Stalowa Policja – porady ogólne

Ogólne rady jak wygrać Stalową Policją:

  • Dbaj o to, by twój Sztab był zabezpieczony przed atakami przeciwnika. Zwłaszcza funkcjonariusz może dobrze sprawdzać się w tej roli. Pamiętaj, że twoi zakuci strażnicy prawa nie są zbyt mobilni, by wykonać odwrót i ochronić Sztab, a Sędziowie mogą być pożyteczni gdzie indziej.
  • Rozważnie korzystaj ze Stalowej Sieci. Najlepiej rzucać ją na jednostki, które stanowią największe zagrożenie dla ciebie i które w najbliższej bitwie zostaną wyeliminowane – w ten sposób Stalowa Sieć szybko wróci do ciebie i będziesz mógł ponownie z niej skorzystać. Dlatego warto poczekać na to, aż przeciwnik wystawi na pole naprawdę niebezpieczną jednostkę lub skonstruuje potężne combo i dopiero wtedy rzucić Stalową sieć. Powinieneś również pilnie oglądać, jakie żetony twój przeciwnik jeszcze nie wylosował (np. Bitwę) i czego możesz się spodziewać. Pamiętaj też, że wyrzucanie Stalowej Sieci kosztuje cię 1 punkt Wytrzymałości Sztabu, więc warto poczekać chwilę i rzucić ją na właściwy, a nie pierwszy lepszy cel.
  • Pamiętaj, że nie posiadasz żadnych Żetonów Natychmiastowych, jak Snajper lub Bomba, które ratowałyby cię od opresji. Tę rolę spełnia u ciebie Egzekutor, choć możesz go wykorzystać jako zwykłego żołnierza.
  • Możliwość postawienia na miejsce Pacyfikatora innej twojej jednostki bywa czymś przydatnym, niemniej, zazwyczaj jednak szkoda pozbywać się swoich sieciarzy, chyba, że będziesz miał ku temu dobre powody albo gdy twój Pacyfikator stał bezużyteczny (np. z powodu odepchnięcia go).
  • Terror jest najskuteczniejszy przeciw armiom, które mają dużo jednostek w talii, a mało Żetonów Natychmiastowych. Stosuj go, gdy chcesz przedłużyć sytuację na planszy. Zanim zagrasz Terror, zastanów się, jakie jednostki pozostały przeciwnikowi w talii.
  • Twórz przy pomocy swoich modułów potężne stanowiska ogniowe i dbaj o ich ochronę – lepiej przypuścić w pojedynczej bitwie jeden, potężny atak, niż męczyć się serią słabych. Najwartościowszymi modułami są Oficerowie i Sierżanci.
  • Wyrzutnię Stalowej Sieci postaw daleko od głównego skupiska walki.
  • Szkoda tracić tak wartościowe jednostki jak Sędziowie, dlatego staraj się ich chronić przed ewentualnym atakiem przy pomocy Odbicia. Zawsze, zanim skończysz swoją turę, przypomnij sobie o nich i postaw w taki sposób, aby przetrwali najbliższą bitwę.
  • Twoja armia do najszybszych nie należy, więc osłabiaj swoich przeciwników i rób użytek ze swoich Dywersantów – masz ich aż dwóch!
  • Jeśli twój przeciwnik broni dostępu do swojego Sztabu szybkimi jednostkami, pewnym rozwiązaniem jest wystawienie Sędziego, by ta jednostka zginęła z własnej ręki, a następnie przeprowadzenie Ostrzału przez opuszczone pole na Sztab przeciwnika.
  • Jeśli przeciwnik ostrzeliwuje twój Sztab zza swojego, wystaw Sędziego w taki sposób, aby odbijał pociski wroga przeciw niemu samemu.

 

Ogólne rady jak pokonać Stalową Policję:

  • Usuń Wyrzutnię Stalowej sieci. Jeśli przeciwnik ma cię sieciować, niech chociaż traci punkty Wytrzymałości na tym.
  • Atakuj Sztab Stalowej Policji kiedy tylko będziesz miał ku temu okazję, dotyczy to szczególnie ataków wręcz. Pamiętaj – przeciwnik nie można rzucać Stalowej sieci w nieskończoność, bo to coś kosztuje. Nawet jeśli twoja jednostka obok Sztabu przeciwnika zostanie zasieciowana, będziesz mógł strzelać poprzez nią, a w każdym razie do następnej bitwy przeciwnik nie będzie mógł rzucić Stalowej sieci gdzie indziej.
  • Unikaj ataków Stalowej Policji schodząc z jej linii strzału – to mało mobilna armia.
  • Najlepszym sposobem na pozbycie się Sędziego jest atakowanie go z kilku stron naraz.
  • Trzymaj swój Sztab blisko Sztabu Stalowej Policji. Wtedy będzie tobie łatwiej likwidować jego obrońców.
  • Wystawiaj przynęty, by opadła na nie Stalowa sieć, a następnie chroń te jednostki, by nie pozwolić na szybki powrót sieci do Sztabu.
  • Atakuj Sztab przeciwnika jednostkami w różnej inicjatywie, aby w jednej z tych niższych dosięgnąć przeciwnika swoimi strzałami.
  • Pamiętaj o niszczeniu modułów Stalowej Policji, zwłaszcza Oficera, Sterydomatu i Sierżanta, to one są źródłem siły tej armii.
  • Zawsze staraj się o zachowanie przewagi w inicjatywie.
  • Strzelając w Sztab Stalowej Policji jednostkami zza twoim Sztabem, uważaj aby przeciwnik nie wystawił Sędziów! Wtedy wszystkie obrażenia będą szły prosto w twój Sztab. Dbaj o to, aby Sędziowie nigdy długo nie  przebywali na planszy.
  • Zwracaj uwagę na to, ile Bitew zostało przeciwnikowi. Może to ci ułatwić decyzję, który moment jest dobry na ucieczkę Sztabem.

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.