Neodżungla

Neodżungla - SztabGdy niedobitki ludzkości podnosiły się z kolan po wyniszczającej wojnie, gdy spoglądały ze strachem na północ, na ziemie zajęte przez armię robotów, na południu zrodziła się groźba równie silna, choć nie tak dynamiczna jak Moloch. Powoli, lecz nieustępliwie zaczęła rozrastać się tam wszechogarniająca zmutowana dżungla, kierowana nieokiełznanym instynktem przetrwania i z każdym rokiem pochłaniała kolejne kilometry ziem ludzi. Wchłaniała wszystko, z czym się zetknęła, zamieniając zwierzęta i ludzi w zmutowane bestie i symbiotyczne organizmy, pomagające jej przeć naprzód i zwalczać każde zagrożenie. Ten ogromny, zielony i krwiożerczy organizm nazwano Neodżunglą.

Opis talii:
Główną zaletą armii jest zdolność do tworzenia Macierzy, dzięki czemu jeden Moduł może wspomagać jednocześnie wszystkie należące do Macierzy jednostki. Nawet słabe w pojedynkę jednostki mogą się przez to stać szybkimi i skutecznymi zabójcami.
Wadą armii jest jej niewielka mobilność, brak strzelców oraz fakt, że bez Macierzy jej jednostki są stosunkowe słabe i powolne.

Rada taktyczna:
Neodżungla powinna jak najszybciej i za wszelką cenę rozbudować Macierz i starać się nie zmarnować żadnego z Modułów. Ponadto warto zadbać o ochronę Modułów, kryjąc je za innymi jednostkami. Ryzykownym, lecz często opłacalnym posunięciem jest wystawianie jednostek z myślą o ich późniejszym przyspieszeniu i wzmocnieniu za pomocą Macierzy. Trzeba także zawczasu zabezpieczyć strukturę Macierzy przed przerwaniem – m.in. przypilnować, by połączenie ze Sztabem w miarę możliwości nie opierało się tylko o jeden żeton. Dobrze jest także zabezpieczyć lub zająć pola wokół Sztabu Neodżungli, by przeciwnik nie mógł w łatwy sposób wstawić tam np. sieciarza.

Rada taktyczna dla przeciwnika:
Przeciwnik powinien skupić się na przerwaniu Macierzy oraz wyeliminowaniu Modułów Neodżungli.

Cecha specjalna Sztabu:
Wszystkie własne jednostki sąsiadujące ze Sztabem tworzą Macierz. Wszystkie jednostki bezpośrednio sąsiadujące z Macierzą również do niej należą. Moduły (wyłącznie należące do Neodżungli) przyłączone do dowolnej jednostki (jednostki, a nie np. Korzeni) Macierzy działają na każdą jednostkę Macierzy, w tym Sztab.

Żetony w talii:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.