Borgo – porady ogólne

Ogólne rady jak wygrać Borgo:

  • Na początku postaw swój Sztab w centrum planszy lub w pole sąsiadujące z centrum. Niech jak najwięcej żołnierzy korzysta ze zdolności twojego Sztabu.
  • Rozstawiaj w pewnych odstępach od siebie jednostki atakujące w kilka stron naraz. Dzięki temu będziesz mógł systematycznie czyścić planszę z jednostek przeciwnika, a dzięki dużej liczbie żetonów Bitwy masz większy wpływ na to, aby bitwa rozegrała się w korzystnym dla ciebie momencie.
  • Twoi Sieciarze należą do jednostek, których obecność na planszy jest wyjątkowo niemiła dla przeciwników. Zadają aż trzy rany w sieciowaną stronę. Powinieneś starać się, aby nie zostali wyeliminowani przez wroga, a przynajmniej, żeby zdążyli przed śmiercią zadać cios. Jeżeli wyłożenie ich na planszę jest ryzykowne, warto zachować ich na ręce i zaczekać z wystawianiem, podobnie warto ich przetrzymać, jeśli po bitwie zrobi się dostęp do Sztabu przeciwnika. Chroń sieciarzy, otaczając ich jednostkami lub modułami, ewentualnie korzystając z Medyka, choć musisz pamiętać, że Medyk „zużywa się” i schodzi z planszy, robiąc dostęp do Sieciarza (o ile bitwa została zainicjowana na koniec twojej tury). Uważaj też, żeby przeciwnik nie strzelił do Sieciarza zza własnego Sztabu.
  • Twoi Zabójcy są również wspaniałymi jednostkami, przy czym to jedyni żołnierze Borgo, którzy mają Mobilność i atak strzelecki. Świetnie nadają się do eliminowania jednostek wsparcia przeciwnika, najlepiej trzymać ich w sąsiedztwie ze Sztabem. Utrzymuj ich przy życiu najdłużej jak możesz.
  • Jeśli twój przeciwnik jest zorientowany na walkę dystansową, korzystaj z szybkości i wielokierunkowego ataku swoich jednostek, by pilnować pól, z których możesz być ostrzeliwany – albo zajmować je, albo kierując ciosy w pola, z których mógłby dokonać się ostrzał. Na dłuższą metę, ta strategia może przynieść owoce.
  • Większość twoich jednostek zadaje tylko jedno obrażenie, więc warto zadbać o swoich Oficerów, zwiększających siłę ataku wręcz. Najlepiej stawiać te moduły oddalone o jedno pole od Sztabu przeciwnika.
  • Granat jest dobrym Żetonem, który niszczy wybrany żeton przeciwnika sąsiadujący z twoim Sztabem. Niemniej, nie musisz mieć oporów przed wyrzuceniem go ze stosu. Twój Sztab może być często zasieciowany lub sparaliżowany, co uniemożliwia wyrzucenie Granatu, a usunięcie jednostki nie posiadającej Wytrzymałości nie jest szczególnie spektakularne. Mówiąc krótko: Granat jest dobry, ale nie możesz go przeceniać.
  • Pamiętaj, że jeśli sieciarz przeciwnika i twój Sieciarz skierują na siebie swoje sieci, to one się wzajemnie neutralizują, ale to twój sieciarz z tego starcia wyjdzie zwycięsko, bo dysponuje ciosem w stronę sieciowania.
  • Najpierw zajmij się atakowaniem Sztabu przeciwnika, później obroną swojego Sztabu.
  • Uważaj, jeśli w trakcie bitwy zostanie jednostkę sieciująca twój Sztab – to może sprawić, że któraś z jednostek wokół twojego Sztabu „minie” swój segment inicjatywy.
  • Jeżeli w pierwszej turze gry dociągasz Sieciarza, nie musisz od razu wystawiać go na planszy. Warto zaczekać.

 

Ogólne rady jak pokonać Borgo:

  • W każdej armii należy uważać, żeby nie zostać zasieciowanym, ale w przypadku Borgo jest to szczególnie ważne. Nie pozwól, aby Sieciarze mutantów dorwali się do twojego Sztabu, a jeśli już to zrobili, pozbądź się ich jak najszybciej.
  • Eliminuj Zabójców, są zbyt dużym wsparciem dla mutantów.
  • Usuwając Oficerów, jednostki Borgo nadal będą szybkie, ale będą zadawały małe obrażenia w pojedynczej bitwie.
  • Zróżnicowana inicjatywa mutantów i specjalna zdolność Sztabu Borgo sprawia, że ta armia jest szczególnie podatna na trick z gubieniem inicjatywy: jeśli w pewnym segmencie inicjatywy szybsza jednostka usunie jednostkę sieciującą Sztab Borgo, to jest szansa, że w kolejnym segmencie inicjatywy jednostka wolniejsza straci swój atak, ponieważ wraz ze zdjęciem sieciarza z planszy otrzymała bonus do inicjatywy – i ma więcej inicjatywy niż w obecnym segmencie. Podobną sztuczkę można wykonać z Dywersantem.
  • Przesuwaj Sztab Borgoze środkowych miejsc planszy (np. Odepchnięciem), najlepiej do ściany.
  • Staraj się minimalizować straty swoich jednostek (np. Medykami) i nie doprowadzić do tego, żeby Borgo zalało planszę. A jeśli twój żołnierz musi zginąć – niech pociągnie za sobą paru mutantów.
  • I raz jeszcze: usuwaj Sieciarzy, Zabójców i Oficerów przeciwnika.

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.