Sharrash – porady szczegółowe
Jak walczyć z Molochem:
- Odkąd masz Moździerze, żadna obstawa Sztabu ci niestraszna. Ale musisz pamiętać – pancerz nadal chroni przed strzałem z Moździerza.
- Nie pozwól, aby jednostki Molocha przytrzymały cię w jakimś narożniku i wystrzeliwały w ciebie pociski. Zawsze staraj się mieć jakąś drogą ucieczki, a wtedy wystawisz jednostki Molocha na marne i udaremniasz jego ataki. Zawsze staraj się mieć wolne pole do ucieczki, dlatego środkowe pola są dla ciebie najdogodniejsze.
- Odkąd masz Ładunki wybuchowe, żaden pancerz ani wytrzymała maszyna nie jest ci straszna.
- Odciągaj Dziurą obrońców Sztabu Molocha.
- Jeśli obawiasz się eksplozji Klauna, sparaliżuj go – wtedy nie będzie mógł tego dokonać.
- Utrzymuj jednostkami paraliżującymi wyłom w murze wokół Sztabu Molocha.
- Ogólna rada: paraliżuj wolniejsze i silniejsze jednostki Molocha, a wysadzaj te szybsze.
Jak walczyć z Borgo:
- Staraj się systematycznie eliminować jednostki Borgo – szczury potrzebują nieco wolnego miejsca na planszy, a mutanty lubią zalewać ją swoimi żetonami.
- Zagranie Paraliżu na Sztab Borgo uniemożliwia mutantom wyrzucenie Granatu.
- Zaczynając grę ze środka planszy, zabierasz mutantom ich najdogodniejszą pozycję startową. W późniejszej grze warto będzie schować się w rogu planszy.
- Pamiętaj, że wystawiając Dziurę obok Sztabu Borgo, ryzykujesz, że zostanie zniszczona Granatem.
- Borgo ma niezłą przewagę liczebną, staraj się nie tracić zbyt wielu żołnierzy.
- Zwiadowca pomoże ci dorównać jednostkom Borgo.
Jak walczyć z Posterunkiem:
- Zanim zdecydujesz się podpiąć Ładunek wybuchowy do żołnierza Posterunku, pamiętaj o żetonach Ruchu i Mobilności, jaką ta armia dysponuje.
- Większość jednostek Posterunku posiada atak tylko w jedną stronę, więc zawsze staraj się schodzić im z drogi. Dobrze dla ciebie będzie, jeśli będziesz trzymał swój Sztab w środkowych częściach planszy, aby móc zawsze uchylić się od ostrzału.
- Pozbądź się ich Skopera – nie dość, że pozwala „wykraść” twoje moduły, to na dodatek wyłącza cechę Podziemny, a przez to nie możesz wykonywać Podziemnej Roszady z żetonami podpiętymi do Skopera.
Jak walczyć z Hegemonią:
- Za nic nie pozwól otoczyć swojego Sztabu.
- Jeśli zostaniesz zasieciowany, natychmiast pozbądź się sieciarzy przeciwnika lub wciągaj ich do Dziury.
- Trzymaj Dziurę blisko swojego Sztabu, by odciągać atakujące go jednostki.
- Dużo się ruszaj, bo większość ataków żołnierzy Hegemonii, choć potężnych, skierowanych jest tylko w jedną stronę. Niszcz Transport przeciwnika, aby nie mógł korygować ataku swoich żołnierzy.
- Trzymaj swój Sztab daleko od Sztabu przeciwnika, dobrze też skryć się w rogu, aby uniknąć otoczenia przez bandę Hegemończyków. Zawsze trzymaj jakieś jednostki wokół swojego Sztabu.
Jak walczyć z Nowym Jorkiem:
- Pociski zatrzymają się na obrońcach Sztabu Nowego Jorku? Twoje Moździerze mogą skutecznie ich ominąć.
- Uciekaj przed linią strzału Strzelców wyborowych.
- Odciągaj obrońców przeciwnika od jego własnego Sztabu przy pomocy Dziury. Jeśli jednostki te były już wcześniej ranne, to zginą (stracą bonusowy punkt Wytrzymałości od Sztabu). A wtedy możesz wciągnąć kolejną ofiarę! (instrukcja Sharrash nie stawia ilościowego ograniczenia ilościowego wciągania jednostek na turę, lecz pisze jedynie o tym, że można na Dziurę wciągnąć jednostkę przeciwnika, jeżeli nie znajduje się na niej żaden żeton).
- Jeśli sparaliżujesz Sztab przenika, utrzymuj wyłom w murze wokół niego najdłużej jak się da.
