Data premiery i przedsprzedaż Monolith Arena

Napisał w kategorii Monolith Arena dnia 27 września 2018 o godz. 10:24.

Tych, którzy pragną czegoś więcej ponad Neuroshimę Hex i odbywające się aktualnie turnieje (ligowe bądź eliminacyjne), pragniemy poinformować, że debiut Monolith Areny jest już bliski.

Premiera Monolith Areny (nowej gry opartej o mechanikę Neuroshimy Hex) odbędzie się za niecały miesiąc, 24 października 2018 roku. Ruszyła już jej przedsprzedaż oferując w cenie 159,95 PLN podstawową wersję gry z czterema armiami, oraz dorzucając jako gratis matę z alternatywną ilustracją planszy. Instrukcję można już sobie poczytać tutaj, natomiast pozostałe szczegóły znajdziecie na dedykowanej stronie gry: monolitharena.com/pl.

Komentarze:

  • Pingback: Nagrania z pojedynków • NeuroshimaHex.pl

  • Gierkiel

    Wiadomo czy armie Monolith Arena będą kompatybilne z neuroshimowymi?
    Niby taka informacja wcześniej padła, ale w zapowiedzi było też, że w pudełku ma być pięć armii podstawowych, a nie cztery.

    Przez kompatybilne mam na myśli kwestie balansu. Czy gdzieś padła informacja, że monolithowe armie były testowane razem z hexowymi? To, że będzie można ich użyć to oczywiście wiadomo – takie same zasady, taka sama ilość żetonów etc, pytanie tylko czy będzie miało to sens, czy np krasnoludy będą wygrywać w 90% pojedynków w hexie.

    Ostatnia kwestia – jeśli dobrze zrozumiałem, mechanika monolitu jest dodatkową zasadą dostępną w grze. Można grać zarówno z nim, jak i bez niego. Czy wiadomo dla jakiego trybu były balansowane armie + jeśli będą kompatybilne z neuroshimowymi, to czy armie z monolith areny będą korzystać z monolitu czy nie, czy może wtedy też neuroshimowe armie „pożyczą” monolit na taką okoliczność?

    Pytań dużo, temat śledzę właściwie tylko na tej stronie, może był jakiś Q&A na którym padło chociaż kilka odpowiedzi ;)

  • Gryk

    Witam. Pan Trzewiczek w jednym z wywiadów powiedział, że Monolith Arena nie był testowany z armiami z neuroshimy. Ja w każdym bądź razie czekam niecierpliwie na ten tytuł.

  • Ostatecznie Monolith i Neuroshima to dwie odrębne gry, więc raczej wątpliwe jest, aby brano pod uwagę NH, gdy armie były projektowane. Z drugiej strony armie z Monolithu bardzo przypominają armie z NH (mamy np. prawie całe Mississippi), więc raczej będą kompatybilne. Cóż, czas pokaże ;).

    Aczkolwiek muszę przyznać, iż tak na sucho czytając, to mechanika monolitu nie przypadła mi do gustu. Uważam, że za dużo będzie bujania się z jej rozwijaniem i zwijaniem, nie wspominając nawet o tym, iż nie zawsze można z niej skorzystać.

  • Gierkiel

    Dzięki za odpowiedzi, prawdę mówiąc trochę się zawiodłem.
    Z drugiej strony, jeśli gra jest balansowana pod mechanikę monolitu (a sądzę że tak właśnie jest) to może i lepiej? Ciekawe tylko czy i jak często będą pojawiać się nowe armie do MA i jak to wpłynie na częstotliwość powstawania nowych armii no NH.

  • Neuroshima już spowolniła. Ostatnio przypadkiem na BGG zauważyłem, iż Iron Gang został wydany w 2017, teraz 2018 prawie się nam kończy, a do Neuroshimy nie dość, że nic nie zostało wydane, to również nawet nic nie zostało ogłoszone (oczywiście hexogłówki z tym pojedynczym żetonem pomijam). W takim tempie, to nie wiem, czy w połowie 2019 coś wyjdzie. Chyba że wydanie Monolithu to pretekst do zamordowania (w biały dzień!) Neuroshimy… Bo tak naprawdę nie rozumiem jaka idea przyświecała Trzewikowi, gdy się zgadzał na Monolitha.

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.