Oficjalne FAQ do Neuroshimy Hex

Napisał w kategorii Fani, Neuroshima Hex 3.0 dnia 11 listopada 2017 o godz. 11:11.

Stało się – wytężona praca wielu osób zaangażowanych w projekt przez ostatnie kilka miesięcy doprowadziła w końcu do powstania oficjalnego FAQ do gry Neuroshima Hex.

Wreszcie jest! Po 11 latach od premiery gry Neuroshima HEX!, Portal Games może z dumą ogłosić, że dzięki wytężonej pracy Grzegorza Lewińskiego, wsparciu fanów, konsultantów oraz autora gry Michała Oracza, pojawiło się oficjalne, wyczerpujące FAQ, czyli odpowiedzi, na najbardziej skomplikowane i złożone pytania bądź sytuacje, jakie mogą zaistnieć podczas rozgrywki w Neuroshimę HEX! 3.0.

Obszerną bazę pytań i odpowiedzi znaleźć możecie pod tym adresem.

Komentarze:

  • Anonim

    Czy jakaś odpowiedź Was zaskoczyła? :) Grzegorz Lewiński jest wymieniony także w instrukcji do Iron Gangu jako jeden ze współautorów, mam nadzieję, że to nie jest wyłączynie tymczasowa współpraca i że wszystkie instrukcje będą powstawały pod Jego czujnym okiem.

  • dicer

    Na razie dwa zaskoczenia:

    1.Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
    – Jest to cecha armii. Wykłada się.

    2. Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
    – Nie.

  • prawy prosty

    W instrukcji wyraźnie jest napisane, że ożywianie jest cechą SZTABU. Ciekawe, bo DB wydaje mi się jedną z silniejszych armii i sieciowanie ich bazy powinno uniemożliwiać im wystawianie jednostek po bitwach.

  • Anonim

    @prawy prosty Wykładanie znaczników, a Ożywianie to dwie różne rzeczy. Odpowiedź GrzeLa: „Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.” Źródło: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=1305&start=1075#p987738

  • dicer

    Trochę to dziwne. :-/
    Jeśli Sztab DB jest zasieciowany, to po co wykładać znaczniki, skoro i tak nie będzie można na ich miejsce nic położyć?
    Wykładanie znaczników i Ożywianie powinno być ściśle ze sobą powiązane IMHO.

  • Anonim

    @dicer Pamiętaj, że nawet jeśli w zerowej inicjatywie uda Ci się uwolnić sztab DB, wtedy Ożywianie zacznie działać i będziesz mógł wykorzystać te wcześniej wykładane (nawet przy zasieciowanym sztabie) znaczniki.

  • dicer

    @Anonim
    I właśnie to mnie dziwi, bo taki przepis dodatkowo wzmacnia i tak bardzo silną armię.
    No i w takim przypadku sieciowanie Sztabu DB Mephistem nie ma jakiegoś większego znaczenia, bo jak siatka spadnie po bitwie, to DB i tak będzie mógł położyć na znacznikach swojej jednostki. Dobrze to rozumiem?

  • Anonim

    @dicer A to akurat dobre pytanie.

  • Gaspar

    Cześć, mam takie pytanie bo się zastanawiam czy jeśli gram Dancer vs Vegas i ja jako Vegas przejąłem wszystkie 3 obiekty to wygrywam czy może mój przeciwnik nadal może zagrywać ruch ?

  • @Gaspar, ruch może zagrać i gracz Vegas i gracz Dencer. Jeśli zagra go gracz Vegas, nastąpi uwolnienie obiektu bez obrażenia, jeśli gracz Dencer, obiekt traci jedno życie.

    Jeśli do końca gry wszystkie obiekty są pod kontrolą Vegas i Vegas ma mniej HP niż obiekty razem, to Vegas przegrywa.

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.