Vegas – porady ogólne

Ogólne rady jak wygrać Vegas:

  • Posiadasz tylko ośmiu własnych żołnierzy, z czego sześciu posiada możliwość ataku (pozostali dwaj, Strażnicy, są blokerami). Z tego względu powinieneś maksymalnie wykorzystywać ich potencjał.
  • Małą liczbę własnych żołnierzy nadrabiasz możliwością przejmowania jednostek przeciwnika. Nie wolno tobie zmarnować żadnego Agitatora, ani zostawić Agitatora bezużytecznym.
  • Miny potrafią mieć wielorakie zastosowanie: umieszczane obok Sztabu przeciwnika ograniczają możliwości ochrony go przez jednostki wroga, a tobie pozwalają na prowadzenie ostrzału poprzez nie. Miny świetnie nadadzą się też do ochrony Sztabu Vegas, a dzięki trzem żetonom Odepchnięcia zwiększa się szansa, że zepchniesz na nią jednostkę wroga.
  • Twoja armia jest bardzo mobilna i nie wiesz, co możesz dociągnąć w przyszłym ruchu, dlatego orientuj się w możliwościach przemieszczenia Sztabu czy Agitatora.
  • Jeśli przeciwnik chroni swój Sztab sieciarzem, nie omieszkaj przejąć go i zasieciować nim jego własny Sztab.
  • Staraj się rzeczywiście używać swoich żetonów Ruchu do poruszania się, a nie tylko do wykonania obrotu (o ile sytuacja do tego nie skłania).
  • Jeśli szkoda ci przetrzymywać Agitatora na ręce, zawsze możesz wyłożyć go na planszę w strategicznym miejscu, z nadzieją, że później odepchniesz jednostkę przeciwnika na pole objęte działaniem Agitatora (ewentualnie przesuniesz ten moduł).
  • Zapoznaj się z ogólnymi wskazówkami każdej armii jak wygrywać, a także z ich najciekawszymi żetonami. W końcu twoje zwycięstwo w dużej mierze zależy od wykorzystywania jednostek przeciwnika.
  • Niekiedy będzie ci się opłacało postawić luzem Agitatorów tylko po to, by zniechęcić przeciwnika do postawienia w wybranym miejscu własnego żetonu.
  • Pamiętaj, że niekiedy będzie warto przejąć jednostkę nie po to, żeby użyć ją do ataku na Sztab przeciwnika, lecz nawet już tylko po to, by przeciwnik utracił możność ruszenia nią lub byś ty mógł przez nią strzelać.
  • Roszada niekoniecznie będzie ci się często przydawać, ale sprytnym zagraniem jest dokonanie Roszady w taki sposób, aby twój Sztab po przemieszczeniu się mógł przejąć jednostkę przeciwnika. Pamiętaj też o możliwości łączenia działania np. Roszady i Ruchu.
  • W razie trudnej sytuacji na walce, chowaj się w rogu planszy i broń dostępu do twojego Sztabu swoimi żetonami, zostawiając wolną strzałkę Przejęcia kontroli jako straszak na przeciwnika. Rzecz jasna, jeśli grozi ci potężny ostrzał, otocz się cały.
  • Niekiedy najlepszą ucieczką dla Sztabu Vegas będzie ucieczka w stronę zagrożenia i przejęcie wrogich jednostek.
  • Bądź wyczulony na błędy przeciwnika i na to, gdzie stawia jednostki. W końcu siła Vegas w dużej mierze tkwi w cudzych jednostkach.
  • Jeżeli przejąłeś mobilne jednostki przeciwnika, których chcesz się pozbyć, to przesuń je tak, żeby wyrwały się z Przejęcia kontroli, ale żeby nadal sąsiadowały ze Sztabem, nie zadając mu żadnych obrażeń, a potem natychmiast zagraj Bitwę. Sztab w swoim segmencie inicjatywy zada jej cios. Zawsze możesz przesunąć daną jednostką na Minę.
  • Staraj się tak przejmować jednostki przeciwnika, ażeby umożliwiło to tobie inne Przejęcie, na przykład kiedy przejmiesz jednostkę sieciującą twój Sztab, a wtedy będziesz mógł przejąć jednostkę która ze Sztabem sąsiadowała.

 

Ogólne rady jak pokonać Vegas:

  • Jak najszybciej niszcz Agitatorów.
  • Musisz pamiętać, że Vegas będzie próbowało przejmować twoich żołnierzy, którzy bronią dostępu do twojego Sztabu, dlatego dobrym rozwiązaniem jest tworzenie muru wokół Sztabu z modułów. Gdy będziesz w bezpiecznej odległości od Sztabu Vegas lub pozbędziesz się jego Agitatorów, wtedy możesz mógł śmiało otoczyć swój Sztab żołnierzami.
  • Jeśli usiłujesz ostrzeliwać Sztab Vegas, staraj się tak umieszczać jednostki strzelające, aby w razie ewentualnego Przejęcia Kontroli, przeciwnik nie mógł strzelać w twój Sztab.
  • W przeciwieństwie do innych mobilnych armii jak Sharrash czy Posterunek, Vegas nie potrzebuje tak bardzo miejsca ucieczki przed atakiem, skoro może przejmować jednostki przeciwnika. Dlatego otaczając Sztab Vegas musisz pamiętać o jego zdolności specjalnej – kiedy ten Sztab może się obrócić?
  • Jeżeli bardzo ci zależy na zasieciowaniu Sztabu Vegas, nie otaczaj sieciarza żołnierzami, gdyż ci mogą zostać przejęci przez Agitatorów i zabić twojego sieciarza. Moduły ci krzywdy nie zrobią.

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.