- Korzystaj ze Śmietniska i Mutantów! Jednostki Nowego Jorku, choć wytrzymałe, nie będą mogły wtedy zaatakować.
Jak walczyć z Neodżunglą:
- Neodżungla będzie się ciągle rozrastać, zabierając tobie pole do manewru. Nie pozwól Neodżungli osiągnąć przewagę żetonów na planszy.
- Dziura umieszczona blisko Sztabu Neodżungli będzie nie tylko utrudniała jej tworzenie Macierzy, ale również będzie mogła ją przerywać lub psuć. Ale uważaj na Korzenie – nie masz żadnego żetonu, którym mógłbyś się ich pozbyć.
- Wysadzaj moduły przeciwnika i przerywaj jego Macierz Ładunkami wybuchowymi.
Jak walczyć ze Smartem:
- Jeśli zaczynasz pojedynek, zajmij Sztabem środek planszy – w razie trudności będziesz mógł łatwo opuścić to miejsce, a zabierzesz Smartowi najdogodniejszą pozycję.
- Odciągaj przy pomocy Dziury jednostki przeciwnika od jego Sztabu.
- Jeżeli przeciwnik zajął centrum planszy, rozstaw w narożnikach Moździerze.
Jak walczyć z Vegas:
- Trzymaj swoich Mutantów z dala od własnego Sztabu. Dotyczy to również Bestii.
- Szczególnie ostrożnie rozstawiaj też swoje Moździerze, by nie mogły zaatakować twojego Sztabu.
- Jeśli Vegas przejmie kontrolę nad twoją jednostką, zawsze możesz spróbować ją odzyskać przez wciągnięcie jej do Dziury, choć rzecz jasna lepiej by było, gdyby można było tam wciągnąć Agitatora.
- Atak wręcz na Sztab Vegas jest zawsze obarczony ryzykiem, że przeciwnik obróci swoim Sztabem i przejmie kontrolę nad jednostką atakującą go. Dlatego powinieneś skupiać się na obniżaniu wytrzymałości Sztabu przy pomocy Moździerzy.
- Zachowuj Transporty. Pomogą tobie poprawić ustawienie jednostek, a walcząc z Vegas będziesz musiał często się przemieszczać.
Jak walczyć ze Stalową Policją:
- Ładunki wybuchowe są mało skuteczne wobec Sędziów, bo mogą obrócić się i odbić ich działanie.
- Dostać się do Sztabu tego przeciwnika będzie trudno, bo on może zasieciować twoich żołnierzy i będzie często otaczał się murem jednostek. Atakuj Sztab Stalowej Policji Moździerzami i dobrze je chroń.
- Dużo się ruszaj, by omijać pociski Stalowej Policji.
- Kładź Dziurę przy Sztabie przeciwnika, by tworzyć wyłom w jego murze.
- Paraliżując żołnierza przy pomocy którego przeciwnik chciał zniszczyć jednostkę, na którą rzucił Stalową sieć, przytrzymasz ją jeszcze przez chwilę na planszy i odroczysz jej powtórne użycie przez Stalową Policję . W podobnym celu możesz wykorzystywać też Dziurę.
Jak walczyć z Dancerem:
- Musisz pamiętać, że nawet jeśli Obiekt Żółty zasieciuje twój Sztab, to nadal możesz wykonać Podziemną Roszadę, choć będzie cię to kosztowało 1 punkt Wytrzymałości. Rzecz jasna, twój Sztab nadal nie może wykonać Podziemnej Roszady z jednostką, która jest zasieciowana.
- Dancer potrafi wyrwać się z sieci, ale na twój Paraliż nic poradzić nie może. Paraliżuj Obiekty kiedy tylko można.
- Zawsze używaj Ładunków wybuchowych – to pewna pojedyncza rana przeciw Obiektom (o ile nie uciekną od nich lub nie pozbędą się w inny sposób).
- Stałe wciąganie Obiektów do Dziury może być dla ciebie opłacalną strategią, która da ci jedno obrażenie po wszystkich segmentach inicjatywy oraz pomiesza ich szyki, odseparowując jednostki Dancera od siebie. Dancer w żaden sposób nie może zniszczyć Dziury.
- Jeśli ostrzeliwujesz Obiekty Moździerzami, postaraj się, by między nim a jednostką Dancera znajdowała się jeszcze jakaś twoja jednostka. W razie przesunięcia się Obiektu, koryguj stanowisko Moździerzy przy pomocy Transportu lub Ruchu.
- Potężnym ciosem dla Dancera będzie połączone działanie Bestii i Matki. To go zmusi do defensywy.