Moloch – porady ogólne

Ogólne rady jak wygrać Molochem:

  • Na początku starcia zadbaj o defensywę. Zabezpiecz swój Sztab przed atakami przy pomocy jednostek, zwłaszcza tych opancerzonych i wytrzymałych albo przy pomocy tych szybkich – w zależności od potrzeby i rodzaju przeciwnika.
  • Masz tylko cztery żetony Bitwy, a więc najprawdopodobniej to twój przeciwnik będzie miał większy wpływ na zainicjowanie starcia (tylko Neodżungla i DoomsDay Machine posiada tyle samo żetonów Bitwy co Moloch). Dlatego nie wahaj się zagrywać Bitwy, o ile jej rezultat da tobie przewagę, jakkolwiek ona byłaby niewielka (w postaci przewagi punktowej lub jako wyeliminowanie szczególnie niebezpiecznych jednostek przeciwnika).
  • Unikaj wywoływania bitew, po których przeciwnik będzie miał dostęp do twojego Sztabu. Często będzie się tobie opłacało zaczekać, aż przeciwnik doprowadzi do bitwy, po czym ty uzupełnisz ubytki wokół Sztabu i wystawisz do walki kolejne maszyny.
  • Twoja armia ma dużo jednostek, z których część jest wytrzymała i/lub opancerzona. Dbaj o ich przeżywalność po każdej bitwie i staraj się opanowywać całe pole walki, aby ograniczać przeciwnikowi pole manewru.
  • Wykorzystuj możliwość twoich jednostek do ataku w wielu kierunkach jednocześnie. Takie rozwiązanie pozwala na jednoczesne działania ofensywne i defensywne.
  • Unikaj zbytniej koncentracji ognia. Posiadasz jedną z najmniej mobilnych armii w grze, więc radość z zapowiedzi zadania przeciwnikowi potężnych obrażeń w następnej bitwie często bywa zepsuta przemieszczeniem się Sztabu rywala (zwłaszcza w walkach z Posterunkiem lub Sharrash). Dlatego ustawiaj jednostki w taki sposób, by miały szanse na zaatakowanie wrogiego Sztabu, nawet jeśli ten również zdoła się przemieścić. Jeżeli masz pewność, że przeciwnik do następnej bitwy nie poruszy swoim Sztabem (bo jest zasieciowany lub otoczony ze wszystkich stron), wtedy śmiało możesz skoncentrować na nim swój ostrzał.
  • Bomba jest najpotężniejszym Żetonem Natychmiastowym, który może szybko odwrócić losy bitwy. Zrzucaj ją na największe skupisko jednostek przeciwnika. Niemniej, ona nie jest gwarantem zwycięstwa, dlatego nie przeceniaj jej i nie wahaj się odrzucić – Moloch wygrywa poprzez stopniowe i zupełne zalewanie planszy swoimi maszynami i dlatego nierzadko bardziej opłacalne będzie odrzucenie Bomby i wystawienie do walki jakichś swoich jednostek. Ciągłe trzymanie Bomby na ręce może bardziej ci zaszkodzić niż pomóc, tym bardziej, że przetrzymując ją, dociągasz mniej nowych żetonów, a Moloch do sukcesu potrzebuje wielu własnych żetonów na planszy.
  • Jesteś praktycznie pozbawiony mobilności, ale za to masz aż pięć żetonów Odepchnięcia. Jeżeli ty nie możesz się poruszać, spraw, aby zrobił to twój przeciwnik i wykorzystuj te żetony głównie w celu sprowadzenia Sztabu przeciwnika na linię twojego ostrzału, zapobiegania jego ucieczkom lub w celu pozbycia się wrogich sieciarzy i najgroźniejszych ataków na twój Sztab.
  • Opłaca się trzymać Działko Gaussa wycelowane w Sztab przeciwnika. Dobrze, jeśli przy tym skosi oddalone moduły i strzelców przeciwnika.
  • Bardzo uważaj na rozstawienie swoich strzelców – później będziesz miał znikomą okazję na zmianę ich położenia. Dlatego staraj się przewidywać możliwości ucieczki przeciwnika i również tam kierować potencjalne ataki.
  • Pewną ciekawą strategią dla Molocha jest zaatakowanie Sztabu przeciwnika, uzyskanie przewagi, a następnie szczelne zabunkrowanie Sztabu w celu utrzymania przewagi do końca gry.
  • Miej na uwadze, że obrońcami twojego Sztabu są nie tylko żołnierze, którzy stoją wokół niego, ale również jednostki, na które zagrywasz Odepchnięcie. Patrz na swoje jednostki jak na potencjalne punkty, z których mógłbyś odpychać jednostki przeciwnika.
  • Gdy zagrywasz Opancerzonego łowcę, zawsze zwracaj uwagę na to, w którą stronę ma skierowany pancerz.
  • Wydaje się, że Moloch jest jedną z tych armii, których Sztab posiada zdolność, z której nie korzysta się zbyt wiele. Tylko siedem jednostek może otrzymać ten bonus (Działko Gaussa się tu nie wlicza). Dlatego nie żałuj otaczania swojego Sztabu jednostkami, które nie mogą skorzystać ze wzmocnienia strzału – dobry bunkier to dla ciebie podstawa. Z drugiej strony, jeśli możesz ostrzeliwać Sztab przeciwnika jednostką sąsiadującą z twoim Sztabem – zrób to.

 

Ogólne rady jak pokonać Molocha:

  • Pamiętaj, że Moloch może rzucić Bombę, a do tego ma Łowców, Klauna i Działko Gaussa, które również potrafią nieźle wyczyścić pole walki. Unikaj zbytniego skupiania swoich jednostek w jednym miejscu.
  • Moloch ma dużo wytrzymałych jednostek i często przyjmuje postawę defensywną. Atakuj jego Sztab zawsze, kiedy tylko możesz i wykorzystuj luki w murze wokół Sztabu Molocha.
  • Jeśli zaatakujesz jednostki wokół Sztab Molocha z trzech stron jednocześnie i zniszczysz je, przeciwnik będzie miał problemy z szybką i kompletną odbudową bunkra.
  • Ostrzeliwuj i atakuj Sztab Molocha w różnych segmentach inicjatywy – ataki z wyższych segmentów niech torują drogę do Sztabu, a te wolniejsze, dystansowe, niech dosięgają sam Sztab.
  • Odsuwaj swoje jednostki od żołnierzy Molocha (lub odpychaj je). Atakując w próżnię, maszyny stają się mało przydatne, a szanse są znikome, aby mogły się obrócić.
  • Nie pozwól, by Działko Gaussa było wycelowane w twój Sztab. Odsuwaj się od jego linii strzału, a najlepiej będzie, jak zniszczysz je.
  • Jeśli Sztab Molocha chowa się w rogu planszy, możesz spróbować wypchnąć go stamtąd – poza narożnikiem będzie mu trudniej uzupełniać mury wokół swojego Sztabu.

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.