Neodżungla – porady ogólne

Ogólne rady jak wygrać Neodżunglą:

  • Macierz jest dla ciebie wszystkim. Musisz starać się jak najszybciej rozbudować ją.
  • Macierz bez Symbiontów jest niczym. Każdy z nich jest na wagę złota. Nie pozwól na utratę żadnego z nich i staraj się chronić te Moduły za liniami swoich żołnierzy. W inny sposób możesz je chronić dzięki Sieciarzom lub Medykom.
  • Wszystkie jednostki powinny być przyłączane do Macierzy. Wyjątkiem są Truciciele (którzy potrafią przechylić szalę zwycięstwa na twoją stronę dzięki zatruciu Sztabu przeciwnika) i Sieciarze. Wobec tych dwóch typów jednostek można poczynić wyjątki, ale zasadniczo nie możesz sobie pozwalać na rozproszenie swoich jednostek i rozluźnianie Macierzy.
  • Zawsze próbuj zatruwać Sztab przeciwnika. To szczególnie sprawdza się wobec defensywnych, bunkrujących się armii, oraz wobec tych frakcji, których Sztaby mają łatwą możliwość ucieczki. A jeśli już zatrułeś Sztab przeciwnika, a tobie nie grozi niebezpieczeństwo – wywołuj bitwy, każda z nich zada Sztabowi przeciwnika jedną ranę od Jadu. Rzecz jasna, im wcześniej zatrujesz jego Sztab, tym lepiej, spróbuj to zrobić na samym początku gry.
  • Aby zapobiec przerwaniu Macierzy, staraj się, aby ona nie była oparta tylko na jednym żetonie. Im gęściej, tym bezpieczniej.
  • Ukrycie się w rogu planszy niekoniecznie będzie dla ciebie najlepsze. Warto się zastanowić, czy nie będzie to np. wewnętrzny pierścień planszy (zwłaszcza wobec armii, które są bardzo mobilne i skore do ucieczek). Dodatkowym plusem takiego ułożenia jest to, że możesz schować moduły za Sztabem.
  • Bądź ostrożny, gdy kładziesz Medyka na planszę. Pamiętaj, że jeśli Medyk jest podłączony do Macierzy, to on zostaje zdejmowany, gdy jakakolwiek twoja jednostka otrzyma ranę. Raczej nie kładź go w sąsiedztwie Sztabu, bo gdy Medyk zejdzie z planszy, przeciwnik będzie mógł przez owo wolne pole dobrać się do twojego Sztabu lub Modułów.
  • Nigdy nie zostawiaj Sztabu bez obstawy. Za wszelką cenę nie dopuść do zasieciowania swojego Sztabu. Dla każdej zasieciowanie Sztabu nie jest korzystne, ale w przypadku Neodżungli jest to szczególnie bolesne. Otaczaj swój Sztab jednostkami i broń dostępu do niego. Jeśli już do dojdzie do zasieciowania Sztabu, pozbądź się sieciarza najszybciej jak to możliwe.
  • Jeśli brak tobie cierpliwości, wierzysz w przychylność losu albo widzisz niebywałą okazję dostania się do Sztabu przeciwnika, możesz wystawiać jednostki poza Macierzą, licząc, że w przyszłym posunięciu uda ci się je do niej przyłączyć.
  • Jeśli masz już rozbudowaną Macierz, staraj się tak ustawiać swoje jednostki, aby jednostki przeciwnika nie mogły czuć się pewnie w dowolnym miejscu planszy. Korzystaj z możliwości wielokierunkowego ataku swoich żołnierzy.
  • Nie wszczynaj bitwy, dopóki nie będziesz miał rozbudowanej Macierzy – choć oczywiście będą zdarzały się liczne wyjątki, np. gdy będziesz miał szansę zatrucia Sztabu na początku gry.
  • Uważaj na Odepchnięcie i jednostki z taką cechą – to może naruszyć twoją Macierz.
  • Jeśli twój przeciwnik trzyma swój Sztab przy twoim Sztabie, najprawdopodobniej ciągle będzie usiłował otaczać go, by uniemożliwić ci rozbudowę Macierzy. W takiej sytuacji stawiaj Korzenie tuż przy swoim Sztabie, by zwiększyć swoje szanse na jej rozrost.
  • Pamiętaj, że jeśli dwa Symbionty będą skierowane do siebie wzajemnie, to nadal wspierają wszystkie jednostki Neodżungli.  Bonusy, jakie ci dają, wciąż wliczają się na korzyść Macierzy!  Ten trick może pomóc, kiedy nie wiesz która twoja jednostka przeżyje najbliższą bitwę.
  • Niekiedy będzie ci się opłacało przyjąć strategię „jednego ugryzienia” – wykonania jednego, potężnego ataku na Sztab przeciwnika (najlepiej z udziałem Truciciela), a następnie skupienie się na szczelnej ochronie własnego Sztabu.
  • Jad jest jedną z wyjątkowych cech o długofalowym działaniu. Możesz spróbować walczyć z przeciwnikiem tak, aby zatruć jego Sztab na początku, a następnie do końca gry blokować dostęp do swojego Sztabu.
  • Dysponujesz wieloma sieciarzami, którzy mogą zabezpieczać puste pola do czasu wyciągnięcia przez ciebie przydatnych żetonów.
  • Najlepszą jednostką do ochrony przed ostrzałem jest Ściana drzew. Pamiętaj, że w razie potrzeby możesz w tym celu korzystać z Pancerzy twoich Symbiontów.
  • Nie zapominaj, że twój Sztab również może zrobić srogą krzywdę jednostkom przeciwnika, szczególnie tym wytrzymalszym i wolniejszym. Z wysoką inicjatywą i siłą Ciosu będzie dla wielu jednostek walczących wręcz niemal nie do ruszenia.
  • Wielu narzeka na Roszadę jako mało przydatną, ale ten żeton najlepiej sprawdza się właśnie w Neodżungli. Doceń ją i zastanów się, jak zamiana miejsc jednostek w Macierzy może uchronić twój Sztab od wyjątkowo groźnego ataku lub jak może pomóc dosięgnąć Sztab przeciwnika.

