Relacja The Fellowship of the Board z turnieju Hexa w Toruniu

Napisał w kategorii Mistrzostwa Polski dnia 2 października 2015 o godz. 13:42.

Podczas Coperniconu odbył się jeden z wielu turniejów eliminacyjnych Mistrzostw Polski w Neuroshimę Hex. Waldi z serwisu The Fellowship of the Board postanowił podzielić się swoją relacją z tego wydarzenia.

copernicon

Trzeci i ostatni dzień Coperniconu zarezerwowałem sobie na udział w turnieju w moją ulubioną grę planszową. Szkoda mi było tracić całego dnia konwentu, ale nie miałem ciekawszych zajęć. Postanowiłem również stworzyć tą relację.

Do przeczytania całej relacji zapraszamy na stronę TheFotB.

Komentarze:

  • Karol 'Roger' Falewicz

    Prowadzący bloku gier planszowych na Coperniconie dziękuje za fajną relację, pozdrawia i zaprasza za rok :)

  • Cervatus

    Ludzie zdarzyła dość dziwna sytuacja i chętnie posłucham opinii jak inni to widzą. Mianowicie w grze Borgo vs. Vegas. agitator Vegas [A] agituje sieciarza Brogo [B], gdzie sieć jest skierowana na drugiego sieciarza Brogo[C] który jest skierowany na agitora [A]. Czyli taki trójkąt, i wg mnie sieci i agitacja się ignorują. Nic nie jest sieciowane i agitowane. Teraz agitator [A] obraca się w kierunku sieciarza [C] (sieciarz [B] się odzyskuje), przejmuje go i czy MOŻE go obrócić skoro tenże już przejęty sieciarz jest pod siecią pierwszego sieciarza [B] uwolnionego w tej samej chwili z agitacji?
    Mam nadzieje że jasne to co napisałem.

  • Wiedźmin

    Sytuacja zbyt niejasna. Zależy, co pierwsze było wystawione na planszę.
    Nie można wystawić sieciarza na zasieciowane pole, tak, żeby sieciował coś innego niż sieciarza, który to pole sieciuje (wyjątek – sieciarz działający w dwóch kierunkach). Inaczej nie działa, bo nie znosi sieci tamtego sieciarza. Więc jeśli został wystawiony na zasieciowane pole w ten sposób, by sieciować agitatora, to nigdy nie zadziałał, bo sieć, która już jest na planszy działa cały czas. To oczywiście w przypadku, gdy drugi sieciarz został właśnie dołożony na planszę. Tak mi się przynajmniej wydaje.
    Ale mogło do takiego trójkąta dojść inaczej, np. inny agitator mógł spaść po bitwie, mógł pojawić się ruch, odepchnięcie, etc. Więc gdyby zaistniała taka sytuacja, że wszystkie 3 żetony zadziałają w tym samym czasie, to i tak myślę, że obrót nie byłby możliwy. To dlatego, że sieciarz działa cały czas, czyli kiedy przestajesz go „agitować”, to ten sieciarz dokładnie w tym momencie zaczyna działać (patrz: piramidka na żetonie w 2.5). A w pierwszej kolejności wykonujesz obrót agitatorem, statusy sieciarzy z przejętej, na nieprzejętą jednostkę (i na odwrót) zmieniają się w tym samym momencie, a dopiero potem (teoretycznie) możesz wykonać obrót.
    Tak mi się przynajmniej wydaje i tak zawsze grałem, przynajmniej w edycji 2.5. Na 3.0 mogło się coś zmienić w tej kwestii, nie mam pojęcia i nie znam wszystkich nowych zasad. Dopiero ostatnio się dowiedziałem że w 3.0 Vegas zawsze gra jako drugie. :D

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.