Armia fanowska – Historycy

Napisał w kategorii Armie fanowskie dnia 21 czerwca 2014 o godz. 15:46.

Dzisiaj w dziale fanowskim kolejna frakcja, autorstwa Macieja „Rogala” Rogalewicza, która nazywa się Historycy. Łyknij porcję Tornada i wyrusz do walki razem z nimi!

Pod tym linkiem znajdziecie opis frakcji.

 

Co sądzicie o Historykach?

Komentarze:

  • Czy przy planszy zapełnionej po zapolami na których leży „cząstka duszy” przeciwnik który nie może wystawić żetonu wywołuje bitwę?

    Czy można z natychmiastowego żetonu położyć „cząstkę duszy” na zajęte przez wrogą/swoją jednostkę pole?

    Ogólnie armia ma potencjał do tworzenia bunkra tak z2 2~3 razy skuteczniejszego od molocha. Nie da się armiami mało strzelającymi przebić przez bunkier historyków. Praktycznie nie ma minusów. A do tego dwa kilery natychmiastowe.

    Wygląda na strasznie przesadzoną, ale potestuje sobie.

  • @Malkav
    W podanych mi informacjach nie było żadnej wzmianki o tym, że zapchanie pola przez znaczniki Cząstki Duszy zapełnia pole, więc przyjąłem, że do tego nie prowadzi. Podobnie, napisano tam, że znaczniki umieszcza się na planszy, więc założyłem, że nie można umieszczać ich na jednostki (które zajmują jakieś pole).

    Wydaje mi się, że bunkier Molocha pozostaje skuteczniejszy, jeśli nie równie dobry ponieważ jeśli jednostki Historyków otoczą Sztab, a powiedzmy, mutanci Borgo ich otoczą i wywołają bitwę, podczas której wytną ich w pień. Wprawdzie za każdą poległą jednostkę Historyków z cechą Cząstka Duszy zostaje znacznik, ale skoro to Borgo wywołało bitwę, a po nich następuje kolej na Historyków, to zgodnie z opisem, znaczniki schodzą. A Historycy nie mają tak dużo jednostek, więc nie mają aż tak dużych szans jak Moloch na odtworzenie bunkra. No i Moloch ma dużo wytrzymalsze jednostki.

  • mała liczba jednostek to jak narazie jedyny balans jaki w niej widać, trzeba potestować:P

    Tylko co do pól zajętych przez cząstke, czyli niezajmowalnych przez przeciwnika. To powoduje że na planszy mogą być 3 pola, tylko czekające na kolejkę historyków. Nie da się puki są wywołać bitwy przez zapełnienie. A żetony wywalać trzeba.

    Z drugiej strony, kolejność pojawiania się cząstek jest jak mniemam w bitwie zależna od inicjatywy, więc da się ustawić atak tak, żeby jak najbardziej utrudnić użycie tej cząstki w sensowny sposób.

  • Wiedźmin

    Zdecydowanie skuteczniejsza byłaby ich mobilność przy większej liczbie bitew. Plus, cząstki duszy są skuteczniejsze, kiedy historycy zagrywają bitwę.

  • Rogal

    1. Cząstka nie zapełnia planszy, podobnie jak korzenie Neodżungli

    ale

    2. Żeby znacznik mógł być umieszczony, na wybranym polu nie może znajdować się żaden moduł/jednostka/cokolwiek, co uniemożliwia położenie normalnego żetonu.

    3. Po pewnym czasie zauważyłem, że historycy robią się o wiele silniejsi w grze wieloosobowej, głównie dzięki Cząstkom. :p

Dodaj komentarz:

Czym jest Neuroshima Hex?

Neuroshima Hex 3.0Neuroshima Hex - jest to strategiczno-taktyczna gra planszowa autorstwa Michała Oracza oparta o grę fabularną Neuroshima, wydana została przez Wydawnictwo Portal w 2005 roku. Rozgrywka (dla 2-4 graczy) polega na prowadzeniu wybranej armii do zwycięstwa poprzez obronę własnego sztabu oraz zniszczenie sztabu przeciwnika. W skład gry wchodzi plansza wraz z zestawem 35 heksagonalnych żetonów dla każdej z armii.