 

Ogólne rady jak pokonać Neodżunglę:

  • Warto poświęcić parę jednostek i czasu, aby niszczyć Moduły Neodżungli. Nawet jeśli to będzie cię to dużo kosztowało, to później ta taktyka z pewnością zaowocuje. Bez wsparcia Modułów, Macierz jest bezużyteczna. Jeśli przeciwnik schował je za rzędami własnych jednostek, wykorzystuj Żetony Natychmiastowe by je zniszczyć. Możesz wykorzystać też strzelców atakujących w różnych segmentach inicjatywy.
  • Przerywanie Macierzy to dla Neodżungli jak odcinanie człowiekowi dostępu do tlenu. A bez tego długo się nie pożyje.
  • Zasieciowanie Sztabu jest bardzo dotkliwe dla Neodżungli. Jeśli uda ci się zasieciować Sztab przeciwnika, dbaj, by twój sieciarz pozostał tam bezpieczny. Neodżungla, nie posiadając żadnych jednostek strzelających, będzie miała duże problemy z usunięciem sieciarza. Najprostszym rozwiązaniem dla nich byłaby Mała bomba.
  • Nie pozwól, aby Truciciel zaatakował twój Sztab. Truciciela należy: wyeliminować w bitwie zanim zdąży wykonać cios, zasieciować go, odepchnąć, oddalić się przy pomocy Ruchu albo pozwolić, aby zatruty cios został zneutralizowany przez Medyka. I pamiętaj: jeśli zostałeś już zatruty, to bitwa dla ciebie nie jest jeszcze przegrana.
  • Jeśli twoja armia opiera się na atakach dystansowych, a Neodżungla jako pierwsza położyła swój Sztab w rogu planszy, rozważ, czy nie byłoby dla ciebie korzystne umieszczenie swojego Sztabu w naprzeciwległym narożniku, skąd mógłbyś bezpiecznie i z daleka ostrzeliwać jednostki przeciwnika. Z drugiej strony pamiętaj, że z takiego oddalenia Neodżungla ma większą okazję do wzięcia rozbiegu i stopniowego dobudowywania kolejnych warstw Macierzy.
  • Zajmuj pola, w które skierowane są strony działania modułów Neodżungli.
  • Czasami będzie ci się opłacało pozwolić na zabicie twojego sieciarza w trakcie bitwy, o ile przez to wolniejsze jednostki Neodżungli, odzyskując od Macierzy bonusy do inicjatywy, utracą swoje segmenty w których wykonywałyby atak.
  • Jeżeli posiadasz żetony Odepchnięcia, odpychaj jednostki lub Sztab przeciwnika od modułów i wstawiaj swoje jednostki na ich miejsce.
  • Jeżeli przeciwnik ma podpięte do Macierzy Symbionty zwiększające Inicjatywę, zwracaj uwagę, czy twoi żołnierze zdążą zaatakować Sztab lub Moduły przeciwnika.
  • Atakując jednostki Neodżungli, zwracaj uwagę na to, ilu Medyków w grze ma przeciwnik. Medycy są podpięci raczej do Macierzy niż do konkretnych jednostek, więc ich efekty mogą być nieprzewidywalne. Medyk nadal działa automatycznie, dlatego pierwsza zraniona jednostka w Macierzy zostanie przez niego odratowana, nawet jeśli Medyk nie był bezpośrednio do niej doczepiony.
  • Często inicjuj bitwy. Neodżungla potrzebuje spokoju do rozbudowy Macierzy, a ty nie możesz jej tego dać. Dotyczy szczególnie armii ofensywnych.

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.