o defensywnym charakterze, umieść swój Sztab w pobliżu Sztabu przeciwnika. Jeśli obawiasz się wrogich sieciarzy, którzy zostaną przyblokowani przez brzeg planszy, nie musisz ustawiać Sztabu sąsiadująco do wrogiego.
• Musisz grać agresywnie. Najpierw zajmij się atakowaniem Sztabu przeciwnika, a potem chronieniem własnego Sztabu.
• Zły start nie oznacza końca gry i niekiedy będzie ci się opłacało oddalić swój Sztab od Sztabu przeciwnika – pamiętaj, dysponujesz żetonami Ruchu i Odepchnięcia, które wykorzystasz, gdy sytuacja się polepszy, a poza tym masz Transport i kilku żołnierzy, którzy i bez wsparcia Sztabu potrafią zadać wysokie obrażenia.
• Umiejętnie wykorzystuj swoich sieciarzy. Dzięki dwóm pojedynczym sieciom i jednej podwójnej będziesz mógł skutecznie unieruchomić Sztab przeciwnika, bronić własny albo krzyżować plany przeciwnika. A jeśli sieciarze są podpięci do Transportu, to będą mogli robić i jedno, i drugie!
• Oszczędzaj swoich Biegaczy. Mogą wprawdzie zadać dość przyzwoite obrażenia Sztabowi przeciwnika, ale lepiej się sprawdzą w usuwaniu kłopotliwych modułów przeciwnika lub atakowaniu jego strzelców.
• Możesz spróbować zmylić swojego przeciwnika i trzymać Biegacza przy wrogim Sztabie, tak jakby przymierzał się do ataku na niego, a po dociągu możesz go stamtąd wysunąć, w jego miejsce wstawić sieciarza lub innego żołnierza. Jest to efektywne zwłaszcza wtedy, gdy wyciągasz przy okazji Bitwę, którą od razu zagrasz. Grunt to zajęcie miejsca przy wrogim Sztabie. Pamiętaj – przeciwnik może przesunąć swój Sztab i/lub dostawić do Biegacza jednostką szybszą od niego, a potem zagrać Bitwę. Ten trick z Biegaczem jest najskuteczniejszy przeciwko niezbyt mobilnym armiom, które mają tendencję do bunkrowania się.
• Moduły zwiększające siłę ciosu lub inicjatywę stawiaj blisko Sztabu przeciwnika, by mogły z nich korzystać twoje jednostki, ale żeby sam przeciwnik nie mógł ich zniszczyć swoim Sztabem.
• Otaczaj Sztab przeciwnika żołnierzami i unieruchamiaj go (najlepiej sieciarzami), kiedy się da.
• Masz w armii wielu sieciarzy – sieciuj puste pola, by zapewnić sobie, że będą wolne do czasu wyciagnięcia przez ciebie wartościowych żetonów.
• Jeśli Sztab przeciwnika jest mało mobilny, nie rezygnuj z Kwatermistrza, jeśli jest odwrotnie – możesz z niego zrezygnować. Oczywiście, jeśli go zasieciujesz i dobrze będziesz chronił sieciarza, warto zmienić zdanie.
• Chcesz strzelić za pomocą Kwatermistrza w wrogi Sztab, ale przeciwnik stawia blokadę na drodze? Wystaw jednostkę z wysoką inicjatywą (np. Gangera) do zdejmowania jednostek wokół wrogiego Sztabu, a żołnierza z niższą inicjatywą przydziel do Kwatermistrza (np. Biegacza lub Bydlaka). Oczywiście, jeśli obydwa Sztaby sąsiadują ze sobą (i nic nie będzie mogło zatrzymać strzału na sobie), najlepiej przypiąć do Kwatermistrza Uniwersalnego żołnierza, bo jest szybki (co zwiększa jego szanse, że zdąży wykonać atak) i mocny.
• Nie masz Medyków w armii, dlatego musisz inaczej sobie radzić, jeśli zależy ci na utrzymaniu danej jednostki przy życiu. Próbuj kombinacji przy użyciu sieci, Odepchnięć, Ruchu, Transportu, Bossa oraz Zwiadowcy.

 

Ogólne rady jak pokonać Hegemonię:

• Trzymaj swój Sztab daleko od Sztabu Hegemonii.
• Stworzenie muru wokół własnego Sztabu jest dobrym posunięciem przeciw Hegemonii, zwłaszcza, jeśli twój Sztab i Sztab Hegemonii dzieli odległość jednego pola. Poza tym, taki mur może cię ochronić przed i tak wątłymi atakami strzeleckimi Hegemończyków.
• Doprowadzając do bitwy, stwarzasz ryzyko, że wrogie jednostki dobiorą się do twojego Sztabu, a na to właśnie czekają. Zanim zagrasz Bitwę lub zapełnisz planszę, pomyśl o ryzyku.
• Większość jednostek przeciwnika dysponuje atakiem tylko w jednym kierunku, dlatego robienie uników Sztabem (Roszadą lub Ruchem) lub Odpychanie wrogich żołnierzy jest bardzo efektywne przeciw Hegemonii.
• Uważaj zwłaszcza na sieciarzy Hegemonii. Pozbywaj się ich, gdy jest okazja.
• Hegemonia posiada dobre moduły, usuwaj je – zwłaszcza Transport i Kwatermistrza. Jeśli nie masz pilniejszych potrzeb, nie wahaj się użyć Snajpera przeciw Transportowi, ale na ogół Kwatermistrz nie jest tak wielkim zagrożeniem i wystarczy stawiać blokadę albo zejść z linii strzału.
• Pamiętaj, że Hegemonia nie dysponuje żadnymi Medykami. Wiedza o tym może ci się przydać, gdy będziesz usiłował zdjąć kłopotliwą jednostkę, ale nie możesz pozostać zbyt pewnym siebie: Hegemończycy znają dużo sposobów, aby chronić swoich żołnierzy (spodziewaj się przede wszystkim sieci lub Transportu).

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.