Sharrash nową armią NS Hex – debiut w marcu!
Podczas konwentu Portalkon fani Neuroshimy Hex poznali nowy dodatek armijny – tym razem będzie to Sharrash, czyli tajemnicza rasa zmutowanych szczurów. Armię podczas konwentu zaprezentował sam autor, Michał Oracz.
Na szczęście jeden z naszych czytelników, Tomasz, był na Portalkonie i osobiście miał okazję przetestować nową armię w warunkach bojowych:
Nowy dodatek będzie nosił nazwę Sharrash, jest to jak wspominał autor kolejny wybryk postapokaliptycznego świata. Będzie nam dane pokierować armią zmutowanych, wielkich szczurów, notabene obdarzonych równie wielką inteligencją. Dla znających świat Neuroshimy, Sharrash to ich legendarne podziemne miasto, którego ludzka istota nigdy nie widziała, a opowieści o nim owiane są legendą…
Zapowiada się interesująco, a jak wyglądały żetony?
Hexy w kolorze czerwonym, by się nie myliły z Molochem mają siateczkę, myślę że finalna wersja będzie trochę ciemniejsza. Nowe oznaczenia na hexach, nowe jednostki, dużo nowości… Czy aby to wszystko będzie dobre? Czy autor nie wprowadził tych nowości za dużo?
Co z taktyką? Jak wygląda rozgrywka?
Grając armią odkryjemy, co znaczy walczyć używając podziemi, będziemy zakładali pułapki paraliżujące przeciwnika w tym i sztaby, jako szczury będziemy kopać dziurę i wciągać w nią swoich przeciwników. Sztab będzie miał podobną do roszady cechę, choć nie do końca. Do naszej dyspozycji dostaniemy też nową broń, a mianowicie moździerz… Tak groźnie brzmi… Lecz wykorzystania go w czasie walki trzeba się nauczyć. Strzela do jednostki oddalonej od siebie o jeden hex. Nie strzela w sąsiadującą! Ta jednostka jest bezradna w walce wręcz. Są jednostki które będą nie tylko budziły wielki strach w oczach przeciwników, lecz również ich paraliżowały. A najmocniejszym wynalazkiem i zarazem podstawową bronią tej armii, będą wybuchające szczury… Niejednokrotnie widząc grymas na twarzy przeciwnika, tracącego swoją najlepszą jednostkę jeszcze przed rozstrzyganiem bitwy…
I jak wrażenia?
Było mi dane zagrać jako dowódca nowej armii kilka razy, było mi też dane sprawdzić się w konfrontacji przeciwko Sharrash, mogę Wam zdradzić, że armia będzie naprawdę dobra. Gra się nią zupełnie inaczej, trzeba przygotować przeciwko niej nową strategię. Uważać na dziurę i nie dać się wciągnąć. Grając przeciwko szczurom trzeba się nastawić, że przeciwnik użyje przeciwko naszym jednostkom nowej śmiercionośnej broni, przed którą nie ma ucieczki, jak już wybuchnie bitwa…
Jak zatem należy grać nową armią, by zwyciężyć?
Aby wygrać szczurami, pierwsze, czego musimy się nauczyć to odpowiedniego wykorzystania dziury. Paraliżować potężne jednostki wroga, a naszym sztabem korzystać z roszady… Jak już wspomniałem powyżej nie jest to zwykła roszada, co również będzie nas determinowało do odpowiedniego zarządzania i wykorzystywania swoich hexów.
Spodobałą Ci się nowa armia?
Mogę Wam zdradzić, że nową armią mimo wielu nowości gra się przyjemnie, wniesie trochę urozmaicenia w nasz już powiedzmy postapokaliptyczny świat! Ja sam po tej prezentacji jestem przekonany że armia trafi dość szybko do mojej kolekcji…
Wydawnictwo Portal potwierdza te wieści – dziś pojawił się plan wydawniczy na najbliższe pół roku, w którym odnaleźć można wzmiankę o nowej armii, jej krótki opis i datę premiery:
Do Neuroshimy Hex wkraczają inteligentne szczury, znane z podręcznika Neuroshima RPG oraz z 51. Stanu. Sharrash to tajemnicza i świetnie zorganizowana społeczność zmutowanych, obdarzonych nieludzką inteligencją szczurów. Autorem nowej armii jest Michał Oracz, a jej cechą szczególną jest jej duża mobilność, nastawienie na walkę wręcz oraz nowy rodzaj strzału (moździerz!). Premiera: marzec 2013.
Brzmi bardzo ciekawie. Wy też nie możecie się już doczekać?
Ciemnoczerwone żetony? Czyli na Mephisto jeszcze sobie poczekamy. No chyba, że do wydania zmienią kolorystykę.
Dancerowi zmienili (i szkoda, że poszedł na nich taki fajny kolor), więc pewnie i Mephisto będzie miał nową barwę. Na same szczurki nie mogę się doczekać :)
Słyszałem że Mephisto w tym roku też ma się pojawić… Choć nie wiem czy to faktycznie prawda? Na Portalkonie próbowali ludzie próbowali wyciągnąć od Michała jakieś newsy odnośnie kolejnych armii, lecz niestety milczał jak głaz :P Może dlatego że OKO Ignacego ciągle krążyło po sali… :P
Zastanawia mnie, jak poradzą sobie z Borgo. Do tej pory wolniejsze armie zawsze posiadały jakieś narzędzia do walki z wysoką inicjatywą – ruchliwość Posterunku, milion punktów życia Molocha i Nowego Jorku, macierz Neodżungli, agitatorzy Vegas czy odbicie Stalowej Policjii. Nie znam jeszcze specyfiki wszystkich szczurzych nowinek, ale niewielką inicjatywę widzę jak na dłoni. Pytanie do testerów – gryzonie posiadają jakieś w miarę pewne narzędzie do walki z natłokiem pięcioinicjatywnych mutantów?
Dobre pytanie, dowodzący Sharrash będzie miał trudno w walce z Borgo, trzeba tylko dobrze pomyśleć… A do dyspozycji mamy:
1. Dziurę… Jeśli ją dobrze ustawimy to klucz do sukcesu. Jest tylko jedna więc trzeba ją dobrze zagrać. Jeśli chcemy grać ofensywnie, ustawiamy ją obok sztabu przeciwnika i wciągamy najmocniejszych obrońców. Grając defensywnie ustawiamy ją blisko swojego sztabu.
2. Najmocniejsza broń to szczury kamikadze :) mamy ich cztery. Tu trzeba je rozważnie rozdzielać, atakują przed rozstrzyganiem bitwy. Niszczymy od razu przeciwnika i siebie też… Uważajcie na medyków, przeciwnika…
3. Podziemia… I cecha sztabu roszada… Jeśli podziemia są na planszy, możemy uciekać sztabem, jeśli ich nie ma to trzeba bunkrować sztab modułami… Dużo by pisać, jak wyjdzie armia to zobaczycie… Niewątpliwie najtrudniej się gra przeciwko Borgo. Wystarczy dobrze pomyśleć i wykorzystać swoje jednostki.
Pingback: Sharrash – recenzja i konkurs! • Neuroshima Hex