Sharrash – porady ogólne

Ogólne rady jak wygrać Sharrashem:

  • Unikaj przy pomocy Podziemnej Roszady ataków przeciwnika – twoja armia nie należy do najwytrzymalszych. Jeśli potrzebujesz uciekać swoim Sztabem od jednostek przeciwnika, bardzo ciekawą sztuczką jest takie ułożenie Transportu, by najpierw zamienić się z nim miejscem, a następnie wykorzystać zdolność tego modułu – to ci pozwolić oddalić się Sztabem aż na dwa pola! Z kolei, jeśli masz Podziemia i mobilną Plagę w sąsiedztwie Sztabu, zwiększa to twoje możliwości manewru.
  • Zawsze staraj się ustawiać swoje moduły w taki sposób, żeby po wykonaniu Podziemnej Roszady ten moduł dawał lub mógł dawać bonusy twoim jednostkom (np. Oficer, Transport, Zwiadowca) albo twojemu Sztabowi (np. Transport, Medyk). Przykładowo, dobre połączenie stanowi Bestia z Matką albo Plaga z Oficerem.
  • Gdziekolwiek umieścisz swój Sztab na początku gry – i tak skończysz w innym miejscu. Staraj się mieć zawsze możliwość wycofania Sztabu przed atakiem przeciwnika w wolną przestrzeń lub w narożnik (w zależności od przeciwnika). Dlatego opłaca ci się zaczynać grę w środku planszy, mogąc uciec w dowolnym kierunku – przy okazji, jeśli najkorzystniejszym miejscem startowym dla przeciwnika jest właśnie centrum, to zabierasz mu je. Nie tylko twój Sztab powinien mieć pole do manewru, ale również twoje jednostki. Zawsze zwracaj uwagę na to, jakie będziesz miał możliwości poruszenia się w przyszłej turze.
  • Nie pozbywaj się lekkomyślnie Ładunków wybuchowych, oszczędzaj je na najszybsze jednostki przeciwnika, na sieciarzy lub na najbardziej wytrzymałe i silne z nich (przedstawiona kolejność jest tylko sugestią).
  • Dziura jest bardzo przydatnym żetonem. Położona obok twojego Sztabu będzie odciągała jednostki atakujące go, zaś umieszczona obok Sztabu przeciwnika będzie odciągała jego obrońców.
  • Staraj się zachować Podziemia, chroń je przed zdjęciem z planszy. Jeśli przeciwnika będzie denerwować twoja Roszada wykonana z modułami, to co dopiero, gdy będziesz mógł zamieniać się miejscami również z żołnierzami?
  • Podziemia mają dwa ciekawe zastosowania – zamieniając miejscami Sztab i Moździerze, możesz korygować tor strzału tych drugich, zaś mobilna Plaga da ci większą możliwość wyboru strony, w którą wykonasz Podziemną Roszadę.
  • Nie masz żadnych żetonów, które natychmiast usuwałyby najgroźniejsze jednostki przeciwnika. Zamiast tego musisz wykorzystywać Paraliż, Moździerz i Ładunki wybuchowe.
  • Mutanta i ogólnie, zdolności Paraliżu, używaj do ataków na Sztab przeciwnika, do utrzymywania wyłomu w murze wokół jego Sztabu lub udaremniania mu niebezpiecznych ataków przy pomocy wolniejszych i wytrzymalszych żołnierzy.

 

Ogólne rady jak pokonać Sharrash:

  • Próbuj unieruchomić Sztab Sharrash (np. sieciarzami, lub otaczając własnymi jednostkami), żeby uniemożliwić mu ucieczkę. Aby uniemożliwić mu Podziemną Roszadę, niszcz moduły Sharrash oraz odsuwaj moduły przeciwnika od jego Sztabu.
  • Jeśli przeciwnik wystawi Dziurę, zniszcz ją przy pomocy Żetonu Natychmiastowego albo zneutralizuj jej działanie przez postawienie na nią swojego Sztabu. Możesz również zepchnąć na nią jednostkę przeciwnika.
  • Jeśli twój Sztab został sparaliżowany, nie oznacza to jeszcze tragedii – wciąż zachowujesz możliwość poruszenia nim albo korzystania z jego zdolności specjalnych.
  • Staraj się zajmować obszary oddalone o 1 pole od twojego Sztabu, by zapobiec wyłożeniu Moździerzy na planszę.
  • Nie dość, że Sztab Sharrash jest mobilny, to ta armia posiada dodatkowo aż dwa moduły Transportu, co czyni tę armię mobilną do kwadratu. Pozbądź się Transportu, zanim przeciwnik zrobi z nich niecny użytek.
  • Jeśli chcesz unikać sparaliżowania twojego Sztabu, podłączaj do niego Medyka. Przejmując cios, zapobiega również możliwości sparaliżowania.
  • Jeśli do twojej jednostki podpięto Ładunek wybuchowy, odepchnij go, albo porusz się ową jednostką lub chroń ją Medykiem. Staraj się, żeby Sharrash straciło swoje Ładunki bez odnoszenia z tego korzyści (np. stosując ataki pozorowane – stwarzasz zagrożenie mobilną jednostką, którą później odsuniesz od Ładunku) lub aby miał ich niewiele (np. gdy Sharrash traci swe Ładunki na twoje gorsze żetony).

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.