Hex na konwencie Falkon 2010

Napisał w kategorii Konwenty dnia 15 listopada 2010 o godz. 12:13.

W miniony weekend w Lublinie odbył się jedenasty już Falkon, tym razem jego motywem przewodnim był cyberpunk. Oczywiście nie mogło na nim zabraknąć atrakcji związanych z Neuroshimą Hex. Klikajcie na więcej, a dowiecie się co takiego ciekawego działo się na Falkonie, o czym każdy fan NS Hex chciałby wiedzieć. Co na przykład? Udało mi się wyciągnąć trochę informacji dotyczących edycji Neuroshimy Hex na iPhone.

Czynny udział w promowaniu Hexa na konwencie miał Michał Michallus Herda. To on opowiadał pierwszego dnia o armiach fanowskich, drugiego dnia o swojej armii, którą jest Mephisto, a także o stworzonej dla niej kampanii, Mephisto: Przebudzenie. Ta inicjatywa spotkała się ze wsparciem Wydawnictwa Portal, dzięki czemu Mephisto jest aktualnie najciekawszą i najlepiej wydaną produkcją fanowska nawiązującą do oficjalnej Neuroshimy Hex.

Drugiego dnia konferencji, podczas wieczornego spotkania z Wydawnictwem Portal, które poprowadził Rafał Multidej Szyma, udało mi się zadać kilka pytań dotyczących planów rozwoju Neuroshimy Hex. Jak się okazało – w najbliższym czasie Portal nie planuje wypuszczać kolejnych dodatków, ale oczywiście mają mnóstwo pomysłów na rozwój. Raczej nie będzie kontynuacji wątku kampanii, ale sprawdzony schemat dwóch armii i ‚czegoś nowego’ sprawdził się dobrze, więc tego typu konstrukcji można się spodziewać także następnym razem.

Oprócz zwykłego, papierowego wydania Hexa dowiedziałem się też kilku ciekawych rzeczy odnośnie Neuroshimy Hex na iPhone. Wydawnictwo jest w stałym kontakcie z firmą Big Daddy’s Creations, która zajmuje się tą aplikacją. Z tego, co usłyszałem od Rafała wynika, że Big Daddy mają w planach wszystko to, czego oczekują fani, czyli – pozostałe cztery armie z dwóch dodatków, support Retina Display (wyświetlacza iPhone 4), możliwość gry online przez Game Center, oraz dodanie opcji pojedynku z drugim właścicielem iPhone’a (do tej pory można było grać jedynie w tzw. ‚hot seat’, czyli dwie osoby na zmianę przy jednym urządzeniu). Niestety, nie są jeszcze znane daty premier tych usprawnień. Warto pamiętać, że cena gry w AppStore wzrośnie, więc tych, którzy nie posiadają jeszcze elektronicznej wersji Neuroshimy Hex zapraszam do sklepu Apple.

Trzeciego dnia Michał poprowadził warsztaty z tworzenia scenariuszy oraz kampanii do Neuroshimy Hex, natomiast wieczorem odbył się Turniej Neuroshimy Hex, na którym pojawiło się bardzo dużo chętnych. Podczas Falkonu 2009 było około 8 osób, tym razem było ich aż 28, przez co były problemy z organizacją zestawów plansz i armii dla wszystkich uczestników. Sam turniej był udany, szkoda tylko, że udało się rozegrać jedynie trzy rundy. Pierwsze trzy osoby nagrodzone zostały książkami – gratulacje! Ostatniego, czwartego dnia można było wytężyć szare komórki nad hexogłówkami, czyli neuroshimowymi łamigłówkami.

Jak widać działo się sporo. Dziękuję tym, którzy byli – cieszy mnie widok tak wielu fanów Hexa na konwencie. Już teraz zapraszam wszystkich na następną edycję Falkonu, a także inne konwenty, które będą gościć naszą ulubioną planszówkę.

Komentarze:

  • Na turnieju Hexa? Tak, trzy razy grałem mutantami Borgo (niebiescy), pierwszą rundę cały czas prowadziłem z przewagą by w dosłownie ostatniej turze przed samym końcem i bitwą ostateczną gościu dostał odpychanie i strzelca, przez co zupełnie namieszał na planszy, przez co przegrałem jednym punktem ;P
    Pozostałe dwa pojedynki wygrałem raczej bez problemu, ale i tak z 2 pkt na koncie byłem już za podium ;]

  • jednym słowem: prawie wygrałeś… a nie, sorry, to dwa słowa ;P

  • Gdybym wygrał pierwszy pojedynek i miał 3 pkt zamiast 2, to byłbym na pewno w pierwszej trójce (bo po ostatniej rundzie tylko dwie osoby miały 3 punkty), czyli dostał dwie książki i inne gadżety. Trudno się mówi, rozniosę ich wszystkich następnym razem ;P

  • do trzech razy sztuka. w końcu może Ci się uda :P

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.