Jak pachnie dobry dodatek – Michał Oracz o tworzeniu Missisipi

Napisał w kategorii Armie dnia 16 maja 2014 o godz. 12:28.

Kolejny gościnny wpis Michała Oracza na blogu Ignacego Trzewiczka dotyczy procesu tworzenia najnowszego dodatku do Neuroshimy Hex o nazwie Missisipi, który swoją premierę będzie miał już za kilka dni, a od 7 maja jest dostępny w przedsprzedaży.

Zakładam, że muszę dostarczyć perfekcyjny produkt tym graczom, którzy będą tę grę i dodatki do niej ogrywać setki razy. Którzy będą poszukiwali taktyk na granie każdą armią, tak jak i przeciwko każdej armii. Którzy byliby w stanie znaleźć każdą strategię wygrywającą, każdą lukę i słabość którejś ze stron, jeśliby tylko istniała. Wtedy Hex nadawałby się do kosza.

Z artykułu dowiemy się o tym jak Missisipi zostało odpowiednio zbalansowane na przestrzeni setek rozgrywek – cały wysiłek autora poszedł w nutę serca i bazy. Nutę? Serca? Tak – porównanie tworzenia armii do komponowania perfum jest w tym przypadku zadziwiająco trafne.

Komentarze:

  • cavesoundmeister

    Fajny tekst na krytyczną umiejętność analizowania danych niby-statystycznych. Nie tylko w grach.

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.