Data premiery i przedsprzedaż Monolith Arena

Napisał w kategorii Monolith Arena dnia 27 września 2018 o godz. 10:24.

Tych, którzy pragną czegoś więcej ponad Neuroshimę Hex i odbywające się aktualnie turnieje (ligowe bądź eliminacyjne), pragniemy poinformować, że debiut Monolith Areny jest już bliski.

Premiera Monolith Areny (nowej gry opartej o mechanikę Neuroshimy Hex) odbędzie się za niecały miesiąc, 24 października 2018 roku. Ruszyła już jej przedsprzedaż oferując w cenie 159,95 PLN podstawową wersję gry z czterema armiami, oraz dorzucając jako gratis matę z alternatywną ilustracją planszy. Instrukcję można już sobie poczytać tutaj, natomiast pozostałe szczegóły znajdziecie na dedykowanej stronie gry: monolitharena.com/pl.

Komentarze:

  • Pingback: Nagrania z pojedynków • NeuroshimaHex.pl

  • Gierkiel

    Wiadomo czy armie Monolith Arena będą kompatybilne z neuroshimowymi?
    Niby taka informacja wcześniej padła, ale w zapowiedzi było też, że w pudełku ma być pięć armii podstawowych, a nie cztery.

    Przez kompatybilne mam na myśli kwestie balansu. Czy gdzieś padła informacja, że monolithowe armie były testowane razem z hexowymi? To, że będzie można ich użyć to oczywiście wiadomo – takie same zasady, taka sama ilość żetonów etc, pytanie tylko czy będzie miało to sens, czy np krasnoludy będą wygrywać w 90% pojedynków w hexie.

    Ostatnia kwestia – jeśli dobrze zrozumiałem, mechanika monolitu jest dodatkową zasadą dostępną w grze. Można grać zarówno z nim, jak i bez niego. Czy wiadomo dla jakiego trybu były balansowane armie + jeśli będą kompatybilne z neuroshimowymi, to czy armie z monolith areny będą korzystać z monolitu czy nie, czy może wtedy też neuroshimowe armie „pożyczą” monolit na taką okoliczność?

    Pytań dużo, temat śledzę właściwie tylko na tej stronie, może był jakiś Q&A na którym padło chociaż kilka odpowiedzi ;)

  • Gryk

    Witam. Pan Trzewiczek w jednym z wywiadów powiedział, że Monolith Arena nie był testowany z armiami z neuroshimy. Ja w każdym bądź razie czekam niecierpliwie na ten tytuł.

  • Ostatecznie Monolith i Neuroshima to dwie odrębne gry, więc raczej wątpliwe jest, aby brano pod uwagę NH, gdy armie były projektowane. Z drugiej strony armie z Monolithu bardzo przypominają armie z NH (mamy np. prawie całe Mississippi), więc raczej będą kompatybilne. Cóż, czas pokaże ;).

    Aczkolwiek muszę przyznać, iż tak na sucho czytając, to mechanika monolitu nie przypadła mi do gustu. Uważam, że za dużo będzie bujania się z jej rozwijaniem i zwijaniem, nie wspominając nawet o tym, iż nie zawsze można z niej skorzystać.

  • Gierkiel

    Dzięki za odpowiedzi, prawdę mówiąc trochę się zawiodłem.
    Z drugiej strony, jeśli gra jest balansowana pod mechanikę monolitu (a sądzę że tak właśnie jest) to może i lepiej? Ciekawe tylko czy i jak często będą pojawiać się nowe armie do MA i jak to wpłynie na częstotliwość powstawania nowych armii no NH.

  • Neuroshima już spowolniła. Ostatnio przypadkiem na BGG zauważyłem, iż Iron Gang został wydany w 2017, teraz 2018 prawie się nam kończy, a do Neuroshimy nie dość, że nic nie zostało wydane, to również nawet nic nie zostało ogłoszone (oczywiście hexogłówki z tym pojedynczym żetonem pomijam). W takim tempie, to nie wiem, czy w połowie 2019 coś wyjdzie. Chyba że wydanie Monolithu to pretekst do zamordowania (w biały dzień!) Neuroshimy… Bo tak naprawdę nie rozumiem jaka idea przyświecała Trzewikowi, gdy się zgadzał na Monolitha.

  • Pingback: Monolith Arena w Grapla • NeuroshimaHex.pl

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.