Portal podsumowuje swoje gry planszowe w 2012

Napisał w kategorii Wydawnictwo Portal dnia 20 stycznia 2013 o godz. 16:42.

Wydawnictwo Portal postanowiło podsumować miniony 2012 rok pod kątem planszówek, więc możemy poczytać co nieco także o Neuroshimie Hex: dodatkach armijnych Stalowa Policja i The Dancer, kampanii Obrona Stonekill, dodruku Nowego Jorku i Neodżungli w formie dodatków armijnych i możliwości ściągnięcia żetonów terenu z Babel 13.

Oto najbardziej interesujący fanów Hexa wycinek podsumowania, które polecam przeczytać w całości:

Neuroshima Hex za sprawą bardzo popularnych wersji na smartfony i tablety przeżywa drugą młodość, toteż w piątą rocznicę światowej premiery ogłosiliśmy 2012 rok rokiem tej gry. Rozpoczęliśmy projekt, którego sukces przerósł nasze najśmielsze oczekiwania – opublikowaliśmy armypacki.

Szlak przecierała Stalowa Policja ze swoimi unikalnymi pancerzami i mrowiem modułów. Przecierała, przecierała i przetarła w swoim stylu: siłą ognia i ciosami pięści. Efekt jest taki, że nie tylko otwarła drogę następnym heksowym rozszerzeniom, ale pociągnęła za sobą wielką inwazję Stalowych Policjantów w Neuroshimie Tactics i w grze fabularnej.

Po niej nadszedł eksperymentalny The Dancer naszego przyjaciela ze Szwecji – Rustana Hakansona. Armia z trzema jednostkami-sztabami wywraca do góry nogami zasady, którymi w dotychczas kierowali się gracze w poszukiwaniu zwycięstwa. No ale właśnie takiego zamieszania należało się spodziewać po obiektach zbiegłych z Posterunkowych laboratoriów, prawda?

Poczet małych dodatków dopełniły Nowy Jork i Neodżungla, czyli wydany w nowej formie Babel 13. Tym samym na półkach fanów stoją już cztery małe pudełka, umożliwiając rozgrywkę łącznie dziesięcioma frakcjami! Dobra wiadomość jest taka, że choć rok Hexa się skończył, my nie zamykamy prac nad nowymi armypackami.

Nie udało się wydać w mijającym roku trzeciej armii – a przyznajemy, że były takie plany, chcieliśmy jeszcze wydać trzecią armię pod koniec roku, niestety, testy przeciągały się, wciąż nie byliśmy z niej zadowoleni i w końcu musieliśmy zarzucić ten plan.

Za pudełkami, które trafiły do sklepów, poszły materiały udostępnione w internecie. Największym heksowym prezentem była kampania Obrona Stonekill autorstwa Szymona Zachary. Razem z nią gracze otrzymali reguły i elementy umożliwiające rozgrywki kampanijne (czyli tę zawartość Babel 13, której nie zawierają armypacki). Tym samym wszystkie narzędzia do tworzenia scenariuszy zostały oddane w ręce fanów.

Warto także wspomnieć o niezastąpionej robocie fanów opiekujących się internetową Neuroshimą Hex Online, prawdziwą bramą do świata gry.

Komentarze:

  • oleej

    Mam nadzieję, że nowa armia wyjdzie jak najszybciej. Szkoda tylko, że nie jest w żaden sposób rozwijana wersja online neuroshimy bo nie każdy ma przecież smartfona czy tablet.

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.