Minidodatek: Najemnicy z Alabamy

Napisał w kategorii Dodatki dnia 4 grudnia 2014 o godz. 10:18.

Uzupełnianie opisów armii i dodatków jest już na ostatniej prostej. Najemnicy z Alabamy to dodatek, który wyszedł w roku 2008 – był dodawany do drugiej edycji gry Neuroshima Hex. Jeszcze do niedawna był dostępny w sklepiku Portalu, ale wygląda na to, że jego nakład ostatecznie się wyczerpał.

najemnicy-z-alabamy

Najemnicy z Alabamy to wolni strzelcy, którzy mogą wspomóc dowolną armię.

Najemników z Alabamy można dołączyć do rozgrywki w 2 lub 4 graczy – ich zdolności mogą się przydać do urozmaicenia rozgrywki. Dzięki nim armia bez sieciarzy może posiąść taką zdolność, Neodżungla nagle może wzbogacić się o strzelców, a inna armia z jednostkami łatwymi do zabicia nagle zdobędzie wytrzymałego blokera.

Komentarze:

  • moody

    Bez szału, dobrze dołożeni mogą wspomóc armie kulejące w niektórych aspektach gry, ale nie są to jednostki, które drastycznie zmieniają obraz armii/rozgrywki. Nie są też to najsilniejsze jednostki, z powodu których przeciwnik miałby się bać i skoncentrować na nich (vide: Pancerz wspomagany Posterunku, Gladiator Hegemonii, Supersieciarz w Borgo itp.).
    Strzelec z 2 – dobry do armii, w których brakuje strzelców, lubię go w Borgo w połączeniu z inicjatywą sztabu.
    Strzelec z 3 – moim zdaniem najsłabszy z Najemników, fajna inicjatywa, słaby strzał, armie mające strzelców mają lepszych strzelców, armie nie mające strzelców i tak mu nie zwiększą siły strzału.
    Bloker – w połączeniu z możliwością ruchu fajna opcja, szczególnie dla Posterunku
    Sieciarz – zwykły sieciarz, dobry szczególnie dla Posterunku, dla pozostałych nie jest czymś wyjątkowym.
    Nie jestem pewien czy dokładanie strzelców do Neodżungli ma aż takie duże znaczenie, siła tej armii tkwi w przejęciu kontroli nad mapą, jak to się uda to obecność strzelca rzadko coś zmieni.
    Jeszcze gwoli wyjaśnienia gram armiami z podstawki i dodatku Babel 13 (NY, Neodżungla).

    Pozdrawiam

  • Dzięki za szczegółową opinię o Najemnikach. W sumie dobrze, że nie są zbyt mocni – chodzi o niewielkie urozmaicenie rozgrywki, bo przy silniejszych jednostkach mogłoby to popsuć balans. Faktycznie Neodżungla opiera swój sukces na przejęciu kontroli nad planszą, ale dobrze schowany strzelec, z kilkoma bonusami do inicjatywy, mimo wszystko mógłby nieźle narozrabiać.

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.